בספרד קוראים לוויניסיוס להתנצל: קרבחאל מבקר, הפוליטיקאים תוקפים

play
שחקן ריאל מדריד ויניסיוס ג'וניור | אימג'בנק GettyImages, Denis Doyle
שם הכל התחיל: נבחרת ספרד חוזרת לליגת האומות במטרה לשמור על התואר 03:09

אחרי שכינה את ספרד מדינה גזענית ורמז שצריך לקחת ממנה את אירוח המונדיאל, הספרדים מרגישים נבגדים: "הוא פישל וצריך להתנצל, לא נהיה לצדו אם יעשה הכללות"

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ויניסיוס מרבה לבקר את הגזענות בספרד בעקבות היחס העוין שהוא מקבל במגרשי לה ליגה לאורך השנים, ונדמה שהפעם הוא הצליח למשוך את תשומת הלב לה קיווה, כשאמר השבוע ש"אם המצב בספרד לא ישתנה, צריך לקחת ממנה את אירוח מונדיאל 2030".

הדבר עורר סערה בספרד וגרר לא מעט כותרות, וגם דני קרבחאל נדרש להתייחס לעניין. מגן נבחרת ספרד, חברו של ויניסיוס לריאל מדריד, אמר שהוא "מבין מה עובר על ויניסיוס" – אבל מתעקש ש"ספרד היא לא מדינה גזענית" ושיש בה "רב-גוניות תרבותית".

ויניסיוס ג'וניור ריאל מדריד
נמאס לו. ויניסיוס | רויטרס

"אנחנו, כחבריו לקבוצה, וגם הצוות המקצועי, הבהרנו שוב שוב שאנחנו מגנים ומתנגדים לגזענות באצטדיונים, ושזה מדאיג אותנו", אמר קרבחאל, "אני יודע כמה ויני סובל ברגעים האלה, כי הייתי קרוב אליו, ואנחנו תומכים בו גם באופן פנימי וגם בתוך הקבוצה".

עם זאת, המגן הוותיק לא מסכים עם הטענה של ויני, שעל כך שצריך לקחת מספרד את אירוח המונדיאל אם הגזענות בה לא תיעלם עד אז. "אני חושב שלה ליגה מתקדמת ומתפתחת ומשפרת את החוקים שלה בנוגע לגזענות, במטרה להבטיח שהאנשים המכוערים שהולכים לאצטדיונים ומקללים על רקע צבע העור לא יוכלו לשוב לאירועי ספורט.

"אבל מעבר לקבוצה קטנה של אנשים, אני לא חושב שלספרד לא מגיע לארח את הגביע העולמי. זו מדינה עם מגוון תרבותי גבוה מאוד, אסור לנו לפקפק בזה, וזו לא מדינה גזענית כי יש הרבה תרבויות במדינה שלנו. אני גדלתי בשכונה בלגאנס מוקף באנשים מהרבה מדינות, ואני יכול בגאווה שספרד היא לא מדינה גזענית".

שחקני ריאל מדריד קיליאן אמבפה, ויניסיוס, דני קרבחאל
מאבקי האגו כבר החלו. ויניסיוס ואמבפה עם קרבחאל | אימג'בנק GettyImages, Diego Souto

במקביל, ראש עיריית מדריד חוסה לואיס מרטינס-אלמיידה אמר שהוא יהיה לצידו של ויניסיוס בכל פעם שהוא סובל מגזענות, אבל שהוא עשה טעות בדבריו. "כולנו מודעים לכך שיש פרשיות גזעניות בחברה ושאנחנו צריכים לעבוד קשה כדי לחסל את הפרשיות הגזעניות האלה. אבל זה מאוד לא הוגן כלפי ספרד ובמיוחד כלפי מדריד, לומר שאנחנו חברה גזענית, ויתרה מכך, לסכן את חגיגת מונדיאל 2030. אני מבקש ממך לתקן את דבריך, אתה צריך להתנצל, דע שכשיש אירוע גזעני כולנו נהיה לצידך, אבל לא יהיה לך את כולנו לצידך כשאתה אומר שאנחנו גזענים. כי זה לא נכון. כשאתה עושה טעות אתה צריך לתקן אותה".

הפוליטיקאי ממפלגת המרכז-ימין אמר שהכישרון של ויני על המגרש לא הופך אותו לחסין מפני טעויות. ראוי לציין שלמרטינס-אלמיידה יש ​​קשרים הדוקים עם נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרס, כשהצמד מופיע באירועים משותפים. ראש העיר דוחף לפרויקט החניה השנוי במחלוקת מתחת לסנטיאגו ברנבאו, שיכניס לבלאנקוס הכנסות גדולות.

"להיות שחקן כדורגל מצוין לא אומר שהוא לא יכול לפשל והפעם הוא פישל. לוויניסיוס יש את הרוב המכריע של החברה הספרדית לצידו בניסיון להילחם בגזענות, אבל אנחנו לא יכולים להיות לצדו כשהוא קורא למעשה לכל החברה הספרדית גזענית, ובמיוחד את החברה המדרידאית, אני לא יכול לקבל את זה.

"אתה צריך להדגיש שאתה גר באחת הערים הפתוחות, הכי מסבירות ומגוונות בעולם. אם משהו מאפיין את העיר מדריד, זה שאף אחד לא נשאל מאיפה הוא בא ולאן הוא הולך. כאן אין הכללות. זה שהוא נאלץ לסבול אירועים מצערים מסוימים, לא מצדיק לכנות את החברה הספרדית כולה גזענית ולומר שאסור לקיים את גביע העולם ב-2030".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי