ברתומיאו בסכנת הדחה: הושגו 90% מהחתימות הדרושות להצבעת אי אמון

ג'וזף מריה ברתומאו
ג'וזף מריה ברתומאו | AFP

בקטלוניה דווח כי חסרות רק עוד 1,000 חתימות להשגת היעד להדחת נשיא ברצלונה, כיממה למועד האחרון להגשתן. מה צריך לקרות כדי שמארגני ההצבעה יכפו עליו להתפטר? הפרטים בפנים

(גודל טקסט)

אפילו התבוסה 8:2 נגד באיירן מינכן ורצונו של ליאו מסי, הכוכב הגדול ביותר בתולדות המועדון, לעזוב את הקבוצה בקיץ, לא שכנעו את נשיא ברצלונה ג'וזפ ברתומיאו להתפטר מתפקידו. אלא שעל פי הדיווחים היום (רביעי) בתחנות הרדיו בקטלוניה, תהליך הצבעת אי האמון נגדו עשוי להדיח את הנשיא עוד לפני הבחירות במרץ 2021, דבר שלא קרה מעולם בתולדות המועדון.

בתקשורת המקומית פורסמה הערכה גסה, לפיה הושגו 90% מהחתימות הדרושות על מנת שההצבעה נגד ברתומיאו תתקיים, כאשר נכון לעכשיו נאספו 15,500 חתימות מתוך היעד הדרוש, העומד על 16,520. מועד ההגשה הוא מחר ב-18:00 שעון ברצלונה ובקרב מארגני התהליך ישנה אופטימיות לגבי הסיכויים להשיג את היעד.

אם יושג מספר החתימות הדרוש, הנהלת המועדון תקבע תאריך להצבעת אי אמון חדשה, בה 2/3 מהמשתתפים יצטרכו להצביע בעד הדחתו של ברתומיאו. במקרה של כמות קולות מספקת, הנשיא וההנהלה שלו ייאלצו להתפטר והנהלת המעבר תחליט על מועד מוקדם לבחירות לנשיאות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי