אנדריק בספרי ההיסטוריה: "אם היה מחמיץ, הייתי הורג אותו"

הברזילאי הפך לצעיר הכובשים אי פעם בריאל מדריד בליגת האלופות. קורטואה התלוצץ, אנצ'לוטי: "יש לו ביצים". רודריגו: "הוא משוגע"

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

זה הלך קשה, כל כך קשה, אך בסופו של דבר הצליחה ריאל מדריד לפתוח הערב (שלישי) את ליגת האלופות בניצחון. במהלך 45 הדקות הראשונות מול שטוטגרט, אלופת אירופה היתה הקבוצה הפחות מסוכנת על כר הדשא. טיבו קורטואה סיפק סדרת הדיפות והציל את אלופת אירופה, ואז, 21 שניות אחרי פתיחת המחצית השנייה, שבר קיליאן אמבפה את הקרח וחגג את שערו הראשון כשחקן ריאל מדריד בליגת האלופות. הראשון מיני רבים, כך ניתן רק להניח.

היה זה שערו ה-50 של הצרפתי במפעלים האירופיים בקריירה (49 בליגת האלופות, שווה ערך לאלפרדו די סטפנו וזלאטן איברהימוביץ') והוא עשה זאת בגיל 25 ו-272 יום – השני הכי צעיר בהיסטוריה, כשלפניו רק ליאונל מסי (24 ו-257 יום). אלא שהגרמנים לא ויתרו. דניס אונדב איזן (67), לפני שאנטוניו רודיגר (83) ואנדריק המחליף (90+5) הצטרף לחגיגה והפך לשחקן ריאל מדריד הצעיר אי פעם שכובש בליגת האלופות (18 ו-58 יום, השיא הקודם היה שייך לראול שעשה זאת בגיל 18 ו-113 יום). זה נגמר ב-1:3 קשה, ולא בטוח שראוי בסיום.

שחקן ריאל מדריד אנדריק
ילד הפלא פורע שטרות. אנדריק | רויטרס

"אני שמח מאוד שכבשתי שער בכורה במשחק הבכורה שלי באלופות", אמר אנדריק הנרגש. "ראיתי לידי את ויניסיוס ואמבפה אבל אני לא יודע… בעטתי וכבשתי. כשהתחממתי רודריגו אמר לי שאני הולך לכבוש היום. זה עונג גדול להיות חלק מהקבוצה הזאת".

"ידענו ששטוטגרט קבוצה מאוד התקפית", סיכם איש המשחק טיבו קורטואה. "ב-25 הדקות הראשונות הם מאוד פגעו בנו, אבל אחר כך השתפרנו. הגבנו טוב לשער שלהם והצלחנו לנצח. קצת הקשינו על עצמנו, כך שנצטרך להשתפר, אבל הכי חשוב לנצח". על השער של אנדריק, שבחר לבעוט מחוץ לרחבה בהתקפה מתפרצת עם יתרון מספרי ברור, אמר השוער במליצות: "אם הוא היה מחמיץ, הייתי הורג אותו. זה אומר הרבה שהוא בחר לא למסור לקיליאן או ויניסיוס, אבל הוא כבש אז כולנו צריכים לשתוק. הוא ילד מוכשר מאוד".

גם רודריגו החמיא לחברו לנבחרת ברזיל ואמר: "הוא משוגע. אני שמח מאוד בשבילו, שער בכורה באלופות זה תמיד מאוד מיוחד". על הניצחון ופתיחת העונה שלו עצמו אמר: "אני מרגיש טוב מאוד, חשוב שניצחנו. משחק הלחץ שלנו לא עבד טוב במחצית הראשונה והמאמן עזר לנו. אני, בליגהאם, ויניסיוס וקיליאן משתפרים מיום ליום ורואים את החברות שלנו על המגרש".

ג'וד בלינגהאם התייחס לשמועות על יחסים עכורים בין כוכבי הקבוצה לבין אמבפה ואמר: "אני רואה ברשת החברתית שאנשים מנסים ליצור דברים שליליים ביני לבין ויניסיוס, רודריגו ואמבפה. האמת היחידה היא שאנחנו חברים טובים על ומחוץ למגרש".

שחקן ריאל מדריד קיליאן אמבפה
זה מתחיל להתחבר. אמבפה | רויטרס

"יש לו ביצים, צריך אומץ לבעוט משם. זה היה הכדור האחרון של המשחק, הוא היה משוכנע שיבקיע ועשה זאת היטב", הוסיף קרלו אנצ'לוטי על ילד הפלא. על המשחק עצמו אמר: "אני לא זוכר מתי היה לי משחק קל, תמיד צריך להילחם בתחילת עונות. הדבר החשוב הוא שניצחנו".

"סוף טוב הכל טוב", קראה הכותרת הראשית ב"אס", שם לא חסכו בביקורת על ההופעה של הבלאנקוס: "ריאל מדריד התקשתה לצאת מהמבוך. גם חזרתו של ג'וד בלינגהאם לא עזרה לקבוצה שהיתה ברמה נמוכה מאוד. בסופו של דבר, זה היה סוף מאוד מדרידאי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי