משלושה חלוצים יוצא אחד: דאבור מחוץ לסגל סביליה

מואנס דאבור
מואנס דאבור | טוויטר

לקראת פתיחת העונה, בתקשורת האנדלוסית עוסקים בהרכב שצפוי לפתוח איתו לופטגי לאורך העונה ונראה שסיכוייו של החלוץ לא גבוהים כלל: "סומך על שחקני ההתקפה שלנו", הבהיר מונצ'י. הישראלי לא ישחק נגד אספניול

קבוצות: סביליה
(גודל טקסט)

הליגה הספרדית יצאה לדרך אתמול עם הפסד של ברצלונה 1:0 ב"סן מאמס" נגד אתלטיק בילבאו, אבל רבים מאיתנו חיכו דווקא למחר (יום ראשון), כאשר בברצלונה  תארח אספניול את סביליה (20:00) – הקבוצה המתחדשת של מונצ'י ולופטגי, בשורותיה עדיין לא יערוך הופעת בכורה מואנס דאבור, שנותר מחוץ לסגל למחזור הראשון.

כידוע, דאבור נרכש מרד בול זלצבורג כבר בחודש ינואר תמורת 15 מיליון יורו, אולם כחלק מההסכם נשאר באוסטריה חצי עונה נוספת כל הדרך לזכייה שנייה ברציפות בתואר מלך שערי הליגה, הפעם גם קטף את תואר שחקן העונה בבונדסליגה האוסטרית ונפרד עם תואר אליפות נוסף, אולם באנדלוסיה כנראה שהוא יצטרך להתרגל לסיטואציה בה הוא לא שחקן הרכב, דברים שטענו בתקשורת המקומית עוד לפני פרסום הסגל למחזור הראשון.

בעקבות המהפכה שביצעו מונצ'י ולופטגי, שכללה לא פחות מ-11 שחקנים חדשים בסביליה, בספרד תוהים כיצד ייראה ההרכב של לופטגי לעונה ועל פי ההערכות, דאבור לא צפוי להיות חלק ממנו לאורך העונה – בוודאי לאחר שלוק דה יונג נרכש מפ.ס.וו איינדהובן תמורת כ-12 מיליון יורו, סכום דומה לזה ששולם על דאבור.

ב-990 דקות שערכה סביליה ב-11 משחקי הכנה לעונה, הכי הרבה מבין שלישיית ההתקפה שותף מוניר שרשם 423 דקות, דה יונג שחלק 388 ודאבור זכה ל-399 דקות, מעט יותר מההולנדי, אך על פי ההערכות ישחק לופטגי בשיטת ה-4-3-3, משמע עם חלוץ בודד וזהו צפוי להיות דה יונג על חשבונו של חלוץ נבחרת ישראל, שבמפתיע לא יתלבש למחזור הראשון.


דאבור. יצטרך להתרגל לשבת על הספסל? (סביליה)

באתר "eldesmarque" העריכו עוד לפני פרסום הסגל שדאבור עשוי בכל זאת למצוא את מקומו ב-11 של לופטגי כשחקן אגף בימין, שם יתחרה על חולצת ההרכב מול לוקאס אוקמפוס, הארגנטיני שנמכר ממארסיי וחתם לחמש שנים, אבל נראה שזו לא אחת התוכניות של לופטגי בשלב זה. שחקן רכש נוסף שהגיע הקיץ הוא רוני לופס הפורטוגלי שנרכש ממונאקו תמורת 25 מיליון יורו ולמעשה יכול לשחק בכל שלוש העמדות בהתקפה, כך שגם הוא יכול לדחוק את דאבור מחוץ להרכב ולהפוך אותו למחליף ראשון או שני – השניים, כמו גם שאר שחקני ההתקפה מוניר, דה יונג ונוליטו, בסגל הראשון לעונה.

"אני סומך על שלושת החלוצים שלי נכון לרגע זה ומסתפק בזה", הבהיר מונצ'י ובכך מצד אחד הכחיש את האפשרות שיירכש חלוץ נוסף, אבל גם טען שמדובר בפני הדברים נכון לרגע זה והוסיף: "לא החלטנו עדיין כלום ובשוק ההעברות תמיד יכולות לצוץ הפתעות וצריך להיערך אליהן. לופטגי משחק בשיטה עם חלוץ אחד ומבחינתי שלושה חלוצים זה מספיק, אבל חלקם יכולים לשחק באגפים ואנחנו נראה".

אתלטיקו מדריד – חטאפה (23:00)
במשחק נוסף שיהיה מחר במוקד המחזור הראשון בליגה הספרדית, אתלטיקו המתחדשת תארח את חטאפה ובוודאי תקווה לספק הצהרה לעונה. אנטואן גריזמן אמנם עזב לברצלונה, אבל את מקומו תפס ז'ואאו פליקס, הפורטוגלי הצעיר שהגיע מבנפיקה וכבר במהלך הקיץ נתן כמה סיבות לאופטימיות עבור אוהדי אתלטיקו עם שערים מרהיבים במשחקי ההכנה. לצדו של עשויים לערוך הופעות בכורה גם מרקוס יורנטה שהגיע מריאל מדריד וקיירן טריפייר שנרכש מטוטנהאם.


פליקס. הגיע הזמן להופעת הבכורה הרשמית (PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP/Getty Images)

במהלך הקיץ השקיעה אתלטיקו כ-250 מיליון יורו על רכש כדי להשכיח כוכבים שעזבו כמו גריזמן, דייגו גודין ורוריגו והמאמן דייגו סימאונה, שהגיע אי שם בשנת 2011 ויפתח למעשה עונה תשיעית, אמר במסיבת העיתונאים על השחקן המסקרן מכולם: "אני לא חושש לתת לז'ואאו פליקס את האחריות. אני מתייחס אליו כאל שחקן מקצוען ואיכותי ומנסה להוציא את הטוב ביותר ממנו. הוא בחור עם ראש פתוח שצריך להמשיך להתקדם, להקשיב וללמוד".


משחקים נוספים:
אלאבס – לבאנטה (18:00), בטיס – ריאל סוסיאדד (22:00)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי