אואן: "ישבתי וצפיתי בזידאן מתאמן, הוא היה כמו אלוהים"

זינדין זידאן, ליאו מסי
זינדין זידאן, ליאו מסי | PIERRE-PHILIPPE MARCOU / Staff

חלוץ העבר שיבח את זיזו, איתו שיתף פעולה במדי ריאל מדריד ב-2004/05: "מבחינת טכנית, הוא היה השחקן הכי מחונן שראיתי, כאילו הוא נולד עם כדור ברגליו"

(גודל טקסט)
זינדין זידאן ביסס את מעמדו כאחד המאמנים הטובים בעולם כשהוביל את ריאל מדריד לזכייה בליגת האלופות שלוש פעמים ברציפות, אך הוא היה לא פחות גדול ואולי יותר בתור שחקן. ב-17 שנות קריירה במדי ארבע קבוצות שונות, הקשר ההתקפי זכה בכל תואר אפשרי וקינח עם זכייה בלתי נשכחת במונדאל 1998 וביורו 2000 עם נבחרת צרפת.

עונה אחת במהלכה שיתפו פעולה במדי ריאל מדריד הספיקה למייקל אואן, חלוץ נבחרת אנגליה לשעבר, להבין כמה איכותי ומוכשר היה הקשר הצרפתי. "כשהגעתי לקבוצה לא הייתי מסוגל להפסיק לצפות בזידאן מתאמן. ישבתי וצפיתי בו. במובנים רבים, חשבתי שזיזו הוא אלוהים".

אואן הסביר: "מבחינה טכנית, זידאן היה השחקן הכי מחונן שראיתי. זה היה כאילו הוא נולד עם כדור ברגליו. גם בזמן שהוא רץ, הכדור תמיד היה דבוק לו לרגל במרחק אחיד. ברגל ימין, ברגל שמאל – הכל היה נראה כל כך טבעי כשהכדור היה אצלו ברגליים".

אואן המשיך: "זידאן היה כל כך טכני וכל כך מוכשר, שהכדור נשאר אצלו ברגליים גם כשהוא ביצע הטעיה. הוא היה גדול, חזק והיה לו גם כוח פריצה. מדובר על שחקן שהיה באמת-באמת מבריק". למרות שאואן הבקיע 18 שערים בכל המסגרות באותה עונה, ריאל מדריד לא זכתה באף תואר והחלוץ סיים את דרכו בקיץ וחתם בניוקאסל. 

 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי