שבר את השיא של גאבי: לאמין ימאל הפך לשחקן הצעיר בתולדות ספרד

play
משחק היסטורי. למאל על כר הדשא בטביליסי | אימג'בנק GettyImages, VANO SHLAMOV
שלושער של מוראטה, שיא היסטורי לימאל: ספרד חגגה עם 1:7 מוחץ בגאורגיה 02:39

הקשר בן ה-16 ו-57 ימים עלה להופעת בכורה היסטורית, שהפכה לחלומית עוד יותר כאשר מצא את הרשת והפך לכובש הכי צעיר באירופה ב-117 השנים האחרונות: "אני חי את החלום"

(גודל טקסט)

נבחרת ספרד זכתה בחודש יוני האחרון בליגת האומות אחרי שגברה על קרואטיה בתום דו קרב פנדלים, אבל במוקדמות יורו 2024 היא הסתבכה לפני כן כאשר הפסידה 2:0 בסקוטלנד במרץ במסגרת המחזור השני. הסקוטים מאז רשמו עוד שני ניצחונות וברחו בפסגה, אבל הערב (שישי) הספרדים שבו למשחקי מוקדמות אליפות אירופה והוציאו עצבים בטביליסי על גאורגיה עם 1:7 מהדהד והסיטורי.

מכיוון שגם המקום השני בבית מבטיח את הכרטיס לאליפות אירופה בגרמניה בקיץ הבא, הספרדים אולי לא צריכים לחשוש, אבל לואיס דה לה פואנטה ושחקניו ידעו שמעידה מפתיעה גם בגאורגיה בהחלט עלולה לעלות ביוקר. כנראה שזו הסיבה לכך שספרד הסתערה על המקומיים מן הפתיחה, בדקה ה-40 כבר עלתה ל-0:4 חד וחלק ושבה למקום השני שכאמור מבטיח השתתפות באליפות אירופה בתום שלב הבתים במוקדמות.

לאמין ימאל, שחקן נבחרת ספרד כובש בהופעת הבכורה ההיסטורית
משחק היסטורי. למאל חוגג הופעת בכורה ושער ראשון בספרד | רויטרס

מיד לאחר השער הרביעי מרגלי מוראטה, דה לה פואנטה החליף שניים מכוכביו שנפגעו ואלו דני אולמו ומרקו אסנסיו. השניים יצאו ליתר ביטחון לאור היתרון העצום וייבדקו במידת הצורך בהמשך, אבל הסיפור הגדול הוא אחד משני השחקנים שעלו מהספסל – לאמין ימאל.

הכוכב הצעיר של ברצלונה עשתה היסטוריה כאשר הפך לשחקן הכי צעיר בתולדות ספרד שלובש את מדיה. הוא בסך הכל בן 16 ו-57 ימים ובכך עקף את גאבי, חברו לברצלונה וגם לנבחרת שאת הופעת הבכורה שלו באוקטובר 2021 בסן סירו ערך בגיל 17 ו-62 ימים. כזכור, בספרד החליטו בחודש שעבר לזמן את ימאל לסגל מחשש שיבחר לייצג את נבחרת מרוקו, אותה יכול היה לייצג אם היה רוצה כמו גם את גינאה המשוונית.

אם לא די בהופעה ההיסטורית, בדקה ה-74 ימאל גם הצטרף לחגיגה כשמתוך הרחבה ירה כדור חזק לרשת וחגג שער ראשון. מובן מאליו שגם הפך לכובש הצעיר בתולדות "לה רוחה", שוב שבר את שיאו של גאבי והוא הכובש השלישי הכי צעיר בתולדות משחקי הנבחרות באירופה – רק סם ג'ונסטון ב-1882 עבור צפון אירלנד בגיל 15 ו-160 יום ויוזף הורבאט ההונגרי ב-1906 הבקיעו בגיל צעיר יותר. במילים אחרות, הכובש הכי צעיר ב-117 השנים האחרונות.

לאמין ימאל כובש בהופעת הבכורה ההיסטורית שלו בנבחרת ספרד
"חי את החלום". ימאל בועט וכובש | רויטרס

אחרי המשחק אמר ימאל: "אני חי את החלום ואני רוצה להודות למאמן ולכל החברים לנבחרת. אני מאושר מההחלטה שלי לייצג את ספרד ואני מקווה לרשום עם הנבחרת המון הישגים והצלחות בעתיד".

מאמנו דה לה פואנטה הוסיף: "הוא מפתיע אותי בכל יום מחדש. זה מדהים שהוא בגיל 16 מצליח להדהים אותי עם כאלה איכויות. הוא התאקלם בצורה מדהימה וזו תוצאה של המשפחתיות שיצרנו פה בנבחרת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי