המותג "קלאסיקו" עבר רשמית לבעלות של ברצלונה וריאל מדריד

play
שחקן ברצלונה עוסמאן דמבלה מול שחקן ריאל מדריד אדר מיליטאו | רויטרס
מספר 6 הוא מספר אחת? גאבי מתייצב בקלאסיקו עם המספר החדש 03:52

הליגה הספרדית תצטרך לשלם לקבוצות כדי לעשות שימוש במונח, לאחר שהבלאוגרנה והבלאנקוס רשמו אותו כפטנט שלהן. למהלך משמעויות כלכליות נוספות

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

במגרשי הספורט היריבות בין ברצלונה לריאל מדריד נחשבת לאחת הגדולות בעולם, אבל בעולם העסקים יש מקרים שבהם שני המועדונים באותו צד, בייחוד מאז שהחריף הסכסוך עם הנהלת "לה ליגה" והנשיא שלה חאבייר טבאס על רקע יוזמת הסופרליג שאותה הובילו שתי הקבוצות. היום (רביעי) נודע כי בארסה וריאל ניצחו בקרב האחרון נגד טבאס והארגון שהוא מנהל, כשבית המשפט העניק להן זכות בלעדית על המונח "קלאסיקו", שהליגה הספרדית ניסתה להשתלט עליו בשני מקרים – האחרון שבהם לפני כשנתיים.

כבר ב-2021 קבע בית המשפט כי "לה ליגה" לא יכולה לעשות שימוש במותג לשם קידום משחקים, כיוון שאין המשחק שייך לתחרות הזו באופן בלעדי, אלא גם למפעלי כדורגל נוספים ובכלל – גם ליתר ענפי הספורט הקבוצתיים. כעת, ברצלונה וריאל מדריד ניכסו לעצמן את המותג "קלאסיקו" כשרשמו אותו באופן רשמי במשרד הפטנטים והמותגים בספרד.

המשמעות היא שהבלאוגרנה והבלאנקוס יוכלו כעת לקדם במישור המסחרי גם משחקי ידידות ומכירה של מוצרי מרצ'נדייז ואף זכויות שידור. טבאס, שבשנים האחרונות קידם את משחקי הקלאסיקו באמצעות לוגו וזהות מיוחדים, מבלי לבקש את אישור המועדונים, יצטרך כעת לשלם לבארסה ולריאל בכל פעם שירצה לעשות שימוש במונח.

חאבייר טבאס, נשיא לה ליגה, הליגה הספרדית
חאבייר טבאס והליגה הספרדית ייאלצו לשלם כדי להשתמש ב"קלאסיקו" | אימג'בנק GettyImages

הקלאסיקו הקרוב ייערך במסגרת חצי גמר גביע המלך ב-2 במרץ בסנטיאגו ברנבאו, וישודר בחבילת הערוצים של ספורט1.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי