מלאך או שטן? מה שבטוח מנהיג: רגעי השיא בקריירה של סרחיו ראמוס

סרחיו ראמוס
סרחיו ראמוס | David Ramos/Getty Images

קפטן ריאל מדריד וספרד חוגג יום הולדת 34, וזה זמן טוב להיזכר בהצלחתו המטאורית: מהכניסה לנעליו הגדולות של היירו, דרך הגול הבלתי נשכח בגמר ועד רשימת התארים והשערוריות

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

פאולו מאלדיני, פיגורה בפני עצמו, הגדיר אותו כאחד הבלמים הטובים בהיסטוריה – ולכו תתווכחו איתו. סרחיו ראמוס הוא שחקן מזן אחר. לא חף מטעויות, לא שמר על יציבות, אבל בהחלט נחשב לבקנבאואר של המאה ה-21. התעלה תמיד במשחקים הגדולים, הביא ערך מוסף בלתי רגיל והטיל אימה על ההגנות בכל מצב נייח, מאז הגול הבלתי נשכח ההוא בליסבון. בעוד כריסטיאנו רונאלדו, לפי הסיפורים, חשש לקחת את חולצה מספר שבע של דיוויד בקהאם – הבלם עצמו, בגיל 19, חייך וחיבק את חולצה מספר ארבע שהייתה שייכת לפרננדו היירו.

ראמוס הוא כנראה הקפטן הכי גדול בהיסטוריה של ריאל. ארון התארים עומד לרשותו, ההצלחה בנבחרת, העובדה שגם בגילו המופלג אינו מוותר על אף משחק ונראה טוב יחסית. אחד שלא פחד להתעמת עם מאמנים גדולים או לספק ציטוטים שנויים במחלוקת. נפל וקם לא מעט פעמים, והרעב לא יודע שובע. לקראת סוף הקריירה עומד בפניו אתגר נוסף מעבר לזכייה בתואר כזה או אחר – להצליח היכן שנכשלו בעל כורחם אגדות כמו היירו, קסיאס וראול. גם אם לא יפרוש בריאל, האם יזכה לפרידה הולמת ויעזוב "בדלת הראשית" כפי שהבטיח? כשהפרידה, וכך גם הפרישה, הולכת ומתקרבת, זה זמן טוב להביט לאחור על מה שעשה ילד הפלא של סביליה ולומר תודה. גם אוהדי ברצלונה יתגעגעו.

הרגעים המיוחדים בקריירה של סרחיו ראמוס:
1. מחזור 22 בעונת 2003-04. ראמוס עורך בכורה במדי סביליה נגד דפורטיבו לה קורוניה כשעולה כמחליף בדקה ה-64. באותה עונה רשם שבע הופעות.

2. הופעת הבכורה בנבחרת ספרד הגיעה ב-26 במרץ 2005, במשחק ידידות נגד סין. המאמן על הקווים היה לואיס ארגוניס.

3. עונת 2004-05, סביליה מארחת את ריאל מדריד בפיחואן. המשחק מסתיים ב-2:2 כשראמוס עצמו כובש שער ענק בדקה ה-19 בפצצה מ-30 מטר.

4. ההגעה לריאל מדריד – חצי שעה לסגירת חלון ההעברות, פלורנטינו פרס שם על השולחן את סעיף השחרור של הבלם – 28 מיליון יורו, סכום יקר מאוד באותה התקופה, ולסביליה אין מה לעשות. המנהל המקצועי מונצ'י הודה שבכה לאחר שנודע לו על כך. ראמוס בוחר בחולצה מספר 4 של היירו.


סרחיו ראמוס מוצג בריאל מדריד (PHILIPPE DESMAZES/AFP via Getty Images)

5. הופעת הבכורה בריאל – מחזור שני ב-2005-06 הבלאנקוס נכנעים 3:2 לסלטה ויגו בסנטיאגו ברנבאו. הבלם עלה מהספסל במחצית.

6. הקלאסיקו הראשון של ראמוס מסתיים בתבוסה 3:0 מול רונאלדיניו בשיאו. הספרדי יצליח להתגבר על הברזילאי במשחקים הבאים ויהפוך לשיאן ההופעות במשחקים בין ריאל ובארסה איי פעם.

7. שער הבכורה בריאל – משחק חסר חשיבות בליגת האלופות, ריאל של לופז קארו מפסידה 2:1 ביוון בהרכב משני. ראמוס כבש בנגיחה. את עונת הבכורה סיים עם שישה שערים, הכמות שיבקיע גם בשלוש העונות לאחר מכן.

8. באותו קיץ ראמוס שיחק בטורניר גדול ראשון עם הנבחרת, פתח כמגן ימני על חשבון מיצ'ל סאלגדו. לה-רוחה תאכזב שוב ותודח בשמינית הגמר על ידי צרפת.

9. ב- 2006-07, ריאל זכתה באליפות ראשונה מזה שלוש עונות כשניצחה 1:3 את מאיורקה במחזור הסיום. ראמוס, ששיחק כמגן ימני, היה חלק חשוב מאוד מאותה הקבוצה. באותה עונה גם כבש שער ענק בקלאסיקו.

10. שוב נבחרת ספרד. החניכים של ארגוניס מתחילים לקבל צורה במוקדמות היורו ומשיגים 1:3 נהדר על דנמרק בחוץ. ראמוס כובש את השער השני בהקפצה מעל השוער אחרי למעלה מ-20 מסירות של ספרד. תחילתו של ה"טיקי טאקה".

11. ראמוס זוכה עם ריאל בעוד אליפות אבל גולת הכותרת היא הזכייה ההיסטורית של ספרד ביורו 2008 לאחר 0:1 על גרמניה בגמר. "הקללה" נשברה. ראמוס נכלל בנבחרת השנה של אופ"א ב-2008.

12. כעבור שנתיים ספרד עושה היסטוריה וזוכה במונדיאל לראשונה בתולדותיה אחרי 0:1 דרמטי על הולנד. ראמוס היה חלק מהגנת הברזל של הספרדים שספגה שער בודד בטורניר.


ראמוס עם גביע העולם (JEWEL SAMAD/AFP via Getty Images)

13. אירוע ביזארי מצד ראמוס נרשם כשבחגיגות הזכייה של ריאל בגביע המלך לאחר ניצחון על ברצלונה בגמר ב-2010-11 – הוא מפיל את הגביע מאוטובוס החגיגות.

14. חצי גמר ליגת האלופות נגד באיירן מינכן ב-2012, ריאל מחזירה לבאיירן ומנצחת אותה 1:2 בברנבאו. המשחק מוכרע בפנדלים. ראמוס, הבועט הרביעי של ריאל, שולח את הכדור לשמיים וסופג הקנטות ממנואל נוייר. אליפות ספרד הושגה אך חלום הדסימה נגוז.

15. כעבור מחודשיים, שוב דו-קרב פנדלים, הפעם בחצי גמר היורו נגד פורטוגל. ראמוס שולח "פאננקה" בקור רוח מרשים. ספרד מנצחת ומשלימה את העבודה עם בק טו בק נגד איטליה בגמר ב-0:4 מרשים, נבחרת היסטורית.

16. עם סרט הקפטן על היד לאחר שקסיאס שוב סופסל – ראמוס כובש שער ניצחון מרגש לריאל בקלאסיקו, בנגיחה מקרן של לוקה מודריץ'.

17. באותו חודש (מרץ) הוא רושם ציון דרך גדול עם משחקו המאה בנבחרת ספרד שמסיימת בתיקו 1:1 נגד פינלנד.


חוגג שער ניצחון בקלאסיקו (Jasper Juinen/Getty Images)

18. ריאל מארחת את בארסה בקלאסיקו בברנבאו בעונת 2013/14 לאחר 31 משחקים ללא הפסד וכשהיא בפסגה בפער מבטיח. המשחק עם קצב נהדר, ריאל כבר מובילה 2:3 אבל אז ראמוס מכשיל את ניימאר, מורחק, וריאל תפסיד 4:3. הוכחה לכך שהוא מאבד לעתים את העשתונות.

19. הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי לא תצליח לזכות באליפות, אבל בהחלט תביא את הדסימה. בגומלין חצי גמר הצ'מפיונס נגד באיירן היא מנצחת 0:4 כשראמוס כובש צמד בלתי נשכח.

20. גמר ליגת האלופות, ה-24 במאי 2014. ההמתנה של המדרידיסטאס שנראתה כמו נצח – הסתיימה. ראמוס כבש שער סופר-דרמטי בנגיחה בדקה ה-92:48 ושלח את המשחק להארכה בה ריאל ניצחה 1:4. ראמוס הודה בראיון שהוא היה צופה בשער הזה כל ערב לפני השינה ומתרגש מחדש.


השער הבלתי נשכח בגמר (Laurence Griffiths/Getty Images)

21. אליפות העולם למועדונים, ריאל מנצחת 0:2, ראמוס כובש בגמר נגד סן לורנצו ואומר: "אני בלם עם נפש של חלוץ".

22. קיץ 2015 – ראמוס מאריך את חוזהו בקבוצה עד 2020 לאחר משא ומתן קשה עם המועדון ומתמנה לקפטן לאחר עזיבתו של קסיאס.

23. את העונה תסיים ריאל כאלופת אירופה עם זינדין זידאן על הקווים, לאחר שניצחה את אתלטיקו בפנדלים. ראמוס, שדייק מהנקודה הלבנה, יניף גביע ראשון כקפטן מתוך שלושה.

24. קפטן ריאל חווה שבוע מטורף בעונת 2016-17 כשפעמיים ברציפות כבש בדקה ה-90: שער שוויון בקלאסיקו בקאמפ נואו, ואז שער ניצחון נגד לה קורוניה (93) וריאל השלימה רמונטדה בדרך ל-2:3 בעונת הדאבל ההיסטורית. מאז אותו משחק נולד הביטוי "NoventaYRamos" – הדקה ה-90 של ראמוס.


האיש והדקה ה-90 (Denis Doyle/Getty Images)

25. בקלאסיקו השני ראמוס מורחק, ריאל תפסיד 3:2 בדקה האחרונה עם שער של ליאו מסי, אך תזכה באליפות במחזור הסיום. היא תשלים את המשימה בעונה בלתי נשכחת עם 1:4 גדול על יובנטוס בגמר ליגת האלופות, הקבוצה הראשונה שזוכה פעמיים ברציפות במפעל.

26. עוד קודם לכן, בחודש פברואר, ריאל מנצחת 1:3 את אוססונה וראמוס מגיע ל-500 משחקים בלבן, על סף הכניסה לטופ 10 של שיאני ההופעות.

27. השליטה של ריאל מדריד באירופה נמשכת. בגמר ב-2018 היא מנצחת את ליברפול 1:3. ראמוס פוצע את סלאח בכתפו במאבק על הכדור ואוהדי האדומים לא סולחים לו עד היום. בסיום הוא יניף את הגביע בפעם השלישית ברציפות. "אמרו שאי אפשר לזכות בליגת האלופות פעמיים, אמרנו עלינו הרבה דברים, והנה אנחנו כאן בפעם השלישית חוגגים איתכם את התואר החשוב מכל", אמר בחגיגות בברנבאו.

28. עוד אכזבה לספרד שמודחת כבר בשמינית גמר היורו (2018) נגד רוסיה, בדו קרב פנדלים. ראמוס מחליט שלא לפרוש ממדי הנבחרת.


ראמוס שבור אחרי ההדחה נגד רוסיה (Gettyimages)

29. ריאל מנצחת 1:2 את אייאקס בשמינית גמר ליגת האלופות ב-2018-19. הקפטן סופג כרטיס צהוב מכוון כדי להעדר מהגומלין באקט שנתפס כזלזול. בגומלין בברנבאו ריאל מושפלת 4:1 ללא הקפטן שלה (שסופג השעייה ממשחר נוסף), דווקא בערב בו הגיע צוות צילום לערוך סרט על הקריירה שלו.

30. בהמשך דווח בספרד כי ראמוס מתעמת עם הנשיא פרס ולא אהב את הביקורות מצידו: "אתה אשם בהכל, אתה הבאת אותנו למצב הזה", מטיח בו הבלם, האם ריאל וראמוס על סף פיצוץ? בהמשך ישנם פרסומים שראמוס קיבל הצעת עתק מסין וביקש להשתחרר מהמועדון.

31. ראמוס מכנס מסיבת עיתונאים, מסביר את המצב, טוען שהוא חולם לסיים את הקריירה בריאל ומצהיר: "כשאעזוב אעשה זאת מהדלת הראשית".


אחרי ההרחקה נגד מנצ'סטר סיטי. שיאן האדומים (David Ramos/Getty Images)

32. באוקטובר 2019 ספרד סיימה בתיקו 1:1 נגד פינלנד אך לראמוס זה לא משנה ביום בו עקף את קסיאס והפך לשיאן ההופעות בנבחרת בכל הזמנים עם 168 משחקים. "היום, 5341 ימים אחרי שהגשמתי חלום עם הופעת הבכורה, אני עדיין כאן עם אותה התשוקה וההתלהבות. כקפטן אני בר מזל עם אחריות יקרה מפז. אני מודה לכל החברים והמאמנים שעזרו לי", כתב, וסיים: "יש לנו עוד הרבה מה להשיג".

33. בינואר 2020 זכתה ריאל בסופר קופה הספרדי לאחר ניצחון על אתלטיקו בפנדלים. זה היה התואר ה-21 של ראמוס, רחוק רק שנתיים מפאקו חנטו, השחקן המעוטר בהיסטוריה של ריאל.

34. שמינית גמר הצ'מפיונס, ריאל נכנעה 2:1 למנצ'סטר סיטי. ראמוס הורחק סמוך לסיום והפך לשחקן עם הכי הרבה אדומים בליגת האלופות כאשר עוד קודם כבר היה שיאן האדומים בליגה ובריאל.


ראמוס חוגג עוד תואר. יעזוב מהדלת הראשית? (GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי