נשיקה צרפתית: מנדי בישל לבנזמה, 0:1 לריאל בדרבי

שחקני ריאל מדריד חוגגים
שחקני ריאל מדריד חוגגים | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

הבלאנקוס התקשו מאוד ודווקא קוראה רשם החמצה ענקית, אך זידאן ביצע חילופים טובים בהפסקה ובא על שכרו. המגן בישל לחלוץ בדקה ה-56 והמארחת פתחה פער זמני של שש נקודות מבארסה. ולנסיה העפילה למקום הרביעי

(גודל טקסט)

המחזור ה-22 בליגה הספרדית יצא הערב (שבת) לדרך עם ארבעה מפגשים. במשחק המוקדם של היום, גרנדה חזרה מפיגור בדרך ל-1:2 ביתי על אספניול. במשחק המרכזי של הערב, ריאל מדריד השיגה 0:1 קשה בדרבי על אתלטיקו מדריד משער של קארים בנזמה. לאחר מכן מיורקה נוצחה 1:0 בחוץ מול ויאדוליד. ולנסיה ניצחה 0:1 את סלטה ויגו והעפילה למקום הרביעי.

ריאל מדריד – אתלטיקו מדריד 0:1
הבלאנקוס הגיעו למשחק מהמקום הראשון בטבלה כשהם נחושים לנצח את היריבה העירונית בדרבי ביתי בליגה לראשונה מאז דצמבר 2012. אתלטיקו, מצדה, על אף הכושר הגרוע שלה – עמדה נפלא על המגרש ונתנה תחושה שאנחנו בדרך לתיקו 0:0 רביעי בחמשת המשחקים האחרונים בין השתיים. במחצית הראשונה היא אף הייתה טובה יותר אך בהמשך נחלשה והפסידה. 

זינדין זידאן בחר במערך של חמישה קשרים ומלפניהם קארים בנזמה, מערך שנחל כישלון חרוץ. הקבוצות התקשו להגיע להזדמנויות עד שדווקא סרחיו ראמוס סיכן את השער בדקה השביעית כשניסה להבקיע ברגל שמאל מהאוויר אך הכדור הלך גבוה. ראמוס שוב היה קרוב בדקה ה-11 אחרי מסירה נפלאה של קרוס אבל הקפטן בעט רע למרות שהיה חופשי ברחבה. לאחר מכן הייתה רק קבוצה אחת על המגרש – אתלטיקו מדריד.


זינדין זידאן מול דייגו סימאונה. עוד מצ'אפ מרתק בין השניים (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images))

בדקה ה-12 פרלאן מנדי הציל גול כשהתערב ברגע האחרון ומנע משחקן אתלטיקו לכבוש. כעבור חמש דקות  הגיע איום ראשון מצד אתלטיקו כשויטולו בעט מתוך הרחבה אבל הכדור לא היה מספיק חזק וטיבו קורטואה ירד היטב והדף. סאול ניגס היה הבא לאיים על השער אך הכדור חמק החוצה ליד הקורה. אתלטיקו המשיכה להיות מסוכנת יותר ובדקה ה-42 הייתה חייבת לעלות ליתרון. אנחל קוראה ביצע תנועה נהדרת לעומק ודהר לשער, רפאל וראן הצליח להפריע לו מעט והחלוץ שיחרר בעיטה שחלפה סנטימטר מהמסגרת.

במחצית זידאן ביצע חילוף כפול והתקפי כשראה שהקבוצה שלו לא מתפקדת – ויניסיוס ג'וניור החליף דווקא את טוני קרוס כדי להוסיף משחק אגפים, ולוקאס ואסקס החליף את איסקו. ואלוורדה פתח את המחצית השנייה טוב עם בעיטה חזקה מחוץ לרחבה ויאן אובלק התעופף לראשונה במשחק. סימאונה הגיב בחילוף משלו – תומא למאר החליף את מוראטה בצד מפתיע.

אנחל קוראה מחמיץ. אתלטיקו הייתה טובה בחצי הראשון (PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images)


בדקה ה-57 הברנבאו עף באוויר. פרלאן מנדי שספג לא מעט ביקורות העונה על יכולותיו ההתקפיות, העביר כדור רוחב נפלא לבנזמה שבעט מהאוויר לרשת, 0:1 לריאל, מחמאות גם לויניסיוס שהחל במהלך. אתלטיקו התקשתה לחזור ליכולת שאפיינה אותה. בדקה ה-81 ויניסיוס היה יכול לגמור את המשחק אבל בעט חלש אחרי שפרץ יפה לרחבה. זה נגמר ב-0:1 לבלאנקוס שפתחו לפחות זמנית פער של שש נקודות על פני ברצלונה. ניצחון של אליפות?

בצד של אתלטיקו, הקבוצה רשמה את המשחק החמישי ברציפות שלה ללא הפסד – הרצף הגרוע ביותר בעידן סימאונה. הקולצ'ונרוס עלולים לאבד גובה במאבק על ליגת האלופות, ולמרות שהמשחק הבא מזמן לה יריבה נוחה כמו גראנדה – סימאונה חייב לחשוב היטב איך מתכוננים לליברפול שמחכה בשמינית גמר ליגת האלופות.


קארים בנזמה חוגג, תומא למאר מאוכזב (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)

ולנסיה – סלטה ויגו 0:1

לאחר הניצחון הגדול על ברצלונה, הקבוצה של אלברט סלאדס שוב שיחקה בביתה ורצתה ליצור מומנטום – ועמדה במשימה. בעקבות הניצחון הקשה על הקבוצה מגליסיה שנתנה פייט לא רע אך נשארה תקועה מתחת לקו האדום, העטלפים קפצו למקום הרביעי המוליך לליגת האלופות.
 
 
אלסנדרו פלורנצי, הרכש החדש מרומא, פתח בהרכב ואך הקבוצה, בלי קשר, התקשתה להגיע למצבים. בדקה ה-53 האיטלקי הוחלף ובמקומו עלה מהספסל רודריגו מורנו שהיה בדרך החוצה משורות העטלפים. כעבור חמש דקות דווקא יאגו אספס היה קרוב לכבוש אחרי מבצע יפה אך הוא נעצר על ידי השוער חואנמה דומנש. רודריגו בהחלט השפיע, דווקא כשאוסקר גארסיה ביצע חילוף התקפי בעצמו. בדקה ה-78 הוא בישל בנגיחה לאחור לקרלוס סולר את שער הניצחון. הקשר הגיע מאחור ובעט נפלא לרשת, 0:1. בדקה ה-83 החלוץ כמעט כבש בעצמו אחרי מבצע יפה כשחתך מצד ימין למרכז עם רגל שמאל החדשה אך רובן בלנקו הדף היטב. בכל מקרה, זה לא היה משנה, שכן העטלפים שמרו על התוצאה וניצחו.

 

גרנדה – אספניול 1:2
אחרי שלושה משחקי ליגה רצופים ללא הפסד, אספניול איבדה יתרון, נוצחה ונותרה במקום האחרון עם 15 נקודות בלבד. מנגד, גרנדה עצרה את רצף ההפסדים שלה על שניים וטיפסה זמנית למקום העשירי בטבלה כשבמאזנה לא פחות מ-30 נקודות. ראול דה תומאס דייק מהנקודה הלבנה (27) והעניק לקבוצה מברצלונה סיבה לאופטימיות, אך דרווין מאצ'יס (38) וקרלוס פרננדס (46) קבעו מהפך מהיר והשאירו את הנקודות באצטדיון לוס קרמנס.

תוצאה נוספת

מיורקה – ויאדוליד 1:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי