ריאל מדריד שברה שיא ליגה, ראמוס: "מקווים לחגוג בחמישי"

שחקני ריאל מדריד חוגגים. אליפות בחמישי? | JORGE GUERRERO/AFP via Getty Images

מנדי שהבקיע שער בכורה היה השחקן ה-21 של הבלאנקוס שכבש בלה-ליגה. המגן זכה לשבחים: "צפו בשער אלף פעמים, הוא הזכיר את רוברטו קרלוס". זידאן ששאג בסיום: "היה ניצחון מרגש". וגם: הזאר ובייל

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד יודעת: אליפות מספר 34 במרחק נגיעה. הבלאנקוס שמרו על פער ארבע הנקודות מברצלונה לאחר שניצחו אתמול (שני) 1:2 את גרנאדה בחוץ. ניצחון ביום חמישי במשחק הבית נגד ויאריאל יכתיר את ריאל כאלופה, כאשר גם שתי תוצאות תיקו בצמד מחזורי הסיום יספיקו. הקבוצה של זינדין זידאן, שרשמה מחצית ראשונה מעולה, עשתה זאת תוך קביעת שיא היסטורי בספרד – פרלאן מנדי שהבקיע את שער הבכורה שלו בלבן, היה השחקן ה-21 העונה בקבוצה שהבקיע בליגה – יותר מאשר בכל קבוצה אחרת איי פעם. רק אדר מיליטאו, ברהים דיאס ואלברו אודריוסולה שעזב בחורף – לא הבקיעו במדי ריאל העונה בליגה.

המאמן זידאן שלרוב שומר על קור רוח – שחרר שאגה אדירה עם שריקת הסיום. ריאל שמרה על המאזן המושלם מאז חידוש הליגה, כשהצרפתי רושם לראשונה בקריירה שלו תשעה ניצחונות רצופים. זידאן אמר: "זה היה משחק מרגש, הצרחה שלי בסיום? זה נורמלי, צרחתי כי הייתי מאושר זה מגרש קשה, עשינו מחצית ראשונה טובה מאוד וסבלנו בשנייה. אבל כדי לזכות באליפות צריך לסבול. לא אהבתי את השער שספגנו, אסור לאבד כדור כזה במרכז המגרש, אבל אי אפשר לבקש יותר בסופו של דבר".

האליפות: "לא קל לנצח תשעה משחקים בליגה הזו, היא מאוד מסובכת. אני גאה בשחקנהים. יש לנו עוד שני משחקים. ויאריאל קבוצה מצוינת ויהיה קשה. אם ננצח את ויאריאל אוכל להגיד שזכינו באליפות. עד כה – שום דבר אחר לא תשמעו ממני. מבחינתי חסרות לנו שש נקודות". המאמן היה מרוצה מהשער של מנדי: "זה היה יפה, בסיום ארבע מסירות מהירות הגענו לרחבה של היריבה".

שני שחקנים לא היו חלק מהחגיגה. אדן הזאר נכלל בסגל אך לא שותף ולו לדקה בעוד גארת' בייל משחק חמישי ברציפות נצפה ביציע משועמם עם המסיכה. הצרפתי התייחס למספר 7 שלו: "השחקן חייב להיות במצב אופטימלי. הוא לא שיחק כי הוא עדיין לא מרגיש טוב במאה אחוז. המצב קצת מסובך. אני מאוד מקווה שהוא יוכל לשחק בחמישי. הוא מאוד רוצה לעזור לקבוצה". כשנשאל על הוולשי, ענה: "אין לי טענות אליו. אנחנו כאן כדי לזכות באליפות, מתעסקים רק בזה". על בייל נכתב בספרד: "הוא ממשיך בשואו שלו ביציע, עושה שטויות בזמן שחבריו משחקים. אם נגד אלאבס הוא כיסה את העיניים שלו ונרדם, כעת הוא בחר להציץ על המשחק במשקפת".

הקפטן סרחיו ראמוס שהציל שער מהקו בדקות האחרונות, סיכם גם הוא: "לא זכינו בשום דבר עדיין, למרות שזה קרוב. אנחנו רואים את הרצון של הקבוצה להיות אלופה. אנחנו תלויים בעצמינו וזה מעולה. המטרה שלנו עם חידוש הליגה הייתה לנצח את כל המשחקים, אנחנו רוצים לעשות את זה. אני חושב שטעינו הערב (אתמול). במקום לחפש את השער השלישי – ספגנו שער מטופש. אסור שזה יקרה לנו, אסור להירגע. אם אתה לא שומר על אינטנסיביות אתה לא תוכל לנצח".

המשחק בחמישי: "בליגה אתה חייב להיות עקבי ויציב, זו עבודה שבועית, אפילו יום-יומית. הפגרה עזרה לנו, הצבנו לעצמנו מטרה. אני מאוד מקווה שביום חמישי נוכל לחגוג את התואר נגד ויאריאל".

פרלאן מנדי חוגג. שער כמו של רוברטו קרלוס | JORGE GUERRERO/AFP via Getty Images

בספרד, בכל מקרה, כבר הכתירו את ריאל. "האליפות באופק", נכתב בשער "מארקה" על רקע תמונה קבוצתית. בספרד פרגנו לקארים בנזמה ותהו האם הוא מסוגל למחוק את פיגור שלושת השערים מליאו מסי ולזכות לראשונה בקריירה בתואר הפיצ'יצ'י, אבל מי שזכה לעיקר המחמאות היה פרלאן מנדי. "תראו את השער אלף פעמים, תשפשפו את העיניים. הוא כבש שער שגם רוברטו קרלוס היה גאה בו. אין ספק שהוא רכש של זידאן", נכתב ב"אס".

בעיתון נכתב כי ריאל הייתה נפלאה במחצית הראשונה וסבלה לאחר מכן. כמו כן, גם לוקה מודריץ' ("יש לו חלק עצום ברצף הניצחונות, תדאג שיישאר לפחות עד תום העונה הבאה אם לא יותר – פלורנטינו) וטיבו קורטואה (אחראי לרצף אי הספיגה הכי ארוך העונה בספרד) זכו לשבחים בתקשורת.

כותרות העיתונים בספרד | צילומי מסך: "מארקה" ו"אס"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי