השנה הקשה של בייל, וגם: ההפסדים הכספיים של ריאל בגלל הקורונה

גארת' בייל
גארת' בייל | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

הוולשי לא הבקיע בברנבאו מאז משחק חזרתו של זידאן נגד סלטה ויגו לפני 366 ימים. "שוב נראה שהוא עם רגל וחצי מחוץ למועדון", נכתב. הבלאנקוס מאבדים הכנסות גם בשל סגירת המוזיאון. וגם: הבעיה של קרוס ומודריץ'

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ב-16 במרץ 2019 רשם זינדין זידאן את הקאמבק שלו כמאמן ריאל מדריד. הבלאנקוס ניצחו 0:2 את סלטה ויגו בסנטיאגו ברנבאו משערים של איסקו וגארת' בייל אך סיימו את העונה בצורה מאכזבת – במקום השלישי בלבד. שנה חלפה מאז – והוולשי המושמץ, שהיה בדרך לעזוב את הקבוצה בקיץ אך נשאר – לא הצליח להבקיע לעיני הקהל הביתי.

זה היה שערו ה-14 והאחרון של בייל באותה עונה מאכזבת בה לא הצליח להיכנס לנעליו של כריסטיאנו רונאלדו. מאז הוא שותף נגד הואסקה, אייבר ואתלטיק בילבאו ולא מצא את הרשת. העונה בייל שותף בשבעה משחקים בברנבאו ורק באחד השלים 90 דקות – נגד ויאדוליד. מעבר לפציעות כאלה ואחרות, זידאן העדיף לוותר עליו לא פעם. בסה"כ רשם 531 דקות בלי שער.

"בייל הלך והתדרדר. מכוכב ראשי בפוטנצייה הפך לשחקן משני, תהליך שהחל אצל סנטיאגו סולארי ונמשך", נכתב ב"מארקה". בשבוע החשוב של ריאל מדריד העונה שכלל משחקי בית נגד מנצ'סטר סיטי בשמינית גמר ליגת האלופות וקלאסיקו נגד ברצלונה בליגה הוא שותף ל-16 דקות בלבד (בצ'מפיונס). הגומלין היה אמור להיערך אתמול וספק אם היה משחק. "העונה של בייל היא רכבת הרים. הוא שיחק בהרבה משחקים חשובים, הופיע בהרכב ונעלם, וזה מרגיש שהוא שוב עם רגל וחצי מחוץ למועדון הלבן", נכתב.


בייל וזידאן. הוולשי סגר שנה בלי שער בברנבאו (Gettyimages)

ובחזרה לזידאן – מאז שהתמנה שוב למאמן הבלאנקוס הוא רשם 50 משחקים על הקווים, כשלזכותו רקורד עגום כשניצח ב-27 בלבד (54%) ורשם עשרה הפסדים.  הרקורד של קודמו בתפקיד סנטיאגו סולארי היה טוב יותר.

עוד בבלאנקוס, אף אחד כמובן לא יודע מתי הכדורגל יחזור אבל בתקשורת עסקו רבות בהחלטה טקטית משמעותית של הצרפתי: הוא "העז" לפרק את הציוות של לוקה מודריץ' וטוני קרוס. המאמן לא יגיד זאת ישירות אך נראה שהם לא יכולים לשחק יחד. הגרמני לא שותף במשחק נגד סיטי והקרואטי עלה מהספסל נגד ברצלונה. הגרמני הוחלף גם במשחק נגד בטיס לאחר 69 דקות, ובדרבי נגד אתלטיקו כבר במחצית. ההפסדים לבטיס וללבאנטה חיזקו את דעתו של זידאן. החוזה של הקרואטי, רק נזכיר, מסתיים בקיץ הבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי