זידאן לקראת הקלאסיקו: "מסי? יש לנו נשקים משלנו"

זינדין זידאן
זינדין זידאן | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

מאמן ריאל מדריד לא מודאג מכוכב ברצלונה. על המחאות שאיימו על קיום המשחק: "יש המון רעש מסביב, אבל אני לא מפחד שיקרה משהו". וגם: האם ריאל טובה יותר בקאמפ נואו והתלונות של בארסה על השיפוט

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

אחרי כמעט חודשיים של ציפייה בעקבות דחיית המשחק בשלהי חודש אוקטובר, ספרד מוכנה לקלאסיקו הגדול בין ברצלונה לריאל מדריד, שיתמודדו מחר (רביעי) זו מול זו בקאמפ נואו במשחק השלמה מהמחזור העשירי ב"לה ליגה". הלבנים מהבירה יגיעו מהמקום השני בטבלה לאחר שפספסו הזדמנות לעלות לפסגה וסיימו ב-1:1 עם ולנסיה ביום ראשון האחרון, אך מאזן הנקודות שלהם זהה לזה של האלופה וניצחון בקרב הענקיות יעלה אותם למקום הראשון.

הבלאנקוס, שלא ניצחו את ברצלונה בששת המפגשים האחרונים בין הקבוצות בכל המסגרות, סובלים מרשימת פצועים ארוכה שהשמות הבולטים בה הם אלה של אדן הזאר ומרסלו. כזכור, הבלגי נפצע בקרסול נגד פריז סן ז'רמן לפני כשלושה שבועות והברזילאי פגוע בשריר התאומים, לכן השניים יחמיצו את המפגש, בנוסף ללוקאס ואסקז וחאמס רודריגס שיחזרו לשחק רק ב-2020. לגבי ההרכב, נראה שגארת' בייל יועדף על פני רודריגו וישחק לצד קארים בנזמה שכבש 12 שערי ליגה העונה ו-16 בכל המסגרות.

זינדין זידאן, שניצח 1:3 בביקורו האחרון בקאמפ נואו במסגרת הסופר-קאפ הספרדי ב-2017 ולא הפסיד שם מעולם (שני ניצחונות ושתי תוצאות תיקו), התייצב היום למסיבת העיתונאים לקראת המשחק הענק והתייחס קודם כל למחאות בקטלוניה שאיימו למנוע פעם נוספת את קיומו: "אני לא יודע אם זה הפסד של כולנו לקיים את המשחק בתנאים הקיימים, אמרו שנמצא ביחד מהמלון וזה מה שנעשה. הכי חשוב שנקיים את המשחק. אני לא מפחד שמשהו יקרה, אנחנו צריכים להתרכז במה שיקרה על כר הדשא. שאר הדברים יישארו מחוץ למגרש".


"לא מפחד שיקרה  משהו". זידאן (JOHN THYS/AFP via Getty Images)

המאמן נשאל האם השופט צריך לעצור את המשחק במקרה של מחאות נגד ספרד והשיב: "את השופט צריך לעזוב בשקט. הוא רוצה לעשות את העבודה שלו בדיוק כמונו. יש הרבה דברים מסביב, אבל בסופו של דבר אנשים רוצים לראות משחק כדורגל ותו לא. יש המון רעש מסביב".

מה מדאיג אותו לקראת המשחק: "אני לא מודאג מכלום. אני שמח, כמו כולם. אנחנו שמחים על היכולת לשחק קלאסיקו. אני זוכר את התקופה שבה אני שיחקתי, כשחקן אתה חי בשביל משחקים כאלה".

הדינמיקה הטובה בקבוצה שלו: "זה מה שאנחנו מנסים לעשות, להיות מאוחדים ועם אנרגיות. אבל לא רק במשחקים, גם באימונים ולכן אלה התוצאות. הכל יכול לקרות במשחק, הכי חשוב זה להיות מוכן ב-100 אחוז".


"מאוחדים ועם אנרגיות". שחקני ריאל מדריד ( ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images)

ברצלונה, שסיימה את משחקה האחרון ב-2:2 נגד ריאל סוסיאדד ובו לא קיבלה פנדל למרות עבירה על פיקה ברחבה בשניות הסיום של המשחק, הודיעה כי בכוונתה להתלונן בפני ההתאחדות. זידאן נשאל האם מטרת הטעות של הקטלונים לקיפוח מצד השופטים היא להפעיל לחץ לקראת הקלאסיקו: "אני לא חושב. זה לא מפריע לי ולא נראה לי שזה המצב. כל אחד יכול להביע את דעתו ולהגיד מה שבא לו".

בעבר בחר הצרפתי להציב שמירה אישית של מתאו קובאצ'יץ' על מסי, אך כשנשאל איך עוצרים את "הפרעוש" והאם הוא שוקל להשתמש שוב באותה שיטה, המאמן ענה: "מתאו התאים לשיטה הזו נגד מסי, אבל זה משחק אחר וסיפור אחר. משחקים 11 נגד 11, אנחנו יודעים מול מי אנחנו מתמודדים ויודעים שיש להם את מסי, אבל לנו יש נשקים משלנו".

ליאו מסי. מה זידאן מתכנן בשבילו? JOSEP LAGO/AFP via Getty Images)
ליאו מסי. מה זידאן מתכנן בשבילו? JOSEP LAGO/AFP via Getty Images)

האם ואלוורדה הוא הפוגבה החדש: "ואלוורדה הוא ואלוורדה, זה הכל. זה הערך של המועדון הזה, מאז ותמיד השחקנים היו כאן השחקנים הכי טובים והוא מוכיח שיש לו מקום פה, הוא נראה מצוין לאחרונה".

בקאמפ נואו ריאל משחקת יותר טוב מאשר בסנטיאגו ברנבאו: "זה תלוי במצב שהקבוצה מגיעה בו. אנחנו רק צריכים להציג את הגרסה הכי טובה שלנו, בכל הפרמטרים ולאורך כל 90 הדקות. אני לא חושב שיש הבדל, אפשר לעשות משחק גדול גם פה וגם שם".

הרכב משוער: טיבו קורטואה, דני קרבחאל, סרחיו ראמוס, רפאל וראן, פרלאן מנדי, קאסמירו, פדה ואלוורדה, לוקה מודריץ', טוני קרוס, גארת' בייל וקארים בנזמה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי