לאפורטה תוקף את נשיא לה ליגה בנאום עצבני: "יש לו פוביה מברצלונה"

play
לבש את החליפה של האיומים. לאפורטה | אימג'בנק GettyImages, Pedro Salado
מלחמה על הבית: לקראת המפגש בין בלארוס לשוויץ ב"בית הישראלי" 08:55

נשיא בארסה הגיב להאשמות החמורות של חאבייר טבאס: "הוא רוצה לשלוט בברצלונה, לא אתן לו. מי שינסה ללכלך את המוניטין של המועדון, יזכה לתגובה חריפה"

(גודל טקסט)

נשיא ברצלונה, ז'ואן לאפורטה, תקף היום (שלישי) את נשיא לה ליגה, חאבייר טבאס, בנאום סוער על רקע פרשת "בארסהגייט". אתמול בערב אמר טבאס כי לאפורטה צריך להתפטר אם הוא לא יכול להסביר את התשלומים שהמועדון העביר לסגן הנשיא לשעבר של הוועדה הטכנית של השופטים, חוסה מריה אנריקס נגריירה.

חקירה העלתה שהתשלומים של בארסה לנגריירה הסתכמו בסביבות 1.4 מיליון יורו מ-2016 עד 2018, בעוד שב-El Mundo נטען שהם הגיעו לכמעט 7 מיליון יורו מ-2001 עד 2018, בשיכלול תקופתו הראשונה של לאפורטה כנשיא, מ-2003 עד 2010.

המועדון הכחיש כל עבירה, ולאפורטה הבהיר כי כל תשלום מגובה ב"חשבוניות ומסמכים ותיעוד מסודר" עבור שירותי הייעוץ שביצע נגריירה.

עוד בנושא
הקבוצות בספרד עולות מדרגה: "נדרשת חקירה נגד ברצלונה". ריאל שותקת
"מסי הציב אולטימטום לברצלונה ודרש את ראשם של 5 שחקנים והמאמן"

ז'ואן לאפורטה, נשיא ברצלונה
לבש את החליפה של האיומים. לאפורטה | אימג'בנק GettyImages, Pedro Salado

אחרי ההאשמות אתמול של טבאס, היום לאפורטה רמז שיש לנשיא הליגה הספרדית איבה אישית כלפי ברצלונה, ואף כינה זאת "פוביה".

"רבים הזהירו אותנו שנראה שטבאס מקדם קמפיין שמטרתו לפגוע במוניטין של בארסה ושלי", אמר לאפורטה, "הוא כבר הוריד את המסכה שלו. הוא ממשיך באובססיה שלו לבארסה. עם הפוביה שלו מהמועדון שלנו. אני זוכר, הוא אדם שכבר הראה את האיבה שלו כלפי בארסה בקריירה שלו.

"כבר ב-2005, כסגן נשיא אלאבס, הוא הגיש תלונה כי הוא לא רצה שמסי ישחק בבארסה", נזכר לאפורטה. "הוא לא סולח לנו שלא חתמנו על הסכם השידור עם CVC, שזה הסכם שהוא שולט בו. הוא גם לא יכול לסבול שאנחנו בסופרליג [האירופית].

"זו ההתנהלות הרגילה שלו. הכוונה שלו לשלוט בבארסה מרחוק יצאה לאור, וזה מה שהוא עושה בשנים האחרונות.

"הוא הבין שאיתי הוא לא יכול לעשות את זה. אני לא אתן למר טבאס את העונג ואפסיק להיות נשיא ברצלונה. זה בידי חברי המועדון להחליט".

עוד אמר לאפורטה באיום: "מי שינסה ללכלך את ההיסטוריה והתדמית של ברצלונה יקבל תגובה תקיפה".

חאבייר טבאס, נשיא לה ליגה, הליגה הספרדית
לא עימות ראשון שלו עם לאפורטה. טבאס | אימג'בנק GettyImages

זה לא העימות הראשון בין לאפורטה לטבאס. בנוסף להתנגשות ביניהם על תמיכתו של נשיא בארסה בליגת העל האירופית ואי חתימה על עסקת CVC, טבאס גם חסם את רישום החוזה של גאבי לאחרונה ומתכנן לערער עליו למרות פסיקת בית המשפט.

בשל תקרת שכר קפדנית בלה ליגה, טבאס גם עמד בדרכו של ליאו מסי לחתום על חידוש חוזה בברצלונה, מה שהוביל אותו להצטרף לפריז סן ז'רמן בהעברה חופשית ב-2021.

אתמול, באותו נאום נאום שבו דרש מלאפורטה להתפטר, טבאס הזהיר שוב כי בארסה חייבת לגלח 200 מיליון יורו מתשלום שכר השחקנים במועדון לקראת 2023/2024.