קרב שוורים: ולנסיה ואתלטיקו מדריד נפרדו ב-2:2 סוער

מרקוס יורנטה, דני פארחו
מרקוס יורנטה, דני פארחו | JOSE JORDAN/AFP via Getty Images

לאחר הניצחון על גרנאדה במחזור שעבר, הקולצ'ונרוס איבדו פעמיים יתרון ב"מסטאייה" ויצאו עם נקודה אחת בלבד. יורנטה ופארטיי כבשו לטובת הקבוצה של סימאונה, גבריאל וקונדוגביה איזנו. 0:1 למונאקו על מונפלייה

(גודל טקסט)

הליגות האירופאיות חזרו הערב (שישי) לפעולה, כאשר בספרד נרשם קרב צמרת אדיר בין ולנסיה לאתלטיקו מדריד, שהסתיים בשוויון 2:2 סוער מאוד. במקביל, מונאקו אירחה את מונפלייה ורשמה 0:1 חשוב מאוד.

ולנסיה – אתלטיקו מדריד 2:2
המחזור ה-24 בליגה הספרדית נפתח הערב עם קרב צמרת אדיר – אתלטיקו מדריד הגיעה לאצטדיון ה"מסטאייה" המפורסם של ולנסיה, כשרק שתי נקודות הפרידו בין הקבוצות לפני שריקת הפתיחה. רק במחזור שעבר הצליחו הקולצ'ונרוס לשים סוף למומנטום הרע שעבר על הקבוצה עם 0:1 קטן על גרנאדה, כשמנגד העטלפים הובסו 3:0 אצל חטאפה.

לשמחק הערב עלה דייגו סימאונה עם ויטולו ואנחל קוראה בחלק הקדמי, ואילו אלברו מוראטה, שחזר מפציעה פתח על הספסל. רבע שעה בלבד במשחק הספיקה לאתלטיקו למצוא את הרשת, כשמרקוס יורנטה ניצל טעות של הבלם גבריאל וכבש מתוך רחבת החמש. אותו גבריאל כנראה הרגיש שהוא חייב לקבוצה שלו ובדקה ה-40 קבע 1:1 במשחק, כשגם הוא כובש מתוך הרחבה.


הקולצ'ומרוס חוגגים אצל ולנסיה (JOSE JORDAN/AFP via Getty Images)

שלוש דקות בלבד החזיק השוויון במשחק, עד שתומאס פארטיי חטף כדור במרכז המגרש והניף את רגלו מ-20 מטרים וקבע 1:2 נהדר. ולנסיה לא אמרה נואש, ולאחר שפתחה את המחצית השנייה בצורה טובה, היא גם השיגה שער שני, כשדני פארחו שלח כדור ארוך לתוך הרחבה, ובדרך לא ברורה הצליח ג'פרי קונדוגביה בדקה ה-59 להקדים את כולם ולהכניע את יאן אובלק. בהמשך המשחק מוראטה עלה מהספסל והספיק לרשום החמצת ענק לקראת סיום המשחק, שהסתיים ב-2:2 נהדר.

מונאקו – מונפלייה 0:1
המחזור ה-25 בליגה הצרפתית נפתח הערב במשחק שבו אירחה מונאקו את מונפלייה וגברה עליה 0:1 משער של איסלם סלימאני בדקה ה-52. זהו ניצחונה השלישי ברציפות של הקבוצה מהנסיכות הקטנה. מונאקו עלתה בעקבות ניצחונה למקום החמישי בטבלה עם 38 נקודות כאשר מונפלייה ירדה למקום השישי כשלה 37 נקודות.

בדקה ה-38 נרשמה הזדמנות גדולה למונאקו, כאשר מלך שערי הליגה הצרפתית ויסאם בן ידר פרץ נהדר לעבר השער ובעט משמונה מטרים אלכסונית לרשת החיצונית. החלוץ שהבקיע עד כה העונה 16 שערים, רשם החמצה גדולה. בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה עוד הזדמנות גדולה למארחת, סטבאן יובטיץ' בעט חזק, השוער האורח הדף.


סלימאני חוגג את שער הניצחון (YANN COATSALIOU/AFP via Getty Images)

מונאקו פתחה טוב יותר את המחצית השנייה ובדקה ה-52 עלתה כאמור ליתרון 0:1 משער של החלוץ האלג'יראי סלימאני שקיבל כדור שהגביה חברו לקבוצה אלכסנדר גולובין ונגח פנימה. בדקה ה-70, כמעט 0:2 אחרי בעיטה אדירה של טימואה בקאיוקו ממונאקו למשקוף השער. המארחת המשיכה לשלוט, אך סלימאני, בן ידר ובלדה  החמיצו עוד כמה הזדמנויות הבקעה ממצבים קורצים.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי