אסנסיו: "חשבתי על הברך 24 שעות ביממה אבל ניצחתי את הכאב"

מרקו אסנסיו
מרקו אסנסיו | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

ריאל מדריד פרסמה סרט מיוחד על ההתמודדות של הקשר עם הפציעה הקשה: "האתגר של מרקו", בו הספרדי מספר על כל הפחדים והעבודה הקשה. וגם: השמחה הגדולה של מרסלו כשחזר לכר הדשא והשיחה עם זידאן

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ברגע אחד, כל הסבל שעבר מרקו אסנסיו נעלם. הקשר רשם קאמבק מרגש, אפילו כמעט בלתי אפשרי, כאשר היה זקוק ל-30 שניות על כר הדשא כדי לכבוש נגד ולנסיה בהופעת הבכורה שלו העונה. הספרדי, כזכור, קרע את הרצועה הצולבת במשחק הכנה נגד ארסנל במהלך הקיץ ולא שיחק 330 ימים. בערוץ הטלוויזיה של ריאל מדריד פירסמו סרט הסוקר את תהליך ההחלמה הארוך והקשה שלו: "מרקו אסנסיו – האתגר". בסרט אפשר לראות את הבכי, התסכול על כיסא גלגלים וגם העבודה הסיזיפית בבריכה ובחדר הכושר. 

אסנסיו חזר לרגע הפציעה: "ניסיתי להגן על הכדור, אני שם לב שמשהו לא בסדר, היה לי רגע של הלם, של פחד, הסתכלתי אל עבר הספסל וביקשתי עזרה". אחד מרופאי המועדון אמר שכבר אחרי ארבע שניות הבינו מהי חומרת הפציעה. אחיו של אסנסיו, מרקו, סיפר כי הקשר התקשר אליו בוכה מהאמבולנס. הקשר ניסה לא להדאיג את אביו ופשוט שאל האם יצא לו לראות את הפציעה.

הימים הראשונים: "סבלתי מכאבים עצומים בברך, בכיתי מכאב, כל תנועה גרמה לי לבכות. הייתי צריך להתגבר על הכאב דרך הראש. הייתי צריך לקבל את המצב ולדחוף את עצמי קדימה אבל בהתחלה זה היה קשה. הכרחתי את עצמי אחרי הניתוח לסמן מטרות קטנות – להוריד את הקביים, ללכת לאט לאט, שבוע אחר שבוע, אבל חשבתי על מצב הברך שלי 24 שעות". אסנסיו שוחח לא מעט עם סרחיו יול שחווה פציעה דומה.

לאחר 184 ימים, אסנסיו חזר לראשונה לכר הדשא והתקבל בתשואות על ידי מרסלו שהיה עם ביגוד אזרחי: "איזה שמחה, תענוג לראות אותך, ילד!", צעק לעברו. "עשית לי את היום". "הייתי צריך את התקופה הזו לעצמי, הייתי מוקף במשפחה ובבת הזוג שלי וזה עזר לי. אני מודה למועדון שתמך בי. פלורנטינו פרס היה מעורב בכל דבר ותמיד הציע את עזרתו, זה מבדיל אותו מנשיאים אחרים".

על הקאמבק: "הסתכלתי על זינדין זידאן, אנחנו מבינים אחד את השני רק על סמך מבט אחד. הוא אמר לי להיכנס מימין ולהבקיע שער, וככה זה היה". אסנסיו לא הוריד את החיוך לרגע ואמר: "לא יכולתי לחכות עוד. העבודה הפנימית הזו הייתה משמעותית, התהליך הזה יעזור לי בעתיד. אני יודע איפה אני ולאן אני רוצה להגיע".

הבלאנקוס ייתארחו הערב (ראשון, 23:00), במשחק חוץ קשה מאוד נגד ריאל סוסיאדד בסאן סבסטיאן כשניצחון יוכל להזניק אותם לפסגה. כעת, הקבוצה של זידאן תלויה בעצמה במאבק האליפות. בתקשורת מתכוננים. "בידיים שלהם", נכתב בשער "מארקה" על קארים בנזמה ואדן הזאר שנמצאים בכושר טוב ומציגים שיתוף פעולה מנצח. הקשר הבלגי רשם שני בישולים בשני המשחקים האחרונים".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי