הפרויקט של רונאלדו: מבט על ריאל ויאדוליד

רונאלדו, שון וייסמן | ספורט1

לאחר ששון וייסמן חתם בשורות המועדון מצפון-מערב ספרד, הגיע הזמן להבין לאן מלך השערים של הליגה האוסטרית הגיע. אחרי שנים רבות של ירידות ועליות בליגות, הפנומן הברזילאי מתכנן משהו גדול בעזרת החלוץ הישראלי

קבוצות: ויאדוליד
(גודל טקסט)

לא מעט שנים חלפו מאז הפעם האחרונה שליגיונר ישראלי הגיע לליגה הספרדית כדי להוביל קבוצה, אך היום (שני) ההמתנה הסתיימה לאחר ששון וייסמן השלים את מעברו לריאל ויאדוליד, בשורותיה חתם לארבע השנים הקרובות.

אז לאן בעצם הגיע החלוץ? העיר ויאדוליד היא הגדולה ביותר בצפון-מערב ספרד, ממוקמת כשעתיים נסיעה מהבירה מדריד. מבחינת כדורגל, העיר עצמה חיה ונושמת את הקבוצה המקומית, ולעתים קרובות אפשר לראות את אצטדיון "חוסה סורייה המחודש" מלא בכ-27 אלף צופים רועשים מאוד.

מבחינת תארים, ריאל ויאדוליד לא זכתה להניף מספר רב של גביעים בהיסטוריה שלה. בשנת 1984 זכתה בגביע הליגה הספרדית, מפעל שכבר לא קיים בימים אלו, כאשר ברוב שנותיה היא מצאה את עצמה יורדת פעמים רבות לליגת המשנה וחוזרת לליגה הבכירה. הישג השיא שלה היה המקום הרביעי בעונת 1962/63.

אוהדי ריאל ויאדוליד | Octavio Passos/Getty Images

בחודש ספטמבר 2018 יצאה ריאל ויאדוליד לעידן חדש. אחרי שנים רבות של דשדוש מסוים, אחרי מספר שנים בליגה השנייה, החלוץ האגדי רונאלדו לואיז נזאריו רכש 51% ממניות המועדון והפך לבעלים הרשמי, תוך כדי שהוא מבהיר כי הוא מתכנן משהו גדול בשנים הקרובות.

בחודש אפריל האחרון הברזילאי כבר רכש 82% מהמניות. את העונה החולפת סיימה הקבוצה במקום ה-13 ב"לה ליגה". מלכי השערים שלה אשתקד הם אנס אונאל וסרג'י גווארדיולה, שכבשו שמונה כל אחד, ונראה שווייסמן, שכבר סומן על ידי רונאלדו, יהיה נחוש לגבור עליהם ולהתקרב למספרים המרשימים שרשם בליגה האוסטרית.

מבחינת הסגל לעונה הקרובה, נראה שרונאלדו באמת מכוון גבוה יותר. עד כה, מלבד מלך השערים של הליגה האוסטרית, גם פביאן אוריינה המוכשר הצטרף אחרי שנתיים מוצלחות באייבר. בנוסף, הבלם חאבי סאנצ'ס נרכש מריאל מדריד תמורת שלושה מיליון יורו, זאת לאחר עונת השאלה מוצלחת בקבוצה. גם המגן לואיס מאקדה כבר חתם אצל הסגולים-לבנים, ועד סיום חלון העברות נראה שוויאדוליד תתחזק במספר שחקנים נוספים ומבטיחים.

רונאלדו | Angel Martinez/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי