נשיא אופ"א: "הסיטואציה של ברצלונה – מהחמורות שראיתי בכדורגל"

צ'פרין התייחס לאישומי השחיתות נגד הקטלאנים. בספרד טענו שנשיא "לה ליגה" מסר ראיה שקרית לתובע בפרשה, אך האחרון הכחיש והמועדון כבר דורש את התפטרותו

(גודל טקסט)

לפני כשבוע וחצי הודיעה אופ"א על פתיחת חקירה של פרשת מתן השוחד לשופטים בה מעורבת לכאורה ברצלונה, והיום (שני) פורסם בעיתון הסלובני "אקיפה" ריאיון עם נשיא פדרציית הכדורגל האירופי, אלכסנדר צ'פרין, שתיאר את המצב כך: "הסיטואציה של ברצלונה חמורה. התעדכנתי בפרטים והיא עד כדי כך חמורה, שלדעתי היא אחת החמורות שראיתי בכדורגל".

האיש החזק באופ"א, שנמצא כידוע בחזית אחרת מול ברצלונה בשל מאמציה להקים את הסופרליג, הוסיף: "אני לא יכול להתייחס ישירות לשום דבר, ראשית כי יש צוות מיוחד שהוקם לצורך חקירת המקרה, ושנית כי לא התעסקתי בזה לעומק. בתחום השיפוט של הליגה הספרדית העניין נקבע, ועשויות להיות לכך השלכות בפן התחרותי, אבל ההליך בעיצומו במערכת המשפט האזרחית בספרד. בכל הקשור לאופ"א, לא נקבע שום דבר".

עוד בנושא ברצלונה

ברצלונה "מדליפה" מסמכים, ומתכננת שחרור ארבעה שחקנים
עוד איום על ברצלונה: קבוצה נוספת דורשת פיצוי על "ההעברה הלא חוקית"
ברצלונה מריחה את האליפות, מסי "התרגש מהקריאות לעברו בקאמפ נואו"

מוקדם יותר הבוקר, בעיתון "לה ונגוארדיה" האשימו את נשיא "לה ליגה" חאבייר טבאס במסירת ראיה שקרית נגד ברצלונה. לפי הדיווח, טבאס מסר לתביעה מסמך בניסיון לקשור את שני הנשיאים לשעבר של המועדון הקטלאני, ז'וספ ברתומאו וסנדרו רוסיי, למעשי השחיתות ב"תיק נגריירה". אותו מסמך נכתב על ידי חבר הנהלת בארסה לשעבר, ז'וספ קונטרראס, שמאז הלך לעולמו, אולם הוא התייחס בכלל לפרשה אחרת, כך לפי הפרסום הבוקר. טבאס הגיב להאשמות בציוץ בטוויטר: "הכותרת שקרית. לא האשמנו אף אחד, הידיעה עצמה מאשרת זאת".

ברצלונה, יש לציין, הגיבה בהודעה רשמית כי היא דורשת מטבאס להתפטר בעקבות מעכשיו, "מתוך כבוד לנשיאות ל'לה ליגה'. זו לא הפעם הראשונה שטבאס משתמש בכל המנגונים שברשותו כדי לפגוע בברצלונה, אבל לא יכולנו לדמיין שהוא ינסה להפליל אותנו בראיות שווא".