לאפורטה ינסה שוב להחתים את פליק, צ'אבי דמע בפני השחקנים

בגרמניה אישרו את מועמדותו של אקס באיירן וטענו שב-2021 נשיא ברצלונה ניסה למנותו לפני צ'אבי. המאמן שהתפטר ערך שיחה אמוציונלית

(גודל טקסט)

ברצלונה עדיין מעכלת את הערב המסעיר שעבר עליה אתמול (שבת). תחילה הקטלאנים הפסידו בבית 5:3 לוויאריאל אחרי שהצוללת הצהובה כבשה פעמיים החל מהדקה ה-99, ולאחר מכן המאמן צ'אבי הודיע על עזיבתו בסיום העונה.

צ'אבי קיים היום פגישה בת חצי שעה עם השחקנים לפני האימון ובה הסביר בפניהם את החלטתו. בספרד דווח כי הוא היה על סף דמעות יותר מפעם אחת והשחקנים הגיבו במחיאות כפיים. בתום הפגישה חיבק צ'אבי את כל אחד מהשחקנים.

הנשיא ז'ואן לאפורטה ניסה לשכנע את צ'אבי להישאר, אך האחרון השיב שזו לא החלטה שהתקבלה בלהט הרגע, אלא כזו שהוא כבר היה בטוח לגביה. לאפורטה, שבעצמו שוחח עם השחקנים, התייחס לעזיבה: "קיבלתי את ההחלטה שלו כי זה צ'אבי, אגדת ברצלונה. אני משוכנע שהמחויבות שלו ושל הצוות עד לתום העונה תהיה מקסימלית. הוא אדם כן שנוהג ביושרה".

ז'ואן לאפורטה, נשיא ברצלונה
ז'ואן לאפורטה, נשיא ברצלונה | רויטרס

בינתיים, ב"בילד" מאשרים שאחד המועמדים שהמועדון סימן לעמדת המאמן הוא האנזי פליק, שהנחיל לבארסה את ה-2:8 הבלתי נשכח עם באיירן מינכן באוגוסט 2020. בגרמניה דווח שפליק, שפוטר לפני מספר חודשים מנבחרת גרמניה אחרי שכשל עמה במונדיאל, קיים ב-2021 שיחת וידאו עם לאפורטה שבה נשיא ברצלונה ניסה להחתים אותו, ורק לאחר שנענה בסירוב, פנה לאפורטה לאופציית צ'אבי.

ברצלונה הודחה בשבוע שעבר מהגביע ואחרי משחקי השבת היא רחוקה עשר נקודות מריאל מדריד. לאפורטה אמר ש"יהיה קשה לזכות באליפות, אבל זה עדיין לא אבוד". על האכזבה הכוללת העונה אמר הנשיא: "זכינו בשנה שעברה בליגה ובסופרקופה והציפיות אחרי חיזוק הסגל היו גבוהות. אנחנו לא עומדים בציפיות והמצב צריך להשתנות".

מי שכבר עשוי לשלם את מחיר הזעזוע הוא סרג'י רוברטו, שמסיים את חוזהו בקיץ. צ'אבי תמך בהשארת הקפטן מעבר לעונה הנוכחות, אולם בעקבות החלטתו של המאמן, הארכת החוזה כרגע אינה על הפרק וייתכן כי רוברטו ייאלץ לעזוב לקבוצה חדשה לראשונה בקריירת הבוגרים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי