ריאל רוצה פסגה, זידאן: "לא רוצה לענות לפיקה. ההפסד של בארסה לא משנה דבר"

ויניסיוס ג'וניור, זינדין זידאן
ויניסיוס ג'וניור, זינדין זידאן | OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Image

הבלאנקוס יעלו למקום הראשון אם יגברו בראשון של סוסיאדד ויהיו תלויים בעצמם במאבק האליפות. המאמן לא אהב את דבריו של הבלם שטען שקבוצתו זוכה להחנות מהשופטים. ויניסיוס צפוי לקבל אזרחות. ומה קורה לאודגור?

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

אין בשורות טובות יותר שריאל מדריד יכלה לקבל אתמול (שישי) מאשר איבוד הנקודות של ברצלונה, שסיימה ב-0:0 מול סביליה. מחר (ראשון) ב-23:00 יגיעו הבלאנקוס לאנואטה ויפגשו לקרב קשוח וגורלי את ריאל סוסיאדד, בידיעה שניצחון יעלה אותם לפסגה, שמונה מחזורים בלבד לסיום העונה – והם יהיו תלויים בעצמם במאבק האליפות. רק נזכיר כי הבאסקים השלימו דאבל על ריאל בעונה שעברה במסגרת הליגה והעונה הצליחו להדיח אותם מהגביע דווקא בסנטיאגו ברנבאו אחרי ניצחון 3:4.

זינדין זידאן צפוי לשמור על אותם 11 שפתחו ב-0:3 על ולנסיה, למעט שינוי אחד אפשרי בעמדת המגן השמאלי כשמרסלו עשוי להחליף את פרלאן מנדי. בכך, המאמן הצרפתי ימשיך עם המערך מעובה הקשרים שלו, שכולל את קאסמירו, טוני קרוס, לוקה מודריץ', פדה ואלוורדה ואדן הזאר.

מי שמדאיג את זידאן הוא איסקו. הקשר, אחד מששת הקשרים "הטהורים" בסגל, היה אחד החשובים במערך הקבוצה בטרם היציאה לפגרת הקורונה, אך החמיץ את שני המשחקים מאז חזרת הליגה. על פי התחזיות, הוא צפוי להחמיץ את ששת משחקי הליגה הקרובים ולחזור לשלושת מחזורי הסיום. אם אכן יחזור בזמן, ישחק גם בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות מול מנצ'סטר סיטי (שכזכור, ניצחה 1:2 במשחק הראשון בין השתיים).


איסקו (David Ramos/Getty Images)

מרקו אסנסיו, שחזר לאחר יותר משנה של היעדרות בניצחון האחרון על ולנסיה וכיכב עם שער ובישול, צפוי לקבל יותר דקות ולאט לאט לחזור להיות שחקן מפתח בסגל הקבוצה, כשבתקשורת הספרדית כבר החלו לדבר על "הטריו" – אסנסיו, אדן הזאר וקארים בנזמה.

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק זידאן לא אהב כמובן את דבריו של ג'רארד של פיקה על כך שהשופטים מעדיפים את ריאל מדריד: "אני לא אענה לו. כל אחד חושב מה שהוא רוצה. אני חושב שזה לא נכון. ההפסד של ברצלונה לא משנה כלום מבחינתנו. אנחנו חושבים רק על לתת הכל על המגרש. אני מקווה שכל מה שנאמר בחוץ לא ישפיע. אני לא ממליץ לשחקנים שלי להתבטא ככה. הם חכמים ורק משחקים כדורגל".

על המשחק אמר: "אנחנו מרגישים טוב אחרי שני הניצחונות שהשגנו, נמשיך באותו הקו. אין לנו הרבה זמן לנוח אבל אין תלונות, כמאמן אני תמיד מסתכל על הצד החיובי. מצפה לנו מחר משחק חוץ קשה מאוד, משחק חוץ ראשון מאז הפגרה, נגד יריבה חזקה שתעשה לנו את החיים קשים. כושר טוב או לא – היא מבקיעה שערים בקלות". זה הזמן לציין כי ריאל היא קבוצת החוץ הטובה בליגה עם 25 נקודות ב-14 משחקים.

על מרטין אודגור: "הוא שחקן משלנו, הוא מציג יכולת טובה מאוד העונה. אני לא אגיד לכם מה נעשה איתו, עלינו לכבד את זה שכרגע הוא בריאל סוסיאדד. בעתיד נתייחס לכך. אנחנו מכירים אותו היטב. הדבר הטוב ביותר שיינצל את זמנו בסוסיאדד ואז נראה".

אודגור מול קרוס במשחק הגביע ( JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

על אסנסיו: "אנחנו מאוד שמחים ממה שעשה ומרוצים ממנו, הוא חזר אחרי הרבה זמן, עלה לשחק במחצית השנייה. עלינו ללכת צעד אחר צעד ולא להשתגע. יש זמן. זה טוב שהוא צריך לשחק אבל זה יקרה לאט-לאט, זו הייתה פציעה קשה. סבלנות". כשנשאל האם הוא סומך על גארת' בייל אמר: "כן, אני באמת סומך עליו". על רינייר אמר שהוא שחקן צעיר ואיכותי ולכן מתאמן עם הקבוצה הבוגרת".

הבאסקים, מנגד, מגיעים למשחק במומנטום לא טוב אחרי שלא הצליחו לנצח בשני המשחקים מאז חזרת הפגרה. זה התחיל עם תיקו ביתי מאכזב נגד אוססונה (1:1) והמשיך עם הפסד מאכזב 2:0 נגד בטיס. סוסיאדד שהחזיקה במקום הרביעי – ירדה למקום השישי. הבלם מיקל מרינו חוזר ומנגד המגן חוסבה זלודה ייעדר בשל הרחקה. ייתכן ואלכסנדר איסק, שכבש צמד במשחק הגביע בין הקבוצות בסנטיאגו ברנבאו, ישוב ל-11.

בינתיים בספרד כתבו בעיקר על מרטין אודגור שלא חזר טוב מהפגרה. ב"מארקה" נטען כי הקשר הנורבגי שכבש העונה שמונה שערים ובישל עוד תשעה – היה אחד השחקנים הגרועים במגרש. מעבר לכך שהוא סובל מאי נוחות מסוימת ולא כשיר במאה אחוז (אך צפוי לשחק) – הוא נמצא במצב נפשי מעט מעורער. כמובן שהוא רוצה להוכיח את עצמו נגד האקסית.

בנושא אחר, בשורות טובות מגיעות מכיוונו של ויניסיוס ג'וניור. ריאל פועלת לקראת קבלת האזרחות הספרדית של הברזילאי, מה שאמור לקרות בחודשים הקרובים ובמועדון מקווים שזה ייצא לפועל עוד לפני 2021. כידוע, בליגה הספרדית ניתן לרשום שלושה שחקנים שהם אינם בעלי אזרחות האיחוד האירופי – וכעת רשומים אצל הבלאנקוס ויניסיוס, רודריגו ואדר מיליטאו. 

כישרונות צעירים שהקבוצה החתימה כמו קובו (שמושאל למיורקה) וריינייר (שמשחק בקבוצת המילואים) לא יוכלו לקחת חלק במשחקי הקבוצה הראשונה עד שישתחרר מקום ברשימה, ועל כן המועדון פעל להשיג פספורט לוויניסיוס – מה שישפיע על עתיד השניים בעונה הבאה.


קובו (Fran Santiago/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי