גרנאדה הפסידה 2:1 לסוסיאדד ופספסה הזדמנות לעלות לפסגה

אלברו ואדיו
אלברו ואדיו | Denis Doyle/Getty Images

הבאסקים נצמדו לריאל ולברצלונה בזכות צמד של פורטו. ואדיו איזן זמנית עם כדור חופשי אדיר, אך זה הספיק לעולה החדשה לחזור למקום הראשון. 0:3 לוויאדוליד על מאיורקה, 2:4 גדול לאוססונה על אלאבס

(גודל טקסט)
המחזור ה-12 שיצא אתמול (שבת) לדרכו בספרד ננעל היום לאחר עוד שבעה משחקים. לאור העובדה שכל הגדולות של ספרד לא הצליחו לנצח, גראדנה פספסה הזדמנות לעלות לפסגה לאחר שהפסידה 2:1 לריאל סוסיאדד, שנמצדה לשתי המוליכות במקום השלישי. במשחק המוקדם של היום הביסה ויאדוליד 0:3 על מאיורקה. לאחר מכן ויאריאל ואתלטיק בילבאו נפרדו ב-0:0 מאכזב בלה סרמיקה. אוססונה כבשה רביעייה ראשונה בליגה הראשונה מאז 2012 לאחר 2:4 ביתי על אלאבס.


גרנאדה – ריאל סוסיאדד 2:1
זה היה המשחק שכל הליגה חיכתה לו, בעקבות התיקו של ריאל מדריד נגד בטיס, גרנאדה ידעה שניצחון בלוס קרמנס יעלה אותה באופן בלעדי למקום הראשון, בין היתר בגלל המשחק החסר של הבלאנקוס ושל ברצלונה. אבל גם לסוסיאדד היו יומרות משלה, אמנם לבאסקים יש הפרש שערים נחות משל שתי המוליכות, אך ניצחון יצמיד אותם לריאל וברצלונה עם 22 נקודות.


סוסיאדד עלתה ראשונה ליתרון – בדקה ה-21 מיקל אויארסבאל מצא את פורטו והקשר ירה כדור שטוח לצד ימין. השוויון לא איחר לבוא, תשע דקות להפסקה אלברו ואדיו בעט כדור חופשי מ-30 מטרים ואלכס רומירו לא היה מוכן וספג שער באשמתו הישירה. אבל אקורד הסיום היה שייך לבאסקים, עדנאן יאנוזאי מסר לפורטו לרחבה והקשר השלים צמד אדיר, והדביק את קבוצתו בחזרה לצמרת.



ויאדוליד – מאיורקה 0:3
האורחת הגיעה למשחק לאחר שהובסה אמנם 5:1 בקאמפ נואו נגד ברצלונה אך במשחקים האחרונים הציגה יכולת טובה כשהשיגה 8 נקודות מתוך 12. הרצף הזה נמשך גם היום, עם ניצחון שהקפיץ אותה עד למקום העשירי, לפחות זמנית. מנגד, העולה החדשה רצתה לברוח קצת מהתחתית וכשלה במשימה כשהמשיכה את שרשרת ההפסדים במשחקי החוץ. שתי הקבוצות היו חסרות איכות וגם מיעטו לקחת סיכונים מה שהביא למעט מאוד הזדמנויות. בדקה ה-17 אנטה בודימיר קיבל מסירת עקב נפלאה אך מלך שערי מאיורקה בעט החוצה ובזבז את ההזדמנות. מנגד, אוסקר פלאנו רשם החמצה גדולה בדקה ה-24 מצד ויאדוליד.

השער החשוב הגיע לקראת סיום המחצית הראשונה: חואקין פרננדס כבש שער בכורה העונה בדקה ה-40 עם נגיחה אדירה לרשת לאחר כדור קרן של מיצ'ל. בדקה ה-48 ויאדוליד קיבלה מתנה גדולה. החזרת כדור לא מתואמת של הבלם מרטין ולחנטה לאחור הסתיימה בהכשלה של השוער פבריסיו. אנס אונאל ניצל את ההזדמנות וקבע 0:2. המארחת הייתה קרובה לשער השלישי אבל פבריסיו כיפר על הטעות והדף הזדמנות גדולה. קובו היפני הוחלף בדקה ה-68. רבע שעה לסיום בודימיר היה יכול לכבוש אבל לא הגיע לכדור הרוחב מצד שמאל על אף שזרק את עצמו, אך השער הגיע דווקא מהצד השני. אקורד הסיום היה שייך לסנדרו רמירס ששלח בעיטה אדירה מחוץ לרחבה, 0:3.
 





אוססונה – אלאבס 2:4
שישה שערים תוך 55 דקות, זה היה הקצב המטורף באצטדיון אל סדאר כשבסופו העולה החדשה עלתה זמנית למקום השמיני לאחר שכבשה רביעייה ראשונה בליגה הספרדית מאז 2012. רובן גרסיה פרץ את השכר בדקה ה-20 עם דחיקה מקרוב וכעבור שש דקות בלבד אזקיאל אווילה שחרר בעיטה נהדרת מחוץ לרחבה והכפיל את התוצאה, הקצב לא נרגע, לא חלפה דקה ו-ויקטור לגווארדיה צימק לזכות האורחת, אבל לפני הירידה להפסקה רוברטו טורס כבש לזכות העולה החדשה מהנקודה הלבנה. במהלך המחצית השנייה נשרקו שני פנדלים נוספים, אחד לכל צד. לוקאס פרס צימק בדקה ה-51 וכעבור ארבע דקות בלבד, חואן ויאר קבע את תוצאת המשחק עם פנדל מדויק נוסף מהנקודה הלבנה.





ויאריאל – אתלטיק בילבאו 0:0
לאחר שהבאסקים הביסו 0:3 את אספניול והצוללת הצהובה הופתעה עם הפסד 2:1 נגד אייבר, שתי הקבוצות ידענו שניצחון בלה סרמיקה, יכול לעלות, לפחות באופן זמני, את אחת מהן לצמרת. המארחת הייתה מסוכנת יותר לאורך ההתמודדות אך היא לא השכילה למצוא את הרשת ונפרדה ב-0:0 מאכזב שלא ממש משרת את שתי הקבוצות. לפחות עד המשחק של חטאפה נגד סלטה ויגו ויאריאל ובילבאו ממוקמות במקום השביעי והשמיני בהתאמה.




תוצאות נוספות
סלטה ויגו – חטאפה 1:0


לגאנס – אייבר 2:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי