קלאסיקו במיאמי? ההכרזה המפתיעה של נשיא הליגה הספרדית

חאבייר טבאס הודיע כי משחקי הקבוצות בספרד יתקיימו החל מעונת 2025/26 גם מחוץ למדינה, והתייחס לטכנולוגיית קו השער: "ה-VAR מספיק"

(גודל טקסט)

בשנים האחרונות הליגות הבכירות באירופה נוהגות לערוך מסעות בקיץ של משחקי הכנה ביעדים רחוקים כמו מזרח אסיה, ארצות הברית, אוסטרליה ומדינות המפרץ. גם במפעלים רשמיים כמו סופר קופה או גביע העולם למועדונים, מדינות כמו ערב הסעודית, קטאר או איחוד האמירויות מקבלות עדיפות על פני המדינות המקומיות באירופה לקיום המשחקים, מסיבות כלכליות כמובן. נשיא הליגה הספרדית, חאבייר טבאס, הודיע כעת כי גם בלה ליגה הדברים עשויים להשתנות, אך לראשונה זה יהיה כחלק ממשחקי הליגה הרשמיים.

"אני עוד לא יודע בדיוק מתי, אבל משחקי הליגה הספרדית ישוחקו גם מחוץ לספרד בקרוב", הכריז באופן רשמי. "אני חושב שנתחיל בקונספט הזה בעונת 2025/26".

ההחלטה של טבאס עשויה לפתוח את הדלת לליגות נוספות לפעול בצורה דומה, כשלפי הדיווחים בספרד, נראה כי חלק מהמשחקים בעוד שנתיים ישוחקו בארצות הברית, כשהרצון הוא בעיקר להביא את הקבוצות הבכירות – ברצלונה, ריאל מדריד ואתלטיקו מדריד – לערים גדולות בצפון אמריקה.

חאבייר טבאס, נשיא לה ליגה, הליגה הספרדית
לא עימות ראשון שלו עם לאפורטה. טבאס | אימג'בנק GettyImages

מלבד ההכרזה של טבאס, נשיא הליגה הוסיף והתייחס לטכנולוגיית קו השער שטרם נרכשה על ידי הליגה, זאת בעקבות המקרה בקלאסיקו בין ריאל לברצלונה: "זאת לא טכנולוגיה מושלמת וזאת לא הסיבה הראשונה לכך. 'שערי רפאים' מתרחשים שלוש או ארבע פעמים בעונה, זה מאוד יקר להביא טכנולוגיה כזאת והשקעה גדולה. עם ה-VAR, 99% מההחלטות יכולות להתקבל בצורה טובה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי