זינדין זידאן: "כשמנצחים אני בפנים וכשמפסידים – אני בחוץ"

זינדין זידאן
זינדין זידאן | GABRIEL BOUYS/AFP/Getty Images

ריאל מחפשת ניצחון ליגה שלישי ברציפות כשתארח את אוססונה, המאמן צפוי לבצע רוטציות נרחבות ולהעניק הזדמנות ליוביץ' ו-ויניסיוס. אתלטיקו תתארח במיורקה, סימאונה ישחק לראשונה עם פליקס, קוסטה ומוראטה יחד?

(גודל טקסט)

ריאל מדריד הצליחה להשתיק את הביקורות כשניצחה 0:1 את סביליה במחזור אמצע השבוע, ימים ספורים בלבד לאחר התבוסה הקשה בצרפת. רגע לפני הדרבי נגד אתלטיקו מדריד ביום שבת הקרוב, הקבוצה של זינדין זידאן תרצה לחבר ניצחון ליגה שלישי ברציפות, כשהמאמן מתכנן רוטציות גדולות בהרכב.

בספרד בטוחים שהטריו ההתקפי החדש של ריאל: אדן הזאר-קארים בנזמה-גארת' בייל – יזכו למנוחה כשייתכן שנראה שלישייה קדמית חדשה לגמרי עם לוקאס ואסקס, ויניסיוס ג'וניור וגם לוקה יוביץ' שמחפש שער בכורה בלבן. מעבר לכך, גם קאסמירו צפוי לרדת לספסל כשבמקומו ישחק פדה ואלוורדה. איסקו ולוקה מודריץ' עדיין פצועים (זידאן אמר: "הם עומדים לחזור") וכמוהם גם מרסלו, והפצוע החדש הוא פרלאן מנדי כך שזידאן ייאלץ להסתדר עם נאצ'ו כמגן שמאלי.

זידאן אמר: "אנחנו צריכים להילחם חזק בכל משחק ולשמור על יכולת טובה, עוצמה ותשוקה. לצאת מהמשבר? זה תמיד היה ככה ויישאר ככה. אני רגיל – כשמפסידים אני בחוץ וכשמנצחים אני בפנים המשחק מחר הוא הכי חשוב. אנחנו חושבים רק על המשחק מחר ולא על שבת. אוססונה קבוצה טובה מאוד שעדיין לא הפסידה ועשתה תוצאות טובות גם בעונה שעברה". כשנשאל האם בנזמה יסופסל, אמר: "הוא משחק הרבה ונכון שצריך לחשוב על זה, אבל המשחק הקרוב הוא החשוב ביותר. נראה".


לוקה יוביץ'. צפוי לשחק מחר (David Ramos/Getty Images)

הפציעות: "אני אומר לכם שוב את אותו הדבר, זה מפריע לי אבל אני לא מודאג, זה הכדורגל. צר לי על הפצועים, מנדי שיחק מצוין. כמו שאני לא רוצה שהם ייפצעו, זה חלק מהכדורגל, אנחנו לא שולטים בזה. אנחנו דואגים היטב לשחקנים, יש כאן אנשים טובים מאוד שעובדים, הם מקצועיים, לא השתנה הרבה עם מאמן הכושר החדש. בתקופה שלי היו משחקים 50 משחקים בשנה והיום זה מגיע ל-60-70, שחקנים לא נחים".

אוססונה, מנגד, מגיעה למשחק במקום טוב באמצע (מדורגת עשירית) כשהיא אחת משלוש קבוצות בלבד שלא הפסידו באף משחק העונה. כמו כן, היא ספגה שלושה שערים בלבד – ההגנה השלישית בטיבה בליגה. הקבוצה מפמפלונה שחזרה לליגה הבכירה לאחר שנתיים בליגת המשנה, הוכיחה כבר שאסור לזלזל בה כשהשיגה תיקו 2:2 יוקרתי נגד ברצלונה במחזור השלישי העונה. הבלם דויד גארסיה והקשר האחורי והקפטן אוייר, בספק גדול למשחק. 

בספרד דיברו לא מעט על כך שריאל צריכה להחזיר את כוח ההרתעה בברנבאו. היא סיימה בתיקו מאכזב נגד ויאדוליד במחזור השני (1:1) והציגה מחצית טובה נגד לבאנטה אך כמעט איבדה יתרון מבטיח (ניצחון 2:3). הקבוצה מפמפלונה, מנגד, ניצחה בברנבאו רק פעמיים לאורך ההיסטוריה ונכנעה בכל תשעת המשחקים האחרונים.

מיורקה – אתלטיקו מדריד
לאחר שני משחקי ליגה רצופים בהם אתלטיקו אפילו לא כבשה, ושלושה משחקים ללא ניצחון אם ניקח בחשבון את התיקו מול יובנטוס בליגת האלופות – הקבוצה של דייגו סימאונה רוצה לחזור למסלול. בתקשורת בספרד התייחסו לדעיכה של ז'ואאו פליקס במחזורים האחרונים והזכירו שגם אנטואן גריזמן  (כבש שער בכורה רק במשחקו השישי בקבוצה) וסרחיו אגוארו היו זקוקים לזמן התאקלמות וכמוהם גם כוכב העבר הגדול קיקו. 


פליקס וקוסטה. גם מוראטה יפתח (PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP/Getty Images) 

הבשורה הגדולה מצד הקולצ'ונרוס היא שלראשונה העונה ישחקו שלושת שחקני ההתקפה יחד – פליקס, אלברו מוראטה ודייגו קוסטה שמחפש את שער הבכורה שלו העונה. מיורקה, מנגד, חווה על בשרה עד כמה קשים החיים בליגה הבכירה. מאז מחזור הפתיחה, כשגברה 1:2 על אייבר – הקבוצה לא הצליחה לנצח והשיגה נקודה אחת בלבד. היא מדורגת במקום ה-17 בטבלה.

סימאונה אמר: "הליגה מסובכת עבור כולן, אנחנו צריכים להתחיל בקצב גבוה. אנחנו עובדים עם קוסטה כדי לראות איך ניתן להשתפר, הסיטואציה שלו לא רגילה. תמיד אמרתי שהשילוב בין קוסטה ומוראטה יהיה טוב, אנחנו נכבוש שערים, אין לי ספק. מוראטה מתיש את הבלמים. אני לא עוצר לחשוב על כך שאנחנו לא כובשים לאחרונה. תחילת העונה שלנו לא רעה. הביקורת? תמיד יש כזו, היא לא מוגזמת, זה מגיע גם מתוך אנשים באתלטיקו".

במשחקים נוספים: לגאנס, שהשיגה נקודה ראשונה העונה עם תיקו 1:1 במאסטייה אצל ולנסיה – תפגוש את אתלטיק בילבאו מוליכת הטבלה. ולנסיה תחפש ניצחון בכורה בליגה יחד עם המאמן החדש אלברט סלאדס, כשתארח את חטאפה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי