הנוסחה של זידאן: בספרד הדגישו את סוד ההצלחה של ריאל מדריד

זינדין זידאן
זינדין זידאן | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

לאחר ה-1:2 על אלאבס, ב"מארקה" החמיאו למאמן על ניהול הרוטציה המבריק שהיווה גורם מרכזי גם לזכייה באליפות ב-2017. איסקו חזר למוטב וזכה למחמאות, הצמד קרוס-ראמוס שוב עזר לבלאנקוס לנצח משחק

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד שרדה אתמול (שבת) משחק מסובך בתנאי מגרש קשים, תחת גשם כבד באצטדיון מנדיסורוטסה, ויצאה עם ניצחון 1:2 יקר על דפורטיבו אלאבס שהעלה אותה לפסגה והפעיל לחץ גדול על ברצלונה לקראת משחקה נגד אתלטיקו מדריד הערב. "אליפות לוקחים עם ניצחונות כאלה", אמר מרסלו בתום המשחק וסיכם יפה את תחושת שביעות הרצון בקרב הבלאנקוס.

ב"מארקה" שמו דגש על סוד ההצלחה של זינדין זידאן, שהיווה את המפתח גם לזכייה הקודמת של ריאל מדריד באליפות תחת הצרפתי: המאמן "מזיז את הכלים על הלוח כמו מומחה שחמט", כלומר מקפיד לבצע רוטציה ולרענן את הסגל, כך שבעצם יש לו 20 שחקני הרכב ולא רק 11. זו בדיוק האסטרטגיה שבזכותה זכו הלבנים בדאבל (אליפות וליגת האלופות) לפני שלוש שנים, אחרי שלא עשו זאת מאז 1958.

אחד השחקנים שזידאן החזיר למוטב הוא איסקו, שמתחיל להזכיר את השחקן שהצטיין בריאל לפני הגעתו של סנטיאגו סולארי. תוך שלושה ימים בלבד חזר הקשר להיות בורג חשוב בקבוצה מבירת ספרד ואף חיזק את מועמדותו לקבלת הזימון לנבחרת הלאומית לקראת יורו 2020, לאחר שקיבל את חולצת ההרכב ביום שלישי האחרון נגד פריז סן ז'רמן ופתח אתמול פעם נוספת: "מעולם לא איבדנו אותו. יש לו אישיות, הוא לא מתקשה להופיע ברגעים המסובכים והיום הוא היה נפלא שוב", החמיא לו זידאן בתום המשחק נגד אלאבס.

חזר למוטב. איסקו (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)
חזר למוטב. איסקו (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)

ב"אס" חגגו את חזרת הצמד קרוס-ראמוס. "סיימון וגרפונקל של ריאל מדריד המודרנית", כך כינו בעיתון הספרדי את האחראים לשער הראשון של הבלאנקוס אתמול, שאותו בישל הגרמני בכדור חופשי שהסתיים בנגיחה של הקפטן פנימה. מאז ה-3 בפברואר 2018 לא כבשה ריאל שער שנולד משיתוף פעולה בין השניים, אך אתמול הם דאגו לעשות זאת בפעם ה-12 מאז שהם משחקים יחד במדים הלבנים, בדיוק באותה הדרך שבה ניצחו את אלאבס בעונה שעברה – בישול של הקשר בהגבהה וסיומת של הבלם עם הראש. הצמד היה אחראי לשבעה שערים בעונת האליפות האחרונה של ריאל מדריד, כך שבהחלט מדובר בסימן מעודד מבחינת הקבוצה.

"ניצחונות כאלה מפיחים בנו חיים, הראנו המון אופי", סיכם זידאן את המשחק השלישי ברציפות ממנו יצאה קבוצתו עם שלוש נקודות, "שיחקנו עם המון רצינות. ידענו שאנחנו צריכים להילחם וכך עשינו. אנחנו יודעים כמה משחקי חוץ שכאלה מסובכים ושצריך לסבול בהם, אבל שמרנו על רוגע גם אחרי שהם השוו ולקחנו שלוש נקודות חשובות. אנחנו הולכים להיאבק על האליפות עד הסוף".

ראמוס ידע להודות לקרוס על הבישול (Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images)
ראמוס ידע להודות לקרוס על הבישול (Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי