בדרך לזעזוע? "ריאל מדריד שוקלת להיפטר מוויניסיוס"

play
שחקן ריאל מדריד ויניסיוס ג'וניור | אימג'בנק GettyImages, Denis Doyle
שם הכל התחיל: נבחרת ספרד חוזרת לליגת האומות במטרה לשמור על התואר 03:09

אחרי שפתח את העונה בצליעה וכינה את ספרד מדינה גזענית, במדריד טוענים שהבלאנקוס לא פוסלים מכירה של הברזילאי. ויש כבר מחליף פוטנציאלי

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ויניסיוס נמצא בימים אלו בברזיל שם הוא מתכונן למשחק נבחרתו הלילה נגד אקוודור. ייתכן שהוא גם יזכה בסוף השנה בתואר הנכסף של כדור הזהב בעקבות יכולתו המופלאה בעונה שעברה, אבל פתיחת העונה הלא מרשימה בריאל מדריד ובעיקר התנהגותו החריגה וההאשמות החוזרות ונשנות שלו כלפי הגזענות בספרד, עלולות לעלות לו ביוקר.

בספרד מדווחים שישנם גורמים במועדון הסבורים שוויניסיוס איבד את המיקוד שלו מאז שהצעת הענק שהוא קיבל מסעודיה נחשפה. בעוד הדאגות לגבי יכולתו של ויניסיוס גוברות, ריאל מדריד לא פסלו לחלוטין את האפשרות למכור את הברזילאי הבינלאומי, כך מדווחים בספרד.

אחרי שצירפה הקיץ את קיליאן אמבפה, שמשחק בעמדה של ויניסיוס, אלופת אירופה כבר לא רואה בברזילאי כ"בלתי ניתן להחלפה", בעוד התנהגותו הפכה גם לדאגה הולכת וגוברת עבור המועדון. עם הצטרפותם של אמבפה לצד ג'וד בלינגהאם, ברהים דיאס וגם ארדה גולר, במועדון מאמינים שיש להם גיבוי מספק כדי לכסות על עזיבה של הברזילאי הסורר.

ויניסיוס ג'וניור ריאל מדריד
נמאס לו. ויניסיוס | רויטרס

התסכול הגובר של ריאל מדריד מוויניסיוס נובע מאירועים מרובים. התנהגותו ומעשיו נתפסים יותר ויותר כמזיקים לדימוי ולמטרות של המועדון.

סגנון המשחק הקונפרונטטיבי של ויניסיוס מוביל לעתים קרובות לקטטות חריפות עם יריבים ושופטים, מה שמפריע לקצב המשחק של הקבוצה ומסכן את יכולת הריכוז שלה ברגעים קריטיים.

מחוץ למגרש, אופיו הבלתי מתפשר של ויניסיוס גם ספג ביקורת. התגובות האחרונות שלו, בהן כינה את ספרד כמדינה גזענית והטיל ספק ביכולתה של המדינה לארח את מונדיאל 2030, גרמו לרוח סערה בתוך המועדון ובין חלקים מסוימים של האוהדים.

ההערות הללו לא רק יצרו תשומת לב שלילית בתקשורת אלא גם מציבות את ריאל מדריד במצב לא נוח, בסתירה לרצון המועדון להציג תדמית חיובית וכוללת ברחבי העולם.

ניקו וויליאמס שחקן נבחרת ספרד לפני סטרחיניה אראקוביץ' שחקן נבחרת סרביה
לא נח לרגע. ניקו בפעולה | אימג'בנק GettyImages, ANDREJ ISAKOVIC/AFP

ויש כבר שם מוביל שעשוי להחליף את ויניסיוס במידה שהוא יעזוב. קוראים לו ניקו וויליאמס. במדריד מאמינים, כך לפי הדיווח, שהקיצוני הנהדר של בילבאו יתאקלם במהירות במדריד וישמחו להחתים אותו אחרי שהיה על הכוונת של ברצלונה. כדי לרכוש אותו מבילבאו ריאל מדריד תצטרך לשלם את סעיף השחרור שלו העומד על סך של 58 מיליון יורו בלבד. אם כי כל מעבר תלוי בכך אם ריאל מדריד תחליט להיפרד מהברזילאי הבינלאומי, שעדיין מחויב לבירת ספרד עד 2027.

אם ויניסיוס ימשיך ביכולת הפושרת שלו ובמקביל לעורר סערות מחוץ למגרש, לא מן הנמנע שהמהלך הזה יתבצע כבר בינואר, מה שיפנה לאמבפה את האגף השמאלי האהוב עליו כל כך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי