בלינגהאם: "היה לי המון מזל, לא חושב שאני השחקן הטוב בעולם"

קשר ריאל מדריד הוכרז רשמית כ-"גולדן בוי", תואר שמוענק לשחקן הטוב ביותר עד גיל 21 והצטנע: "הרבה שחקנים מדהימים עזרו לי ללמוד מהם". לאמין ימאל קטף פרס ראשון בקריירה בטקס בטורינו

(גודל טקסט)

בקיץ 2020, כאשר היה בסך הכל בן 17 ורגע אחרי שנמכר לבורוסיה דורטמונד, הודיעה ברמינגהאם סיטי על כך שהפרישה את החולצה מספר 22 שלבש ג'וד בלינגהאם. הכישרון הצעיר שותף רק ב-44 משחקים במדי הקבוצה מליגת המשנה באנגליה והאוהדים נקרעו מצחוק מהחלטת ראשי הקבוצה, שאותה כינו "המעשה הכי מגוחך של מועדון אי פעם". כמעט שלוש שנים וחצי לאחר מכן, הוא ה-כוכב של ריאל מדריד.

בחודש שעבר בלינגהאם הוכרז בתור ה"גולדן בוי" החדש, משמע שנבחר לשחקן הטוב ביותר באירופה עד גיל 21 על ידי העיתונאים הבכירים ביבשת. הוא השחקן הראשון בתולדות ריאל מדריד שעושה זאת ובכך הוא מוסיף לרזומה שיא נוסף שעל שמו בגיל 20 בלבד. רק נזכיר שבעונתו הראשונה בלבן, לזכותו 11 שערים ב-13 משחקים ב"לה ליגה" וכן ארבעה שערים בארבעה משחקים בליגת האלופות, הראשון בתולדות המועדון שהבקיע בכל ארבעת משחקיו הראשונים במפעל. הערב הוא הגיע לטורינו כדי לקבל את הפרס בערב הגאלה החגיגי שנערך לכבודו ולכבוד שאר המועמדים והזוכים בפרסים השונים.

ג'וד בלינגהאם, ריאל מדריד
עוד ערב גאוני. ג'וד בלינגהאם | רויטרס

על הבמה בטורינו אמר בלינגהאם: "ערב טוב לכולם, אני מודה לכם על האירוע הנפלא, על האירוח החם ועל הפרס שאני מאושר שזכיתי בו. מתחילת הדרך שלי בברמינגהאם ועד היום, תמיד חשבתי על כך שחשוב שיהיה לי סטייל משלי ושאדאג להתפתח עם השנים. היה לי המון מזל בקריירה, פגשתי שחקנים מדהימים שעזרו לי לגדול ללמוד מהם. האם אני השחקן הכי טוב בעולם? אני לא חושב ככה, באמת שלא, אבל אני שמח מאוד ומודה לכל החברים שלי בריאל מדריד, המועדון הכי טוב בעולם שאני עושה הכל כדי לעזור לו והפוקוס שלי רק על זה".

כאמור, בלינגהאם זכה בפרס ובכך קטע את רצף הזכיות של ברצלונה בשנתיים האחרונות, אולם לקטלאנים בכל זאת היה נציג שזכה בפרס. הוא אמנם לא הצליח להגיע לטורינו, אבל שמו של לאמין ימאל בהחלט נשמע באולם כאשר הוא הוכרז כזוכה בפרס "הצעיר ביותר" – זהו למעשה התואר הראשון של הכוכב בקריירה הכה קצרה שלו. הקשר בן ה-16 כבר משחק באופן קבוע בברצלונה וגם בנבחרת ספרד והפרס שבו זכה ניתן לו בשל העובדה כי היה המועמד הצעיר ביותר ברשימה. הוא הראשון לעשות זאת בשל העובדה שזו הפעם הראשונה שמעניקים את הפרס "הצעיר ביותר" מטעם "טוטוספורט".

לאמין ימאל עם הפרס הראשון בקריירה שלו

ובחזרה לג'וד. בריאיון שפורסם היום עוד לפני ערב הגאלה, נשאל בלינגהאם מי לדעתו יכולים לרשות אותו בעונה הבאה וענה: "קודם כל ארדה גולר, שאני רואה אותו באימונים והוא פנומן. מבורוסיה דורטמונד ג'יימי ביינו גיטנס והשלישי הוא אחי ג'וב".

מי שסיים כסגנו של בלינגהאם זהו ג'מאל מוסיאלה מבאיירן מינכן ובמקום השלישי ברשימה דורג ימאל, שהקדים את צ'אבי סימונס מלייפציג ואת וורן זאירי-אמרי מפריז סן ז'רמן שסגרו את החמישייה הראשונה. אוסקר גלוך בן ה-19, שמככב בזלצבורג, נעדר מרשימת 20 המדורגים ששמם פורסם.

פרס ה"גולדן בוי" מוענק על ידי העיתון "טוטוספורט" ובבחירה משתתפים עיתונאים בכירים מרחבי היבשת ומגזינים יוקרתיים. לא במקרה לפני בלינגהאם מי שזכו היו, בין השאר, ויין רוני (2004), ליאונל מסי (2005), פול פוגבה (2013), קיליאן אמבפה (2017), ארלינג הולאנד (2020) וכן פדרי וגאבי מברצלונה בשנתיים האחרונות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי