פיפ"א השעתה את רוביאלס, ההתאחדות הספרדית תתבע את הרמוסו

play
לואיס רוביאלס עם שחקנית נבחרת ספרד ג'ני הרמוסו | GettyImages, Noemi Llamas/Eurasia Sport Images
היסטוריה בסידני: ספרד ניצחה 0:1 את אנגליה וזכתה לראשונה במונדיאל הנשים 03:32

נשיא ההתאחדות הושעה מכל פעילות, תחילה ל-90 הימים הקרובים. השחקנית שברה שתיקה, בארגון הגיבו: "היא משקרת, יש ראיות חותכות"

(גודל טקסט)

יומיים לאחר שהודיעה כי תפתח בהליך משמעתי כנגד לואיס רוביאלס, היום (שבת) הודיעה פיפ"א כי היא משעה את נשיא התאחדות הכדורגל הספרדית מכל פעילות. תוקפו של העונש הוא ל-90 הימים הקרובים, אך בהמשך עשויות להיות התפתחויות נוספות שישפיעו על העונש. הארגון גם הודיע כי על רוביאלס ושאר אנשי ההתאחדות לחדול מיצירת קשר עם ג'ני הרמוסו, השחקנית אותה נישק הנשיא – בין אם באופן ישיר ובין אם דרך צד שלישי.

בינתיים, הקרע בין ההתאחדות הספרדית לשחקניות הנבחרת רק מעמיק. אחרי שג'ני הרמוסו שברה שתיקה בעקבות סירובו של לואיס רוביאלס להתפטר, ההתאחדות הוציאה הבוקר הודעה חריפה נגדה. הרמוסו, כזכור, נושקה בפה על ידי נשיא ההתאחדות במהלך טקס ההכתרה של נבחרת ספרד לאלופת העולם לנשים. לאחר שרוביאלס הבהיר שהוא לא מתכוון לעזוב את תפקידו למרות הלחצים הכבדים שמופעלים עליו, וטען שהשחקנית הסכימה לנשיקה, הרמוסו פנתה לרשתות החברתיות כדי להפריך את דבריו.

"האמירות של רוביאלס שקריות לחלוטין, הן חלק מתרבות מניפולטיבית שהוא עצמו יצר", תקפה. "בשום שלב לא התקיימה השיחה שהוא הזכיר, ובוודאי שהנשיקה לא הייתה בהסכמה. כפי שכבר אמרתי באותו רגע, לא נהניתי מזה. הרגשתי פגיעה וקורבן לתקיפה, למעשה אימפולסיבי, שוביניסטי שלא היה במקום כלל".

מאוחר יותר, כלל צוות האימון של המאמן חורחה וילדה הודיע על עזיבת התפקיד. בכך המאמן ואיש אמונו של רוביאלס נותר לבדו, ובדומה לנשיא גם לו אין כוונה להתפטר בינתיים.

כדורגלנים רבים משני המינים, גם מחוץ לספרד כמובן, הביעו תמיכה חזקה בהרמוסו אחרי הפוסט. 80 שחקניות בספרד הודיעו שלא יגיעו לנבחרת כל עוד רוביאלס מכהן כנשיא, כולל 23 הנציגות בסגל שזכה במונדיאל ביום ראשון האחרון.

בהמשך לכך, ההתאחדות השיבה אש הבוקר בהודעה שאליה צורפו תמונות אשר לכאורה מוכיחות את טענות הארגון. "הגברת הרמוסו תפסה את הנשיא בגבו, בעוד שזרועותיו של רוביאלס משוחררות מעל פלג גופה העליון. לפיכך, הוא לא היה יכול להפעיל כוח. רואים בבירור כיצד העקבים שלו מורמים מעל הרצפה וגבה מכופף לאחור כתוצאה מהכוח שהיא מפעילה כדי להרים אותו. הראיות הן חותכות. הנשיא לא שיקר".

עוד הבהירו בהתאחדות את כוונתם לתבוע את הרמוסו: "נחשוף את כל השקרים שיופצו על ידה או בשמה של השחקנית וננקוט בכל הצעדים המשפטיים ככל שיידרשו. במקביל, אנחנו מכבדים את החלטתן של השחקניות שלא להשתתף במשחקים בינלאומיים של הנבחרת, אך גם מזכירים שההתייצבות אליה היא בגדר חובה לכל הכדורגלנים הרשומים בהתאחדות במקרה שהם מזומנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי