ריאל התגאתה: הראשונה אי פעם עם יותר ממיליארד יורו הכנסות

אלופת אירופה פרסמה את נתוניה הפיננסיים לעונת 2023/24 ודיווחה על הכנסות בסך 1.073 מיליארד יורו - 27 אחוזים יותר מהעונה הקודמת

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד הודיעה הערב (שלישי) כי הפכה למועדון הכדורגל הראשון אי פעם שחוצה את רף מיליארד היורו בהכנסות בעונה אחת. אלופת אירופה פרסמה את נתוניה הפיננסיים לעונת 2023/24, לפיהם צברה 1.073 מיליון יורו – 27 אחוזים יותר מאשר העונה הקודמת (840 מיליון). סך הכול מדובר ברווח של 16 מיליון יורו ואיזון כלכלי שמותיר את המועדון עם שווי שוק של 574 מיליון יורו.

לפי הנתונים שפרסם המועדון, הייתה עלייה בכל הקטגוריות פרט לזכויות השידור, שם ההכנסות שהתקבלו מהליגה היו נמוכות יותר מאשר ב-2022/23. אפילו באצטדיון סנטיאגו ברנבאו, שעדיין נמצא בשיפוצים ולא פועל במלואו, חלה עלייה מבחינת ניצול מסחרי ושיווק. המועדון גם הגדיל את פעילות המרצ'נדייז וקיבל יותר כסף מנותני החסות, בעיקר אחרי החתימה על החסות החדשה של HP על שרוול החולצה.

להורדת אפליקציית וואלה ספורט החדשה

נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרס
אחרי החתמת קיליאן אמבפה, עוד סיבה להיות מרוצה. פלורנטינו פרס | רויטרס

ריאל סיימה את העונה האחרונה עם זכייה בליגת האלופות, השישית שלה תוך עשור, ולפני כן הבטיחה את אליפות ספרד וזכתה גם בסופר-קופה. מועדון הכדורגל זכה במקביל בטרבל מקומי והגיע לגמר היורוליג. כל זה הצליח לייצר כמובן הכנסה גבוהה יותר (זכייה בצ'מפיונס ליג שווה מענקים גבוהים יותר מאשר חצי הגמר בעונה הקודמת), אבל גם ההוצאות היו בהתאם – בעיקר על בונוסים לשחקנים ולצוותים המקצועיים.

עוד באותו נושא: ריאל מדריד

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי