תעודת ביטוח: התחייה המחודשת של נאצ'ו בריאל מדריד לפני הקלאסיקו

play
נאצ'ו שחקן ריאל מדריד חוגג | אימג'בנק GettyImages, David S. Bustamante/Soccrates
"האדישות של בנזמה מבלבלת את ריאל מדריד ואנצ'לוטי" 02:04

בעונתו ה-13 במועדון, הבלם שתמיד נלקח כמובן מאליו מזכיר נשכחות, כולל קאמבק מפתיע למדים הלאומיים. הערב מול ברצלונה (22:00) הוא ינסה להשכיח את טראומת הקלאסיקו מהשנה שעברה

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

"One Club Man" הוא ביטוי מאוד אהוב בספרד. שחקן שבמשך כל הקריירה שיחק באותה הקבוצה. מי שהולך בדרך הדי נדירה הזו בריאל מדריד (רק מנואל סאנצ'יס וצ'נדו עשו זאת) הוא נאצ'ו פרננדס שמצליח היכן "שנכשלו" אגדות כמו איקר קסיאס (נאלץ לעזוב לפורטו אחרי 16 שנה) וראול (שלא גדל בריאל אלא באתלטיקו ועבר מספר תחנות לפני פרישתו). קיץ מסקרן עומד אוטוטו בפתחם של הבלאנקוס שעתידים לעשות לא מעט שינויים.

שמותיהם של קיליאן אמבפה וג'וד בלינגהאם יזרקו שוב לאוויר. ובזמן שלא פחות משבעה שחקנים מסיימים חוזה – שאלה שמטריד את מנוחתם של האוהדים היא מה יקרה עם נאצ'ו, שזוהי עונתו ה-13 במועדון. הוא רשם 305 הופעות וזכה ב-21 תארים. המשכיותו לא פחות חשובה מזו של לוקה מודריץ', טוני קרוס או קארים בנזמה. תהיו בטוחים בזה.

נאצ'ו, בשר מבשרה של ריאל מדריד, תמיד נלקח כמובן מאליו. בראיונותיו לתקשורת הוא לא חשש להביע, אם כי בעדינות ובקלאסה – שנעשה לו עוול והגיע לו יותר. ואין חולק על כך, גם לא קרלו אנצ'לוטי שהגדיר אותו כ"שחקן הגנה פסימי" – כזה שמרוכז 90 דקות בכל משחק, ולא חשוב מי היריבה ומה התוצאה, ומפחד לטעות, חושש מהגרוע מכל – ולכן הוא כמעט אף פעם לא טועה. אם תרצו – דומה לקרלס פויול האחראי והתזזיתי. נאצ'ו לא ממש מהיר ולא הכי חזק אבל הוא לבטח לא פראייר.

נאצ'ו שחקן ריאל מדריד לפני אוסקר דה מרקוס שחקן אתלטיק בילבאו
האוהדים יודעים להעריך את המאמץ שלו. נאצ'ו | אימג'בנק GettyImages, Soccrates Images

בסתר לבו קיווה נאצ'ו לרשת את מקומם של סרחיו ראמוס ורפאל ואראן שעזבו בקיץ 2021. והוא שוב נדחק הצידה. את העונה שעברה הוא סיים כמו אלוף אמיתי (42 הופעות – השווה את שיאו) והקיץ, בפעם המי יודע כמה, ראה את המצב מסתבך כאשר הוחתם אנטוניו רודיגר, אחד הבלמים הטובים בעולם. עד 2023 הוא שיחק רק 141 דקות בליגה ופתח בהרכב רק במחזור הפתיחה. ועכשיו כמה שהמצב שונה. הספרדי שיחק בכל 18 המשחקים האחרונים ופתח בהרכב 15 פעמים. ההגנה של ריאל טובה יותר ונאצ'ו שוב מאושר. זה קשה מאוד להציג יכולת טובה ולשמור על יציבות אחרי הפסקות ארוכות וכשאתה השחקן הראשון שקל לוותר עליו כשכולם בריאים.

"זה גורם לי לעור ברווז כשהקהל קורא בשמי. הם יודעים כמה נלחמתי תמיד ונתתי את כולי", אמר נאצ'ו לאחר המשחק נגד אספניול – "¡Nacho, quédate!". נאצ'ו תישאר, ו-'נאצ'ו אחד משלנו', שאגו האוהדים. באותו משחק ביצע נאצ'ו דריבל אדיר של 50 מטר מעמדת המגן השמאלי ובישל למרקו אסנסיו בכדור עומק נהדר. בהחלט הציג את כל הרפרטואר שלו. בלם נהדר, מגן ימני לעת צרה וגם מגן שמאלי. איפה שתגידו והוא מתייצב. וזה לא עניין של מה בכך. הקהל של ריאל ידוע כתובעני ביותר בעולם, כזה שקשה לשכנע אותו, כזה שלא מהסס לשרוק בוז לשחקנים הכי גדולים – גם לא לכריסטיאנו רונאלדו. אך כמה שהקהל בברנבאו אוהב כישרון – האוהדים יודעים להעריך מאמץ. וכמה שהם מקבלים בברכה גלאקטיקוס – חשובים להם שחקני הבית.

הוא רתם אליו את הקהל מזמן וגם את השחקנים. לפי העיתונאי סנטוס רלבו, זמן רב בחדר ההלבשה הרגישו חבריו לקבוצה חוסר נוחות ממצבו. דויד אלאבה, שמציג עונה חלשה, פתח בהרכב נגד ליברפול באנפילד. האנגלים חגגו על צד שמאל, משם הגיע השער המהיר של דרווין נונייס. למזלה של ריאל, האוסטרי נפצע, נאצ'ו נכנס והצליח להסתדר עם מוחמד סלאח. גם בגומלין זה היה כך. הקהל הריע לנאצ'ו על כל חילוץ כדור. הוא נגע בכדור 82 פעמים – יותר מכל אחד אחר, דייק ב-63 מסירות, ביצע הכי הרבה תאקלים – ארבעה, וגם סיפק שמונה מסירות בשליש האחרון של המגרש. אותו נאצ'ו שעלה מהספסל די בפוקס אשתקד ובנגיעה הראשונה בכדור השווה ל-2:2 בראמון סאנצ'ס פיחואן נגד סביליה. ריאל השיגה 2:3 ברמונטדה ענקית, ובעצם זכתה באליפות (גם אם לא מתמטית).

נאצ'ו שחקן ריאל מדריד חוגג
הרגע שלו. נאצ'ו מול מנצ'סטר סיטי | אימג'בנק GettyImages, David S. Bustamante/Soccrates

אפשר לומר שנאצ'ו הוא לוחם מלידה. רק מי שנשם אבק דרכים, אומר המשפט הידוע – ישאוף אוויר פסגות. בגיל 12 התגלתה אצלו במפתיע מחלת הסוכרת, והוא היה נחוש שלא להקשיב לדעתו של הרופא הראשון שדרש ממנו להפסיק לשחק. והוא ממש לא הפסיק. מכל מכשול הוא יצא חזק יותר. בפברואר 2015 הוא פתח בהרכב לצד ואראן כאשר ראמוס ופפה אינם – וריאל הובסה 4:0 בדרבי. הוא 'זכה' להתגרות מצד שחקני אתלטיקו מדריד, בעיקר קוקה, בלע את הגלולה המרה וחיכה בסבלנות שנתיים לנקמה. כשריאל הביסה 0:3 את אתלטיקו בדרבי הליגה האחרון בוויסנטה קאלדרון יחד איתו בהרכב – הוא הלך לחפש את החבר שהקניט אותו. כשראמוס ו-ואראן היו פצועים בשלהי 2020-21, הבלם הספרדי היה זה שחנך את אדר מיליטאו למעשה והוביל את ריאל לא רחוק מגמר ליגת האלופות וכפסע מאליפות.

בשישי נערכה הגרלת רבע גמר ליגת האלופות. תיאורטית, ריאל מדריד ומנצ'סטר סיטי יוכלו להיפגש שוב בחצי הגמר, שנה לאחר מה שהוגדר בתקשורת הספרדית כאם כל הקאמבקים ונס רודריגו. רבים שוכחים שנאצ'ו היה זה שעלה ללחוץ גבוה וקטע התקפה מתפרצת אפשרית של האנגלים במצב של 1:1. לאחר שרודריגו נגח את השני והכניס את הברנבאו לטירוף – העדיף נאצ'ו לרוץ ולחגוג לבדו, על אף ידיו המושטות של פרלאן מנדי. זה היה הרגע שלו, אולי במשחקו הגדול ביותר. בדקה ה-88 'תפסו' אותו מצלמות הטלוויזיה לצד קארים בנזמה: " Hasta El Final" – עד הסוף, אמר והרגיע. ואז, אחרי השער, הוא, כמו אוהד – דפק על הדשא מרוב אושר וכמעט אף זלגה לו דמעה.

עוסמאן דמבלה שחקן ברצלונה מול נאצ'ו שחקן ריאל מדריד
עוסמאן דמבלה שחקן ברצלונה מול נאצ'ו שחקן ריאל מדריד | אימג'בנק GettyImages, Diego Souto

על אף שמנדי כשיר כרגע, אין שום סיבה הגיונית שנאצ'ו, הקפטן השני של הקבוצה, לא יפתח כמגן. וכמעט ערב הקלאסיקו הוא קיבל את הבשורה לה חיכה – זימון מחודש לסגל נבחרת ספרד אחר היעדרות ארוכה-ארוכה – כמעט ארבע וחצי שנים! ספק אם בסתר ליבו האמין לוחם חסר התקנה שדבר כזה אפשרי, בטח כשלואיס דה לה פואנטה רוצה להצעיר את הסגל וסגר את הדלת בפני ראמוס.

תסריט כזה היה קשה לדמיין לפני מספר חודשים. נאצ'ו ישמח לסגור חוב גם מול ברצלונה ולעזור לריאל מדריד לנצח. מיליטאו הוא הקייזר החדש אך הוא נוטה לעשות שטויות, ודני קרבחאל המגן הימני מראה סימני דאגה. בקלאסיקו בברנבאו אשתקד נאצ'ו קרס מול עוסמאן דמבלה שחלף על פניו (הפעם הוא איננו) שוב ושוב בזכות מהירות מסחררת, וריאל הושפלה כהוגן בבית, בערב בו ענד את סרט הקפטן והמדים השחורים ההזויים של ריאל, בבית, סימלו את תצוגת הנפל.

גם אם ריאל תנצח ותקטין את הפער לשש נקודות, קשה לראות אותה משיגה את היריבה במאבק האליפות. ועדיין, ניצחון יוכל לתת לה זריקת עידוד נוספת לליגת האלופות, בדיוק כפי שעשתה ב-2016. אז, ריאל פיגרה והצליחה לבצע מהפך בדרך ל-1:2 בקאמפ נואו בזכות כריסטיאנו. בהמשך היא גם זכתה באונדסימה – גביע האלופות ה-11. לנאצ'ו יש כבר חמישה גביעי אירופה וכל החלומות מתגשמים בלב. אבל צעד-צעד. נאצ'ו, כל אוהד ריאל יודע ומאמין בכך – "הוא ביטוח חיים". ביטוי אותו הגה הפרשן תומאס רונסרו, שלא אחת מגזים. הפעם הוא קלע בול. נאצ'ו היה יכול כבר כמה וכמה פעמים לעזוב לקבוצות בסדר הגודל של רומא, לשחק יותר ולחוות אתגר חדש. אבל בשום מקום הוא לא יהיה מאושר כמו בריאל מדריד..

* לחצו לרכישת הספר על ריאל מדריד – המלכים של אירופה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי