חלב: "רונאלדיניו ודקו הגיעו שיכורים לאימונים בברצלונה"

רונאלדיניו, דקו
רונאלדיניו, דקו | Denis Doyle/Getty Images

הבלארוסי, שעבר מארסנל לקטלוניה לפני 11 שנה ולא נחל הצלחה בספרד, חשף את הסיבה למכירת שני הכוכבים הגדולים באותם ימים: "היה חשש שכך יאבדו את ליאו מסי"

(גודל טקסט)

אלכסנדר חלב ללא צל של ספק היה אחד הכישרונות המבטיחים, כזה שהציפיות ממנו היו בשמיים לפני כעשור. זו גם הייתה הסיבה שפפ גווארדיולה נלחם לצרפו לברצלונה בימיו הראשונים כמאמן הקבוצה, אי שם ב-2008, אלא שציפיות לחוד ומציאות לחוד, בסופו של דבר הבלארוסי נחל כישלון חרוץ בספרד והקריירה שלו ספגה כתוצאה מכך מכה קשה.

הערב (רביעי) התראיין חלב במולדתו ולראשונה סיפר על אירועים שהתרחשו בתקופתו בברצלונה, אליה עבר אחרי שלוש שנים מוצלחות בארסנל, ובעיקר חשף את הסיבה למכירת רונאלדיניו ודקו, שני הכוכבים הגדולים שבמפתיע נמכרו וסיימו את דרכם בקאמפ נואו מוקדם מהמשוער.

כאמור גווארדיולה היה עוד בימיו הראשונים כמאמן ראשי ואחד מצעדיו הראשונים היה למכור את שני הכוכבים: דקו עבר לצ'לסי ורונאלדיניו עזב למילאן. היום, 11 שנים אחרי, חלב אישר את הסיבה לעזיבתם: "רונאלדיניו ודקו הגיעו לאימונים שיכורים. הם נמכרו בגלל הפחד של ברצלונה לאבד את ליאו מסי".


"רונאלדיניו ודקו הגיעו שיכורים לאימון. בארסה פחדה שתאבד את מסי" (LLUIS GENE/AFP/Getty Images)

באשר לחלב, הקריירה שלו התקדמה בקצב לא רע עד ההגעה לברצלונה. הוא הגיע לארסנל ב-2005 והיה לשחקן מרכזי ברוטציה של ארסן ונגר, אלא ששלוש שנים חלפו וחלב נמכר לקטלוניה תמורת 15 מיליון יורו. הוא היה אמור לקחת את הקריירה צעד אחד קדימה, אך בפועל שחקן הכנף היה עסוק בהשאלות לא מוצלחות לשטוטגרט, בירמינגהאם ו-וולפסבורג. על המעבר לברצלונה אמר היום: "לא רציתי להגיע לבארסה. רציתי להישאר בארסנל או ללכת לבאיירן מינכן. הסוכן שלי התעקש ואמר שפפ התקשר בפעם השנייה ובסוף הסכמתי".

הבלארוסי, כבר בן 38 וכיום ללא קבוצה, חבר באותם ימים בברצלונה גם לתיירי הנרי, איתו שיתף פעולה במשך שנתיים במדי התותחנים. כשהשמועות על מעברו של חלב לברצלונה התפרסמו סיפר: "הנרי התקשר אליי ושאל אותי 'למה אתה רוצה לעבור לברצלונה? תתקשר אליי ואסביר איך הכל כאן'. תשובתו של חלב הייתה 'אין לי בכלל את הטלפון שלך'". למעשה, החלוץ הודה שהקשר בינו לבין הצרפתי בארסנל היה רק "שלום ולהתראות", מה שלא מנע ממנו לגור בחודש הראשון שלו בספרד אצל הנרי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי