חזר ובגדול: מסי העלה את ברצלונה לפסגה עם רביעייה אדירה על אייבר

ליאו מסי
ליאו מסי | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

אחרי חמישה משחקי ליגה עקרים, הכוכב קטע את בצורת השערים ב-0:5 על הבאסקים מהתחתית, כשבריית'וויט בישל בבכורה. ולנסיה הובסה 3:0 בסוסיאדד. בהמשך: ריאל תנסה לחזור לפסגה מול לבאנטה

(גודל טקסט)

לאחר ה-3:3 הנהדר בין בטיס למאיורקה, המחזור ה-25 בליגה הספרדית נמשך היום (שבת) עם ארבעה משחקים נוספים, כשבמוקד ברצלונה חזרה זמנית לפסגה בזכות ניצחון ביתי מרשים על אייבר. ולנסיה המשיכה את השבוע הנוראי שלה עם תבוסה 3:0 אצל ריאל סוסיאדד והתרחקה מהמקום המוליך לאירופה.. בהמשך: ריאל מדריד תתארח אצל לבאנטה (22:00). 

ברצלונה – אייבר 0:5
אחרי שני ניצחונות חוץ לא משכנעים, ברצלונה חזרה הערב לקאמפ נואו שלה וניצחה שוב, אך הפעם זה כבר היה הרבה יותר פשוט נגד אייבר. עוד לפני שריקת הפתיחה, קיקה סטיין ביצע שינוי במערך ה-4-3-3 המוכר של בארסה והציב שני שחקני התקפה – ליאו מסי ואנטואן גריזמן, כשבחולית הקישור פתחו ארבעה שחקנים.

בכל הקשור למסי, הכוכב הגדול של הבלאוגרנה הגיע להתמודדות לאחר שלא מצא את השער מאז כמעט חודש מלא, עניין שאליו הוא לא היה רגיל אחרי בשנים האחרונות. כבר בדקה ה-14 ה"פרעוש" שם מאחוריו את הבצורת כשביצע מהלך אישי נפלא, עבר בין רגליו של שחקן ההגנה ובנגיעה אלגנטית מצא את הרשת.


מסי חוגג. שם מאחוריו בצורת של חמישה משחקי ליגה (JOSEP LAGO/AFP via Getty Images)

בדקה ה-37 ארתורו וידאל העביר את הכדור למסי והארגנטינאי דהר לעבר השער, עקף שלושה שחקני הגנה והשלים צמד נהדר. שלוש דקות לאחר מכן מסי הגיע שוב פעם מול השער, בחר לבשל לגריזמן על מנת שיקבל מעט ביטחון אך הצרפתי התקשה להשתלט על הכדור ומסי סיים את המהלך בעצמו ורשם שלושער שני העונה.

בדקה ה-72 גם מרטין בריית'וויט, שהצטרף השבוע לברצלונה, עלה להופעת בכורה בקבוצתו החדשה ובדקה ה-88 בישל למסי את שערו הרביעי במשחק. כדקה לאחר מכן בריית'וויט היה מעורב פעם נוספת במהלך כשארתור כבש בכדור חוזר לאחר בעיטה של הדני.

ריאל סוסיאדד – ולנסיה 0:3
שבוע הבהלות של העטלפים נמשך. לאחר התבוסה באטלאנטה, הקבוצה של אלברט סלאדס הובסה שוב בדרך למשחק ליגה שלישי ברציפות ללא ניצחון והפעם הפסידה ליריבה ישירה בקרב על ליגת האלופות.  הקבוצה הבאסקית, לה משחק חסר, קפצה למקום הרביעי בטבלה.
 

המארחת עלתה ליתרון בדקה ה-12. חוסה זאלודה הגביהה מצד ימין ומיקל מרינו נגח נהדר לרשת, 0:1. כעבור שש דקות אלכסנדר איסק כמעט הכפיל את היתרון אך השוער האורח רשם הצלה והשאיר את ולנסיה במשחק. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה גם הוא לא היה יכול לעזור כאשר נאצ'ו מונראל כבש את השער השני מקרוב אחרי נגיחה של אריץ אלוסטונדו. הסיוט של העטלפים נמשך כשבדקה ה-48 עדנאן ינוזאי כבש אחרי בישול של מיקל אוירסאבאל.

סלטה ויגו – לגאנס 0:1
הקבוצה מגאליסיה עשתה צעד גדול בדרך לבריחה מתחתית הליגה הספרדית אחרי שניצחה את לגאנס השקועה עמוק מתחת לקו האדום, במסגרת המחזור ה-25. סלטה שיחקה בעשרה שחקנים החל מהדקה ה-21, אחרי שהקרואטי פיליפ בראדריץ' ספג כרטיס אדום.

למרות זאת, הצליח יאגו אספאס לכבוש את השער היחיד במשחק בדקה ה-62, כדי להעניק לקבוצתו ניצחון יקר והרבה אוויר לנשימה בקלחת התחתית. בעקבות ניצחונה, עלתה סלטה ויגו מעל הקו האדום, היישר למקום ה-17 כשלה 24 נקודות. שבע מהן היא צברה בשלושת המחזורים האחרונים, משני ניצחונות ותיקו סנסציוני אחד, 2:2 מול ריאל מדריד.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי