התעלתה נגד הגדולות: משחקי המפתח והמספרים של ריאל מדריד

שחקני ריאל מדריד חוגגים אליפות | GABRIEL BOUYS / Contributor

היום של הזאר, חרפת מאיורקה, איקס על סימאונה, תמרור עצור וקלאסיקו לעיני רונאלדו: רומנו עם הרגעים שעשו הבדל בדרך לאליפות ראשונה מאז 2017. וגם: הנתון המדהים של זידאן וההישג של קורטואה

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד זכתה הערב (חמישי) באליפות ראשונה מאז 2017 אחרי שניצחה את ויאריאל, כשמחזור הסיום יהיה לפרוטוקול בלבד עבורה. הבלאנקוס חתמו עונה ארוכה ולא פשוטה בצורה הכי טובה שיש. פתיחת העונה הקשה מצד זינדין זידאן נשכחה כלא הייתה לאור רצף הניצחונות הרצופים מאז חידוש הליגה. לבלאנקוס היו העונה מספר נקודות משבר, בין היתר הפסד הבכורה (חמישה ניצחונות בלבד בתשעת מחזורי הפתיחה) וגם איבוד הפסגה לפני הקלאסיקו, אך הם בעיקר התעלו במשחקים נגד היריבות הגדולות ברצלונה ואתלטיקו מדריד. בחרנו עבורכם את שבעת משחקי המפתח, ובונוס מיוחד: השיאים והמספרים מהאליפות.

משחק ראשון: היום של הזאר

הגלאקטיקו של הקיץ נפצע רגע לפני משחק הפתיחה, נעדר גם מהשניים הבאים ועלה מהספסל במחזור הרביעי. הזאר היה כל כך נחוש להוכיח את עצמו והיה צריך להסיר את המשקולות מהרגליים. במחזור השמיני, נגד גראנדה, הוא בישל את השער של פדריקו ואלוורדה. בדקה ה-61 הוא קיבל מסירה מלוקה מודריץ' ושלח הקפצה נפלאה לרשת. ריאל ניצחה 2:4. זה היה השער הראשון של הבלגי – וגם האחרון. אם בריאל חשבו שזה היום בו יגיע המפנה – הם טעו.

משחק שני: "חרפת מאיורקה"

זידאן לא האמין שאת הפסד הבכורה בליגה ירשום דווקא נגד קבוצת התחתית. הפסגה אבדה אבל בעיקר הביטחון בחלק משחקני הסגל הרחב. אלברו אודריוסולה (הורחק ולא שיחק מאז במועדון), חאמס רודריגס ולוקה יוביץ' לא הצדיקו את הדקות, ריאל ספגה כבר אחרי שבע דקות, לא הצליחה לחזור, והגיעה למשחק נגד גלאטסראיי בליגת האלופות עם הגב אל הקיר. מעז יצא מתוק –  לאחר מכן יצאה לדרך חדשה שכללה 21 משחקים ברציפות ללא הפסד. הילד הברזילאי רודריגו קיבל את חולצת ההרכב ולא אכזב.

אדן הזאר
אדן הזאר. שער אחד ויחיד | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

משחק שלישי: איקס על סימאונה

מדי שנה הארגנטינאי החנה את האוטובוס ועשה לריאל את המוות. לפחות במסגרת הליגה. בברנבאו חיכו לניצחון ביתי ראשון בדרבי מאז אוקטובר 2012. זידאן חזר על ההרכב בסופרקופה עם חמישה קשרים והפעם זה לא עבד, התעשת וביצע חילוף כפול במחצית, ושבר את הקרח בזכות בני ארצו – פרלאן מנדי בישל בכדור רוחב נפלא לקארים בנזמה, 0:1 קטן-גדול שיהיה כה אופייני לקבוצה. ריאל הוכיחה שהיא מסוגלת לנצח משחקי ליגה חשובים בניגוד לשנים עברו, כשהחלוץ שבר בצורת בת חמישה משחקי ליגה בדיוק בזמן.

משחק רביעי: תמרור עצור. מעידות נגד סלטה ולבאנטה

אחרי חמישה ניצחונות ליגה רצופים, הריצה הטובה ביותר של ריאל עד לשלב ההוא – אירחו הבלאנקוס את סלטה ויגו מהתחתית במחזור ה-24 כשהם ביתרון שלוש נקודות בפסגה על פני ברצלונה. ואז הגיעו שתי תוצאות נפל החדשות הגדולות הגיעו מכיוונו של הזאר שחזר לשחק אחרי חודשיים וחצי. הבלגי נראה מעולה וריאל הצליחה להפוך פיגור מוקדם ל-1:2 בזכות פנדל של סרחיו ראמוס, אלא שהקפטן סגר לא טוב בהגנה וסנטי מינה השווה לאורחת. ריאל רצתה לתקן נגד לבאנטה, פתחה לא רע אך לא הצליחה לכבוש. לא רק שריאל ספגה, הפסידה 1:0 ואיבדה את הפסגה – החדשות הרעות באמת הגיעו מכיוונו של הבלגי שנפצע רגע לפני שבוע קריטי שכולל משחקים נגד מנצ'סטר סיטי וברצלונה. כי צרות באות בצרורות. זו הייתה הפעם השישית בה ריאל לא כובשת בליגה.

קארים בנזמה
קארים בנזמה. ראש העיר | Angel Martinez/Getty Images

משחק חמישי: הקלאסיקו לבן, לעיני רונאלדו ביציע

הברנבאו "התפוצץ" עד אפס מקום בפעם האחרונה העונה, כמה סמלי. לפני שבאה הקורונה, והיה גם אורח ממש מיוחד – כוכבה של יובנטוס שהגיע לתמוך מהיציע. ריאל הגיעה למשחק עם הגב אל הקיר – כשהיא במקום השני בטבלה, ללא הזאר, במצב רוח רע לאחר ההפסד נגד סיטי ימים ספורים קודם לכן וגם עם סטטיסטיקה נוראית – הבלאנקוס נכנעו בביתם ליריבה השנואה כבר ארבע שנים ברציפות. אפילו זידאן הפסיד פעמיים, כולל 3:0 ב-2018 לארנסטו ואלוורדה.

זידאן בחר בארבעה קשרים במרכז כמובן, עם פדריקו ואלוורדה בצד ימין כשלוקה מודריץ' סופסל. גם מרסלו זכה לאשראי, ובלם את ליאו מסי במחצית השנייה בפעולת הגנה מדהימה. ארתור סחט הדיפה גדולה מטיבו קורטואה וגם מרטין ברית'ווייט הגיע למצב טוב אך זה היה הערב של ריאל. ויניסיוס כבש אחרי מסירה של טוני קרוס, ומריאנו דיאס לקח את סמואל אומטיטי לטיול בקו בתוספת הזמן, רגע אחרי שעלה מהספסל, וכבש 0:2 גדול. שער בכורה העונה בהופעתו הראשונה בליגה. את הרגע הזה הוא לא ישכח, וגם לא אוהדי ריאל. "הברנבאו שוב השתגע", נכתב ב"מארקה". בנזמה רשם את משחקו ה-500 במועדון. ויניסיוס הכריז: "זה היום הכי מאושר שלי בקריירה".

ליונל מסי , סרחיו ראמוס
סרחיו ראמוס חוגג, ליאו מסי מאוכזב | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

משחק שישי: קאמבק מהסרטים והצגה נגד ולנסיה

אולי המשחק המרשים ביותר של הקבוצה מאז חידוש הליגה, ניצחון 0:3 על היריבה הקשוחה שממול. הפסגה עדיין לא הושגה, אך ריאל השתפרה אחרי מחצית ראשונה קשה בה נפסל לוולנסיה שער. זה היה ערב בלתי נשכח עבור מרקו אסנסיו, שכבש בנגיעה הראשונה שלו בכדור, אחרי פחות מחצי דקה, ובאותו רגע הסבל העצום שעבר מאז קרע את הרצועה הצולבת ביולי – היה שווה את זה. אבל הגיבור הגדול אפילו יותר היה בנזמה עם צמד שערים, האחרון מבריק במיוחד ומועמד לאחד משערי העונה.

המוקש הגדול הוסר: ניצחון קשה 1:2 באנואטה

המשחק שסומן באדום בלוח השנה של אחרי פגרת הקורונה. ריאל פגשה קבוצה נפלאה שהתמודדה על אירופה וזו שכבר הדיחה אותה מהגביע, אך עמדה במשימה ובגדול. זידאן שוב הפתיע ונתן הזדמנות לחאמס רודריגס, כאשר הזאר סופסל וכלל לא שותף. האיש שתפס את מקומו בצד שמאל היה כוכב המשחק כשסחט פנדל והיה נהדר. בנזמה כבש את השער השני ומיקל מרינו צמצם בדקות האחרונות וגרם ללחץ. בתקשורת קטלו את הבלאנקוס לאחר המשחק לאחר שכל ההחלטות הגבוליות הלכו לטובתם. זה היה הניצחון השלישי ברציפות של ריאל לאחר החזרה מהפגרה.

מרקו אסנסיו
מרקו אסנסיו. זכה למקום בסגל | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

קצת מספרים:

# ריאל מדריד זכתה באליפות בפעם ה-34 בתולדותיה. ברצלונה דולקת אחריה עם 26 זכיות. זו האליפות השלישית של ריאל בעשור זה (2011/12 ו-2016/17) לעומת ארבע בעשור הקודם. העשור המוצלח ביותר של ריאל בזירה המקומית היה בשנות ה-60 בו זכתה בשמונה אליפויות.

# זינדין זידאן זכה בתואר ה-11 שלו בריאל מדריד בתוך ארבע שנים בסך הכל ואחרי 210 משחקים בלבד. רק מיגל מוניוס האגדי (14 תארים) מקדים אותו. בין היתר, הצרפתי זכה שלוש פעמים בליגת האלופות ועוד פעמיים באליפות ספרד.

# ריאל מדריד שמרה 19 פעמים העונה על שער נקי. היא לא ספגה בשני משחקי הקלאסיקו נגד ברצלונה, כאשר טיבו קורטואה היה השוער הראשון של ריאל שעשה זאת מאז 1974/75. מעבר לכך, לראשונה מזה עשור (עונת 2009/10), ריאל לא ספגה באף משחק למעלה משני שערים.

טיבו קורטואה
טיבו קורטואה. השתיק את המבקרים בעונה גדולה | Denis Doyle/Getty Images

# 21 שחקני שדה של ריאל מדריד כבשו העונה בליגה – שיא כל הזמנים בספרד. היחידים שלא עשו זאת הם אדר מיליטאו, ברהים דיאס ואלברו אודריוסולה שעזב בחורף לבאיירן מינכן.

# קארים בנזמה הוא שיאן ההופעות של הקבוצה בליגה העונה עם 36 משחקים, וגם שיאן הדקות עם 3095. אחריו מדורגים יחד סרחיו ראמוס, טוני קרוס, טיבו קורטואה וקאסמירו עם 34 הופעות. אלפונס אראולה רשם הכי מעט הופעות ליגה – שלוש בלבד.

# לראשונה בקריירה, בנזמה כבש לפחות 20 שערי ליגה במשך שנתיים ברציפות. 21 העונה ו-21 אשתקד. זו הפעם הרביעית שהצרפתי חצה את רף ה-20 בליגה במדי הבלאנקוס והפעם החמישית בסך הכל (עשה זאת גם במדי ליון בעונת 2007/08).

# גארת' בייל כבש שני שערי ליגה בלבד – נגד ויאריאל בחודש ספטמבר (מחזור שלישי). זה הנתון הגרוע ביותר שלו מאז עונת 2008/09.

גארת' בייל
גארת' בייל. שני שערים בלבד | OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images

# אצל אדן הזאר המצב קשה יותר. הכוכב הנוצץ רשם 16 הופעות ליגה בלבד במהלכן כבש שער בודד נגד גרנאדה והוסיף שישה בישולים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי