זידאן: "זה הגמר ה-11. אנחנו חושבים על סיטי". חאמס ובייל בחוץ

זינדין זידאן | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

מאמן ריאל הבהיר כי לאחר אליפות, קבוצתו רוצה להמשיך לנצח, כהכנה לגומלין שמינית הגמר. בנזמה יקווה להיות הפיצ'יצ'י, הזאר לא כשיר. על עתידו: "יש לי חוזה אבל אין לדעת מה יקרה". קורטואה עשוי לפתוח על הספסל

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד, ובשמה הנוסף – אלופת ספרד החדשה, תנעל את העונה במשחק חוץ נגד לגאנס שיהיה חסר חשיבות מבחינתה אבל המארחת מתמודדת על חייה בליגה הבכירה. המאמן זינדין זידאן הבהיר חד וחלק כי החגיגות נגמרו והבלאנקוס מתייחסים למשחק כמו "הגמר ה-11" והם רוצים לרשום את ניצחון הליגה ה-11 ברציפות כהכנה למשחק הגומלין נגד מנצ'סטר סיטי.

זידאן אמר לקראת המשחק: "אנחנו לא מדברים על העונה הבאה לפני שהעונה הזו נגמרת. נתייחס למשחק הזה במלוא הרצינות. יש לנו את המוטיבצייה. צריך לכבד את התחרות הזו. זה לא משחק ידידות. כשאנחנו לובשים את החולצה הזו אנחנו רוצים לנצח, זה לא משחק ידידות".

המשחק כהכנה לקראת מנצ'סטר סיטי: "יהיה לנו כמה ימי מנוחה אבל בטח לא נהיה בחופשה. היה מתח גדול ועומס בסיום הליגה אבל הראש שלנו במשחק נגד מנצ'סטר סיטי. זה יהיה משחק מאוד מסובך, אבל נילחם עד השנייה האחרונה".

שחקני ריאל מדריד חוגגים אליפות | GABRIEL BOUYS / Contributor

עתידו והאם הוא מרגיש המאמן המיוחד בהיסטוריה של ריאל: "אני לא מרגיש דבר כזה, וגם לא שאני 'מומחה בגמרים'. אני בר מזל להיות כאן עם השחקנים האלה. אני נהנה בכל יום. יש לי חוזה כמובן, אני אוהב להיות כאן, אבל אתה אף פעם לא יודע מה קורה בכדורגל. בכל מקרה כאן זה לא יקרה, לא אעזוב שוב עכשיו". כשנשאל האם הוא טוב יותר כשחקן או כמאמן, אמר: "אני מאמן רק 4-5 שנים, לא אחלק לעצמי ציונים. נהניתי על כר הדשא ועכשיו כמאמן".

האם החולשה של ברצלונה הפתיעה אותו: "אם נסתכל על המשחקים מאז החזרה מהפגרה, ברצלונה הפסידה רק פעם אתת. אנחנו בסוף העונה. אני מעדיף להתרכז בקבוצה שלי".

אדן הזאר ייעדר מהמשחק הקרוב. הבלגי עדיין סובל מבעיות בקרסול על אף ששיחק נגד ויאריאל ובקבוצה ישמרו עליו בצמר גפן לקראת הגומלין נגד סיטי. הוא מסיים את העונה עם 16 הופעות ליגה בלבד. טיבו קורטואה ספג מכה בראשו ולא התאמן אך נכלל בסגל. ייתכן בכל מקרה שאלפונס אראולה שלא שיחק בליגה מאז המחזור ה-15 – יחליפו.

בספרד תהו האם חאמס רודריגס וגארת' בייל יקבלו הזדמנות במה שעתיד להיות משחקם האחרון במועדון, והתשובה היא שלא. השניים לא נכללו בסגל למשחק כאשר בתקשורת לא דווח על פציעות כלשהן.

קארים בנזמה. חולם להיות הפיצ'יצ'י | Denis Doyle/Getty Images

עבור הבלאנקוס בכל זאת יש מספר מטרות לקראת סיום העונה. השאיפה הגדולה היא שקארים בנזמה יצליח לעקוף את ליאו מסי ויזכה בתואר הפיצ'יצ'י לראשונה בקריירה שלו. לחלוץ הצרפתי יש 21 שערים לעומת 23 של קפטן ברצלונה. הוא הבקיע שבעה בעשרת המשחקים האחרונים. זידאן אמר: "ברור שהייתי רוצה שהוא יהיה הפיצ'יצ'י אך זה לא אומר הרבה עבורנו. התואר הזה מגיע לו אבל אין עוררין על תרומתו לקבוצה כך או כך". מטרה נוספת היא שמירה על שער נקי, שתציב את ריאל עם ההגנה הטובה ביותר שלה מאז 1971, אז ספגה 24 שערים בלבד.

היריבה לגאנס, קבוצתו של חאבייר אגירה, מגיעה למשחק לאחר ניצחון גדול 0:2 בחוץ על אתלטיק בילבאו. רבים כבר הספידו אותה אך היא במומנטום נפלא אחרי עשר נקודות מארבעת המחזורים האחרונים בהם לא ספגה אף שער. היא מדורגת מתחת לקו האדום במרחק נקודה אחת מסלטה ויגו, שתתארח במשחק חוץ אצל אספניול שכבר ירדה ליגה, והיא תלויה בעצמה.

מאבק על אירופה

אתלטיקו מדריד וסביליה כבר הבטיחו את מקומן בליגת האלופות וכעת המאבק האחרון הוא על שלוש הקבוצות שישחקו בליגה האירופית. ויאריאל החמישית בטבלה (57 נקודות) תארח את אייבר שאיבדה עניין, והיא כבר הבטיחה את המקום החמישי. זה יהיה משחקו האחרון של סאנטי קאסורלה במועדון.

ריאל סוסיאדד השישית (55 נקודות), שלפני פגרת הקורונה החזיקה בכרטיס לליגת האלופות, יוצאת למשחק חוץ קשה מאוד נגד אתלטיקו מדריד השלישית. חטאפה השביעית (54 נקודות) שלא ניצחה כבר חמישה משחקים רצופים, תפגוש את לבאנטה במשחק חוץ. שתיהן ירצו לשמור על מקומות 6-7 בהתאמה ונזכיר כי לבאסקים ממתין גם גמר הגביע.

סנטי קאסורלה
סאנטי קאסורלה. משחק פרידה | Gettyimages

מי שלא תלויה בעצמה היא ולנסיה לה נקודה אחת פחות (53 נקודות), שתתארח בפיחואן אצל סביליה. הניצחון האחרון שהשיגה, 0:1 קשה על אספניול, הותיר את החלום להעפיל לאירופה כאפשרי. גם לגראדה העשירית בטבלה מספר נקודות זהה – שיא מועדון, והיא תסיים את העונה במשחק בית נגד אתלטיק בילבאו, תקווה לעשות את עבודתה ושבשורות טובות יגיעו משאר המגרשים אך זה נראה מסובך מדי.

שאר המשחקים: ויאדוליד – בטיס (19:30), אוסאסונה – מאיורקה (22:00)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי