ניימאר קנה את החופש של דני אלבס, ובברזיל מתרעמים: "שותף לפשע"

play
שחקן נבחרת ברזיל, ניימאר, בוכה לצד דני אלבס | GettyImages, Michael Steele
דני אלבס מובא אל בית המשפט בניידת משטרה 01:01

הסיוע הכספי והמשפטי שהעניקה משפחת ניימאר למגן העבר עזר להקל בעונשו בתיק האונס. כעת הוא עשוי להשתחרר כבר במאי 2025, וארגוני הנשים בברזיל רותחים על שניהם: "לא נשכח ולא נסלח"

(גודל טקסט)

העונש הקל יחסית שקיבל דני אלבס בתיק האונס, עורר תגובות נזעמות ברחבי העולם – ובמיוחד בברזיל. כזכור, מגן העבר של ברצלונה ונבחרת ברזיל, שנמצא אשם באונס ברוטלי שביצע במועדון לילה בברצלונה, נידון ל-4.5 שנים בכלא. החוקים בספרד מאפשרים שחרור מוקדם על בסיס התנהגות טובה, כך שאלבס עשוי להשתחרר מהכלא כבר בחודש מאי 2025.

מדובר בעונש הרבה פחות מרתיע ממה שנדמה היה שיושת על אלבס בהתחשב בברוטליות והאכזריות בהן נהג כלפי הקורבן. על פי כתב האישום, אלבס "השליך את הקורבן ארצה, אנס אותה תוך שימוש בכוח והותיר אותה מוטלת על הרצפה כשהיא בוכייה וחסרת אונים".

תחילה דרשה התביעה להפעיל עונש מקסימלי כלפי אלבס של מאסר לתשע שנים. הקורבן דרשה להחמיר עמו ולהפעיל עונש של 12 שנות מאסר. פריצת הדרך מבחינתו של מגן העבר, הייתה "תרומה" שקיבל מניימאר ומשפחתו בגובה של 150 אלף יורו, ששימשו כפיקדון. הסכום המדובר, בחסות חוק בעייתי בקטלוניה, איפשר הפחתה בעונש של אלבס.

כמו כן, ניימאר ואביו העמידו לרשות אלבס את אחד מעורכי הדין הוותיקים ביותר של המשפחה, מומחה בדין הפלילי, שסייע למגן לחמוק מעונש כבד כמצופה. "ניימאר ודני אלבס חברים טובים. המשפחה עשתה כל שביכולתה כדי לסייע", דיווחו ב"גלובו" בברזיל.

דני אלבס בבית המשפט
"קיבץ נדבות", וקיבל עונש קל יותר. דני אלבס | אימג'בנק GettyImages, JORDI BORRAS
ניימאר (מימין) חוגג עם דני אלבס שחקני פריס סן ז'רמן
סיוע כספי ומשפטי. ניימאר לצד דני אלבס | רויטרס

הדיווחים על מעורבותו של ניימאר במשפט עוררו זעם לא רק כלפי אלבס, אלא גם כלפיו וכלפי משפחתו. סמיה בומפים, פוליטיקאית ברזילאית שידועה כפמיניסטית בולטת, תקפה את ניימאר וצייצה: "יידע כל העולם, וברזיל לא תשכח: התביעה דרשה עונש חמור, וניימאר עזר לאלבס להשיג הקלות".

גם העיתונאי והסופר הבריטי אנדרו דאוני, שבין היתר כתב ביוגרפיה על פלה, ביקר בחריפות וכתב: "העונש של דני אלבס הומתק אחרי שהוא קיבץ נדבות מניימאר. זו שערורייה ממדרגה ראשונה, ושם ללעג את כל מערכת המשפט בספרד".

כמה ארגוני נשים בברזיל טענו כי ניימאר הוא למעשה "שותף לפשע", וקראו להחרים ולבקר גם אותו מעל כל במה אפשרית.

כזכור, דני אלבס וניימאר שיתפו פעולה לא רק בנבחרת ברזיל, אלא גם במדי ברצלונה ולאחר מכן גם בפריז סן ז'רמן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי