מתיאוס: "ריאל חייבת שינוי גדול. חאמס? אין לו מקום בהרכב"

קארים בנזמה, לוקה מודריץ'
קארים בנזמה, לוקה מודריץ' | AFP

שחקן העבר הגרמני התראיין ל"אס" ואמר על קבוצה של זידאן: "אלה תמיד אותם 11, קרוס ומודריץ' איטיים ולא כובשים שערים". על הקולומביאני: "נוח לו רק כמספר 10". וגם: תחילת הקריירה והבחירה בין מסי ורונאלדו

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)
מאז פוטר מנבחרת בולגריה בספטמבר 2011 לאחר קדנצייה קצרה מאוד – לותר מתיאוס, אלוף עולם שאימן כזכור גם במדי מכבי נתניה (2008/09) לא מעורב בקבוצת כדורגל, אך תמיד מרתק לשמוע אותו. שחקן העבר הגרמני התראיין ל"אס" הספרדי ודיבר על חאמס רודריגס, ריאל מדריד, כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי וגם קצת על הקריירה שלו.


תחילת הקריירה: "אני לא בא ממשפחה של כדורגלנים גדולים, אבי שיחק בליגה השלישית. למרות זאת בעטתי כבר בגיל שנתיים. לא היה משהו אחר לעשות, לא היו טלפונים או רשתות חברתיות, היה לנו רק כדורגל בראש. לא דמיינתי שאשחק בגביע אירופה או אזכה במונדיאל אבל כן הבנתי שאוכל להיות כדורגלן מקצועני. ניסיתי לעשות את כל עבודות הקישור יחד. בתחילת הקריירה גם שיחקתי מקדימה וכבשתי שערים".


כשנשאל על הרגע הגדול בקריירה אמר בהתלהבות:  מונדיאל 1990", ופירט: "לא רק הזכייה, אלא כל החוויה במהלך הטורניר. היינו חברים ויצרנו אווירה טובה מאוד". הקרבות מול דייגו מראדונה: "זה לא אני שיחקתי מולו, זה הוא מולי (צוחק). לשחק נגדו זה תמיד היה מיוחד, כמו ששחקן הגנה יתמודד מול ליאו מסי או כריסטיאנו רונאלדו".




על ריאל מדריד: "הם זקוקים לשינויים בסגל, כולם משחקים שם כבר זמן רב, ה-11 תמיד אותו הדבר, וגם העזיבה של כריסטיאנו רונאלדו השפיעה. זו קבוצה שאין דומה לה, היא המלכה. עבור כל שחקן, לשחק בריאל מדריד זו הרמה הגבוהה ביותר. הם זכו בארבעה גביעי אירופה בשש שנים. הם היו שחקנים מדהימים, אבל איבדו חלק מהרעב ובעיקר את המהירות שזה כלי חשוב בכדורגל המודרני. אתה רואה את הסגנון של אייאקס והעוצמה של ליברפול – ולקבוצה הזו זה חסר. טוני קרוס ולוקה מודריץ' שחקנים טובים אבל הם דומים מדיי ולא כובשים שערים. קרוס מעולם לא היה מהיר".


על חאמס רודריגס: "הוא שחקן נהדר ואני אוהב אותו, אבל הוא צריך את המאמן הנכון ואת המיקום הנכון במגרש, אחרת לא נוח לו. לא באיירן מינכן ולא ריאל מדריד משחקות עם מספר 10. הוא לא יכול לשחק בצד. בקולומביה הוא משחק מאחורי החלוץ. בבאיירן הוא היה לא מחובר, למשל כשהמועדון חגג את הזכייה באליפות הוא היה די מרוחק. הוא לא אוברייטד, אבל אין לו מקום בהרכב של הקבוצות הגדולות באירופה, אולי נאפולי טובה עבורו".


מסי או רונאלדו: " כחובב כדורגל, אני מעדיף את הסגנון של מסי מאשר הכוח והעוצמות של כריסטיאנו רונאלדו, אבל זה לא אומר שאחד טוב מהשני. לרונאלדו יש כוח ומהירות והתשוקה, ומסי שחקן קבוצתי שמבשל יותר שערים. אם הייתי צריך להחתים שחקן אחד – זה היה מסי. הסגנון שלו חשוב יותר לקבוצה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי