אסנסיו כבש בנגיעה הראשונה ובישל, 0:3 לריאל על ולנסיה

מרקו אסנסיו
מרקו אסנסיו. זכה למקום בסגל | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

הקאמבק המושלם: אחרי קרוב לשנה מחוץ למגרשים בעקבות פציעה, הקשר עלה מהספסל וישר הבקיע, לאחר מכן סידר צמד לבנזמה והצרפתי נהנה גם מאסיסט של הזאר בדרך ל-16 כיבושים העונה. וגם: סוסיאדד נכנעה 2:0 לאלאבס

(גודל טקסט)

המחזור ה-29 של הליגה הספרדית הושלם הערב (חמישי) עם שני משחקים. במוקד היה המפגש בין ריאל מדריד לוולנסיה באצטדיון על שם אלפרדו די סטפנו, שם גנב את ההצגה מרקו אסנסיו – הקשר שנפצע ביולי ולאחר כשנה מחוץ למגרשים עלה ל-16 דקות ראשונות, בנגיעה הראשונה שלו כבש וגם הספיק לבשל לבנזמה ב-0:3 של הבלאנקוס על ולנסיה, כך שהפער מברצלונה שוב עומד על שתי נקודות. עוד קודם לכן, אלאבס הפתיעה את ריאל סוסיאדד עם 0:2 ביתי.

ריאל מדריד – ולנסיה 0:3
ביולי האחרון, במהלך משחק הכנה בארצות הברית נגד ארסנל, מרקו אסנסיו נפצע והתבשר כי לא ישוב לשחק העונה. זו הייתה מכה קשה לבלאנקוס, שאיבדה את אחד משחקניה המשמעותיים ביותר. קשה לומר שזה מזל שאנו באמצע חודש יוני והעונה עוד בעיצומה, אבל בחסות "פגרת הקורונה" הקשר שב למגרש והיום זכה ל-16 דקות ראשונות העונה. וב-16 הדקות הללו, הוא כבש בנגיעה הראשונה שלו בכדור, הוסיף בישול לקארים בנזמה והיה מהבולטים ב-0:3 הגדול של הבלאנקוס על ולנסיה.

ריאל מדריד ראתה את ברצלונה מנצחת את לגאנס 0:2 ביום שלישי והייתה חייבת לנצח את המשחק הביתי באצטדיון "אלפרדו די סטפנו", שמחליף את הסנטיאגו ברנבאו שבשיפוצים, כדי לצמק את הפער מהמוליכה בחזרה לשתי נקודות. זה הלך לה קשה מול העטלפים, שבמחצית הראשונה נהנו מיכולת אדירה של השוער יאספר סילסן וגם כמעט עלו ליתרון אחרי ששער של רודריגו נפסל על ידי ה-VAR שזיהה נבדל והאחרון גם פגש את הקורה של קורטואה, אבל במחצית השנייה הכל השתנה.


כבש וגם הספיק לבשל לבנזמה. אסנסיו (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

בדקה ה-61 הסכר נפרץ והלבנים חגגו יתרון עם המהלך הטוב ביותר שלהם במשחק. אדן הזאר מצא במרכז את לוקה מודריץ', הקרואטי השלים דאבל פס במסירת עומק והבלגי בנגיעה השאיר את בנזמה באחד על אחד ומשם הדרך לרשת הייתה קצרה והצרפתי חגג את שערו ה-15 העונה בליגה. בדקה ה-74 היתרון הוכפל, כאשר בנגיעה הראשונה שלו בכדור אחרי כמעט שנה בחוץ, מרקו אסנסיו כבש בבעיטה מהאוויר – מנדי עקף את השומר שלו, חדר לרחבה והעביר כדור רוחב שאסנסיו המשיך מהאוויר עם רגל שמאל ולרשת. זה לא נגמר, כי אותו אסנסיו גם הוסיף בישול וסידר לבנזמה צמד, כאשר בדקה ה-86 גם הצרפתי חגג שער בבעיטה מהאוויר. לפני הסיום, בדקה ה-89, ולנסיה אף נותרה בעשרה שחקנים בעקבות כניסה מסוכנת של קאנג אין לי.


גם הזאר הגיע לברך את אסנסיו (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

אלאבס – ריאל סוסיאדד 0:2
הקבוצה הבאסקית חזרה מהפגרה עם תיקו מאכזב נגד אוסאסונה, אבל היא ידעה שהיא תוכל לשוב למקום הרביעי, אם תצליח לגבור על אלאבס ממרכז הטבלה, אבל למארחת היו תוכניות משלה. אחרי מחצית מאופסת, אלאבס עלתה ליתרון בדקה ה-56 משער של בוריה סאינס, שאושר אחרי בדיקה ב-VAR.

האורחת חטפה מכה נוספת תשע דקות לסיום אחרי כרטיס צהוב שני של חוזבה סאלדואה, אבל היתרון המספרי החזיק עד הדקה ה-87 מכיוון שגם בצד השני תומאס פינה סיים את המשחק מוקדם מהצפוי בגלל הרחקה. אבל בסופו של דבר אלאבס אמרה את המילה אחרונה אחרי שמרטין אגירגביריה סגר את הסיפור בדקה ה-96.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי