"רונאלדו? לא רוצה את הלחץ": השינוי של אמבפה, והכוכב השקט

אחרי הצמד שהדליק את הברנבאו, אמבפה מתנער מההשוואות, מסביר את קשיי ההשתלבות ומפרגן כמו יתר חבריו לואלוורדה: "הכל בזכותו"

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

אחרי 333 דקות ו-25 בעיטות, זה סוף סוף קרה: קיליאן אמבפה חגג הערב (ראשון) שער ליגה ראשון במדי ריאל מדריד, ששוב התקשתה אך הצליח לגרד 0:2 על ריאל בטיס והיא יוצאת לפגרת הנבחרות עם שני ניצחונות ושתי תוצאות תיקו בארבעת המחזורים הראשונים בלה ליגה. פדריקו ואלוורדה, אולי השחקן הטוב ביותר בפתיחת העונה של ריאל מדריד, היה אמון על הבישול הראשון עם עקב מבריק, ולאחר מכן ויניסיוס הוכשל ברחבה ופרגן לחברו הצרפתי, שהשלים צמד מהנקודה הלבנה (75) וקבע את תוצאת הסיום.

הסופרסטאר הצרפתי שהתקשה כל כך בשלושת המחזורים הראשונים זכה לתשואות חמות מיושבי הברנבאו כשהוחלף בדקה ה-84, ולאחר שנבחר לאיש המשחק – לכולם ברור שזו רק ההתחלה. "המפלצת התעוררה", קראה הכותרת הראשית ב"מארקה".

"אנחנו ריאל מדריד", התגאה אמבפה בסיום. "איזה רגע לכבוש כאן. זה חלום שמתגשם. כבשתי באצטדיון הטוב בעולם, עבור המועדון הגדול בעולם. אנשים פה אוהבים אותי כל כך, אפילו אם אני לא כובש, כל הקהל תמך בי ואני אסיר תודה. היה חשוב לנו לנצח".

על השער הראשון שלו אמר: "ברהים התחיל הכל, רודריגו המשיך ופדריקו – אני אפילו לא יודע איך הוא עשה מה שעשה. אני הייתי שם וכבשתי. צריך לנצח קבוצות גדולות כדי לבנות ביטחון, אבל אסור לשכוח שאנחנו רק באוגוסט. אני מקווה לכבוש עוד שערים ולזכות בתשואות נוספות".

שחקן ריאל מדריד קיליאן אמבפה
| אימג'בנק GettyImages, THOMAS COEX/AFP
שחקן ריאל מדריד קיליאן אמבפה
| אימג'בנק GettyImages, THOMAS COEX/AFP
שחקן ריאל מדריד קיליאן אמבפה
חגיגה לבנה | GettyImages, THOMAS COEX/AFP
שחקן ריאל מדריד קיליאן אמבפה
| אימג'בנק GettyImages, THOMAS COEX/AFP

"אני לא משוגע", מסביר אמבפה את חבלי הלידה שלו במדים הלבנים. "כששחקן כמוני מצטרף לקבוצה חדשה, הרבה דברים משתנים. ובכל זאת, אני מזהה שיפור ממשחק למשחק. אני מרגיש טוב בקבוצה הזאת".

לפני המשחק ובכלל בשבועות האחרונים, נושא השיחה בספרד היה היחסים בין אמבפה לויניסיוס. אמש הברזילאי פרגן לצרפתי לבעוט פנדל, ולאחר המשחק השניים דגמנו אידיליה עם מחמאות ושבחים הדדיים באינסטגרם.

"אני מבין למה אנשים מדברים עלינו. אנחנו צעירים, אנחנו מפורסמים. טבעי שידברו", אומר אמבפה, ומסביר שהוא לא מתכוון לקחת מויניסיוס את תפקיד הפנדליסט הקבוע. "המאמן אומר שהוא מוכן ששנינו נבעט, אבל בכל מקרה אני לא אחד שאכפה דברים על אחרים. זה לא הסגנון שלי, וזו לא הגישה שלי".

באופן טבעי, ההשוואות בין אמבפה לכריסטיאנו רונאלדו – אליל ילדותו – נמשכות כל העת. אבל אמבפה מודה שהוא סולד מהן. "נכון שרונאלדו מודל לחיקוי עבורי, אבל אני לא רוצה להיות כמוהו, ולא מעוניין בלחץ שמגיע עם זה. אני רוצה להיות קיליאן, לא כריסטיאנו. הלחץ היחיד שאני מרגיש נוגע לניסיון שלי להתאים את עצמי לקבוצה. שום דבר מעבר לזה".

אמבפה, כמו רבים משחקני ריאל מדריד בסיום, האיר זרקור על פדה ואלוורדה, שבישל לו את השער הראשון עם העקב והצטיין. "זה שער שכולו ואלוורדה", אמר אמבפה, ושחקנים נוספים בריאל שיבחו את האורוגוואי. "הוא אחד השחקנים הכי חשובים שלנו, גם אם לא כולם שמים לב לכך", אמר דני סבאיוס, ובתקשורת הספרדית כתבו: "מתחילת העונה, ואלוורדה השחקן הטוב ביותר בריאל, יותר טוב מכל הגלאקטיקוס".

ריאל מדריד תשוב מפגרת הנבחרות ב-14 בספטמבר, כשתתארח אצל ריאל סוסיאדד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי