אלאבס כמעט סחטה שוויון דרמטי, ריאל מדריד ניצחה 1:2 בחוץ

שחקני ריאל מדריד חוגגים
שחקני ריאל מדריד חוגגים | ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images

פרס כבש שער בפנדל לזכות המארחת (65) לאחר שער יתרון של ראמוס (52) אבל קרבחאל כבש שער ניצחון (70) ושלח את הבלאנקוס לפסגה אחרי משחק חלש. ולנסיה ניצחה 1:2 את ויאריאל בדרבי חם

(גודל טקסט)
המחזור ה-15 בספרד יצא לדרך אתמול והמשיך היום (שבת) עם ארבעה משחקים. במשחק המוקדם של הערב, ריאל מדריד ניצחה 1:2 את אלאבס. לאחר מכן, ריאל סוסיאדד טיפסה למקום הרביעי, לאחר 1:4 נהדר נגד אייבר ובטיס ניצחה 1:2 את מאיורקה. בדרבי של ולנסיה ניצחו העטלפים 1:2 את ויאריאל שממשיכה לשקוע עם משחק חמישי ברציפות ללא ניצחון.


אלאבס – ריאל מדריד 2:1

הבלאנקוס, ללא אדן הזאר הפצוע, רצו להעפיל לפסגה בתקווה שיסיימו שם את המחזור לאור הקרב הגדול בין אתלטיקו מדריד וברצלונה ביום ראשון. המאמן זינדין זידאן בחר לפתוח עם אפונס אראולה בין הקורות כאשר איסקו שמר על מקומו ב-11 וגארת' בייל קיבל הזדמנות גם הוא. 


ריאל מדריד התקשתה מאוד מול המערך המעובה של אלאבס ולא הגיעה לאף מצב עד לדקה ה-17 כשאסיקו בעט מעל השער ממצב נוח מתוך הרחבה. הקשר הספרדי שהיה הטוב ביותר בשורות הבלאנקוס, שלא הצליחו להפוך את השליטה המוחלטת בכדור ליצירת מצבים, ניסה את כוחו שוב, הפעם מחוץ לרחבה, אך פרננדו פאצ'קו הדף בקלות, כמו גם את הבעיטה החזקה של קאסמירו לקראת הירידה להפסקה.


לוקה מודריץ'. חזר להרכב לאחר שסופסל נגד פ.ס.ז' (Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images)
לוקה מודריץ'. חזר להרכב לאחר שסופסל נגד פ.ס.ז' (Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images)


על אף המחצית החלשה זידאן בחר שלא לבצע שינויים בהרכב, אבל הוא לא היה זקוק: בדקה ה-52 קיבלה ריאל כדור חופשי 30 מ' מהשער, טוני קרוס הגביה אותו לתוך הרחבה וסרחיו ראמוס נגח. היתרון לא נשמר הרבה זמן, כיוון שבדקה ה-65 קפטן ריאל ביצע עבירה מטופשת ברחבה ולוקאס פרס ניצל את המתנה כדי להכניע את אראולה ולקבוע 1:1. מיד לאחר מכן החליט זידאן לחליף את בייל המאכזב ולהכניס את רודריגו, ובנגיעה הראשונה שלו בכדור הוא היה מעורב בהתקפה נהדרת שהסתיימה עם דחיקה של קרבחאל לרשת.


אלאבס ניסתה לחזור בדקות הסיום, אבל למרות כמה ניסיונות לא הצליחה להכניע את ארואלה. בדקה ה-89 פרס קיבל כדור נהדר ובעט מתוך הרחבה הצפופה, אך הכדור שלו הורחק מקו השער. בתוספת הזמן גם ואלוורדה הגיע להזדמנות , אבל רשם החמצה ענקית. אחרי שני הניצחונות שהרחיקו אותה מהתחתית, אלאבס שוב הסתבכה ותנסה לא להתדרדר במשחק חוץ נגד גרנאדה. ריאל מדריד, לעומת זאת, עלתה למקום הראשון ותישאר שם לפחות עד מחר, כשאתלטיקו תארח את ברצלונה.

ולנסיה – ויאריאל 1:2
שתי הקבוצות הגיעו לדרבי החם במאסטייה עם שאיפות להיצמד למאבק על אירופה וסיפקו משחק קצבי במיוחד. העטלפים הצליחו להשיג נקודות יקרות שהקפיצו אותן עד למקום השביעי, בעוד הצוללת, שמציגה את ההגנה השנייה הגרועה בליגה ולא ניצחה כבר חמישה מחזורים, ממשיכה להתקרב לתחתית.


שחקני ולנסיה חוגגים (JOSE JORDAN/AFP via Getty Images)


רבע שעה מהפתיחה ויאריאל יכלה לעלות ליתרון אך ג'רארד מורנו, שכבש העונה כבר שמונה שערי ליגה, החמיץ פנדל ברשלנות כשיאספר סילסן קלט את הבעיטה החלשה. המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים.

בדקה ה-49 ולנסיה הענישה אחרי שיתוף פעולה נפלא בין צמד החלוצים – מקסי גומס שלח מסירת עומק נהדרת, רודריגו מורנו הקדים את סרחיו אסנחו ובעט לרשת, 0:1 לולנסיה. ויאריאל לא ויתרה והשוותה כבר כעבור חמש דקות עם שער בכורה של הקשר הצעיר אנדה-פרנק זמבו אנגיסה. אלברט סלאדס ריענן את ההתקפה כשהכניס את קווין גמיירו במקומו של גומס, אך הגיבור היה פראן טורס שכבש מתוך הרחבה אחרי התקפה נפלאה של ולנסיה. 


ריאל סוסיאדד – אייבר 4:1
לאחר ההפסד לריאל מדריד בשבוע שעבר, ריאל סוסיאדד חזרה הערב למסלול הניצחונות נגד אייבר, ובכך טיפסה באופן זמני למקום הרביעי בדרבי הקטן של חבל הבאסקים. המשחק התחיל בצורה טובה למארחים, כשרובין לה נורמנד נגח את שער היתרון בדקה ה-25, זאת לאחר שהוא עלה מהספסל בדקה התשיעית לאחר פציעה מוקדמת של אריץ אלוסטונדו. עשר דקות לאחר מכן פאפא דיופ הסנגלי הצליח לאזן בין הצדדים, אך רק באופן זמני.


ניצחון חשוב של סוסיאדד (ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images)
ניצחון חשוב של סוסיאדד (ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images)


במהלך המחצית השנייה, הקבוצה בכחול-לבן הגבירה את קצב המשחק, ומהר מאוד הצליחה למצוא את הרשת בפעם השנייה מהר מאוד – מיקל אוירזבאל ניצל כדור חוזר מההגנה היריבה והפציץ את הרשת עם כדור שטוח ומדויק. בדקה ה-58 וויליאן ג'וזה הברזילאי כבר קבע 1:3 עם נגיעה אחד מבריקה, אך הקינוח הגיע עשר דקות לסיום, כשמרטין אודגור סובב כדור לחיבורים של מרקו דמיטורוביץ' ממרחק וחתם את תוצאות המשחק.


מאיורקה – בטיס 2:1
הקבוצה מאנדלוסיה, אחת מאכזבות העונה עד עתה, ממשיכה להשתפר כשרשמה לראשונה ב-2019-20 שני ניצחונות רצופים וברחה מעט מהתחתית. יחד עם התיקו המאופס בסנטיאגו ברנבאו לפני הפגרה, אין ספק שבבטיס מצאו את הנוסחה. העולה החדשה, מנגד, רחוקה רק נקודה אחת מהקו האדום והיא במצב לא פשוט רגע לפני שתצא למשחק הקשה ביותר בספרד – נגד ברצלונה בקאמפ נואו ביום שבת.


הקפטן הוותיק חואקין סאנצ'ס כבש מחזור שני ברציפות, בפנדל בדקה השביעית ובדקה ה-33 הכפיל נביל פקיר בבעיטה חזקה מרחוק. בדקה ה-55 כבשה המארחת בפנדל משלה בזכות לאגו ג'וניור (שערו הרביעי העונה) אך לא יותר מכך.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי