בשירות ברצלונה: סלטה ויגו חילצה 2:2 מריאל מדריד בברנבאו, הזאר חזר

זינדין זידאן
זינדין זידאן | Angel Martinez/Getty Images

לאחר שנקלעו לפיגור מוקדם, הבלאנקוס עלו חדים למחצית השנייה ובעזרת שערים של קרוס וראמוס רשמו מהפך, אך מינה כבש בדקה ה-86 וקבע חלוקת נקודות דרמטית. הכוכב הבלגי שותף ל-73 דקות לאחר שפתח בהרכב של זידאן

(גודל טקסט)

המחזור ה-24 בספרד שנפתח כבר ביום שישי ונמשך אתמול (שבת) יגיע לקיצו היום (ראשון) עם לא פחות מארבעה משחקים. במוקד, ריאל מדריד איבדה שתי נקודות יקרות לאחר 2:2 דרמטי בבית נגד סלטה ויגו. במשחק המוקדם של הערב, המשבר של סביליה העמיק עם תיקו ביתי 2:2 נגד אספניול. גם הקבוצה השנייה מאנדלוסיה אכזבה – בטיס סיימה רק בתיקו 0:0 נגד לגאנס. לאחר מכן, אתלטיק בילבאו הפסידה בבית במפתיע לאוססונה.

ריאל מדריד – סלטה ויגו 2:2
ללא ספק הפתעת המחזור בספרד. יממה בלבד לאחר שראתה את ברצלונה מנצחת את חטאפה ועולה למקום הראשון, ריאל מדריד ידעה הערב כי היא חייבת לנצח את סלטה ויגו בביתה כדי לחזור לפסגה, כשברקע נמצא תמיד הקלאסיקו שעתיד להתקיים בתחילת מרץ.

אדן הזאר חזר הערב להרכב של ריאל מדריד, זאת לאחר תקופה ארוכה בה הכוכב הבגלי היה מושבת בגלל פציעה. כבר אחרי שבע דקות יושבי הברנבאו נותרו ללא מילים, כאשר יאגו אספס הכניס כדור מושלם לפידור סמולוב, והרוסי העלה את האורחת ל-0:1 מפתיע.


הזאר. שיחק 73 דקות נגד סלטה ויגו (Angel Martinez/Getty Images)

ריאל מדריד הייתה הקבוצה הטובה יותר במהלך רוב דקות המשחק, אך רק במחצית השנייה היא הצליחה לבטא את זה בשערים. בדקה ה-52 קארים בנזמה ראה את מרסלו באגף והעביר למגן הברזילאי, שמצידו סידר לטוני קרוס את שער השוויון היקר. בדקה ה-65 הזאר הותיר את חותמו על המגרש כשסחט כדור עונשין מהשוער רובן בלאנקו, אותו תרגם סרחיו ראמוס ל-1:2 ולמהפך החשוב.

האווירה בבית ספרד הייתה שהקבוצה בלבן בדרך לעוד ניצחון חשוב, אך לא כך חשבה הקבוצה מגאליסיה. בדקה ה-85 דניס סוארס, אקס ברצלונה כזכור, ראה את סנטי מינה בורח לשחקני ההגנה של ריאל מדריד, הכניס לו כדור מבריק והספרדי הכניע את טיבו קורטואה וחילץ נקודה חשובה מאוד עבור סלטה ויגו, אך יותר מכך, ריאל מדריד איבדה שתי נקודות יקרות.


אכזבה גדולה בקרב שחקני ריאל מדריד בסיום (Angel Martinez/Getty Images)

סביליה – אספניול 2:2

הקבוצה של ז'ולן לופטגי רצתה לחזור לנצל לאחר שני משחקי ליגה מאכזבים ולטפס למקום השלישי בטבלה על חשבון אתלטיקו מדריד אלא שהיא המשיכה לאכזב. המשחק דווקא נפתח בצורה מצוינת עבור המארחת שעלתה ליתרון לאחר רבע שעה. סוסו, שחקן הרכש החדש ממילאן, הגביהה לרחבה ולוקאס אוקמפוס נגח נפלא לרשת. אלא שהקבוצה מהתחתית לא הרימה ידיים. בדקה ה-35 אדרי אמברבה כבש בכדור חופשי שטוח והשווה ל-1:1.
 
 
לופטגי, שהחליט לספסל את לוק דה יונג, העלה את נוליטו מהספסל בדקה ה-50 אך כעבור ארבע דקות דווקא ספגה. ג'ונתן קאיירי בישל ל-וו לי שלא התבלבל מול השוער וקבע מהפך. בדקה ה-69 המשחק קיבל תפנית. יוסף אן נסרי קיבל כדור עומק, הפיל את עצמו והשופט נפל בפח. ויקטור סאנצ'ס קיבל כרטיס צהוב שני והורחק. עשר דקות לסיום הישועה הגיעה. סוסו כבש שער אופייני כשחתך לאמצע ובעט כדור מדויק לפינה של דייגו לופס, 2:2. הדקות האחרונות היו מרתקות. חסוס נבאס כמעט קבע מהפך עם בעיטה אדירה אך לופס מתח איברים. המארחת לחצה ולחצה אך השער המיוחל לא הגיע.


שחקני אספניול חוגגים. נקודה יקרה(CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images)

סביליה תצטרך להשתפר ומהר. ביום חמישי מצפה לה משחק חוץ קשה נגד קלוז' בליגה האירופית ולאחר מכן היא תתארח אצל חטאפה השנייה בטבלה. לאספניול, שכמעט עלתה מעל הקו האדום אך הסתפקה בהקטנת הפער במעט בזכות הנקודה, מצפה משחק חשוב נגד ויאדוליד מהתחתית.

לגאנס – בטיס 0:0
הקבוצה מאנדלוסיה הגיעה למשחק במומנטום שלילי: נקודה אחת מתשע האחרונות בליגה והדחה מהגביע ורצתה להתקרב לעשירייה הראשונה נגד אחת הקבוצות החלשות בליגה אך איכזבה. לא רק בתוצאה אלא ביכולת שהפגינה בשעה הראשונה. בטיס אמנם שלטה בכדור 60% מהזמן אך לא בעטה אף בעיטה אל מול שישה ניסיונות של המארחת. גם חילוף כפול במחצית עם הכנסתם של לורן מורון ואנטוניו בראגן לא עזר מעבר לשיפור מינימלי במחצית השנייה.
 
 
בדקה ה-66 הגיעה בטיס להזדמנות הטובה ביותר שלה. סרחיו קנאלס קיבל הזדמנות מצוינת ובעט חזק אך השוער הדף וההגנה מיהרה להרחיק את הריבאונד. בדקה ה-79 קנאלס הקפיץ כדור מעל ההגנה וקרלס אלנייה היה יכול לקנות את עולמו אך החמיץ. בתוספת הזמן בורחה איגלסיאס רצה לחדש מהר את המשחק ודחף בחוזקה איש מהספסל של לגאנס והורחק.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי