סוארס הטריף את ספרד, קוסטה: אני מכה והוא נושך

לואיס סוארס מחליף את דייגו קוסטה | Berengui/DeFodi Images via Getty Images

החלוץ החדש הפך לראשון במאה ה-21 שכובש צמד בבכורה שלו בקולצ'ונרוס, התקשורת מפרגנת: "הוא הביא לכאן אופוריה, החלום של הקבוצה התגשם - יש כאן '9' מפלצתי'". גם ז'ואאו פליקס פרגן: "טוב שהוא כאן"

(גודל טקסט)

אתלטיקו מדריד פתחה את עונת 2020/21 בטירוף כשהביסה אתמול (ראשון) 1:6 את גרנאדה. רצף משחקיה ללא הפסד במחזורי הפתיחה עלה ל-11, וזו הפעם הראשונה בהיסטוריה שלה בה היא כובשת שישייה נגד מוליכת הטבלה ערב המחזור. כמובן שסיפור המשחק היה לואיס סוארס שרשם הופעת בכורה לא רק חלומית אלא בלתי נתפסת. כעת, הקולצ'ונרוס, על אף שמדובר במחזור הפתיחה, חדורי אמונה שהם יכולים לשחזר את האליפות שהושגה בעונת 2013-14. אבל גם אם זה לא יקרה, אין ספק שההתקפה שהסתפקה ב-51 שערי זכות בלבד אשתקד – לא תהיה כה עקרה העונה.

סוארס כבש צמד ובישל, כל זה תוך 24 דקות בלבד, והפך לשחקן הראשון של אתלטיקו במאה ה-21 שכובש צמד בהופעת הבכורה שלו. אגב, החלוץ קרוב מאוד לציון דרך ענק – הוא זקוק לשער נוסף כדי להגיע ל-150 בליגה הספרדית, כשבינתיים יש לו ממוצע יוצא דופן – 149 שערים ב-192 משחקים בלבד

"סוארס הכניס את אתלטיקו לאופוריה וטירוף, חלומה התגשם – יש לה '9' מפלצתי", "הופעת הבכורה הגדולה ביותר של שחקן אתלטיקו" ו"סוארס וז'ואאו פליקס מטפסים למעלה", אלה רק חלק מהכותרות בשלל כתבות ב"מארקה", שם בירכו על הצרות הטובות של דייגו סימאונה. "איזה קרב הולך להיות על חולצת ההרכב – סוארס וקוסטה, ואתלטיקו היא זו שתרוויח!". ב-"אס" נכתב: "סוארס מראה את הרעב המטורף שלו ומטעין את הסוללות מהר, אבל דייגו קוסטה לא יוותר".

קוסטה עצמו פרגן ואמר בחיוך: "הוא (סוארס) היה טוב מאוד. אני לא מבין איך ברצלונה העזה לוותר עליו. אנחנו נהיה צמד טוב – אחד מכה והשני נושך". הוא יעזור לנו עם השערים, המנטליות המנצחת שלו והרעב לתארים".

על התחרות ומעמדו בקבוצה אמר: "לא רציתי להילחם עם המועדון, אני נשאר כדי לכבוש את מקומי אלא אם כן יתעקשו למכור אותי. הפציעות הכבידו עליי מאוד, אני מקווה שיהיה לי רצף של משחקים. גם כשזכינו באליפות הייתה תחרות – דויד ויאה, ראול גארסיה, אדריאן". על המשחק אמר: ,האמת היא שחשוב מאוד להתחיל לנצח ולהבקיע הרבה שערים, שחקני ההתקפה שלנו קיבלו ביטחון".

דייגו סימאונה נשאל מייד האם הוא מרגיש שהוא חייב לזכות העונה בתואר ואמר: ,אני מרגיש שיש לי את החובה לחשוב משחק אחרי משחק, והמשחק הבא הוא הואסקה ולא מעבר לכך. אנחנו יכולים לשחק טוב, יש לנו שחקנים טובים ואחראיים. היום ראינו למה הקבוצה מסוגלת".

ז'ואאו פליקס חוגג עם חבריו. גם לו היה משחק נהדר | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

על סוארס: "כמו כל דבר, אסור להגזים ולהיות קיצוניים. אנחנו שמחים על המשחק של כולם – שלו, של ז'ואאו וקוסטה. אני לא מתחייב על מספר השערים של סוארס, אבל הוא עשה את מה שהוא יודע – לשחק כחלק מקבוצה. הגעתו מייצרת תחרות פנימית ואם כל 23 השחקנים יקבלו את זה שיש תחרות וייתנו הכל בדקות שלהם – נתמודד היטב. השחקנים יצטרכו לדעת לקחת את ההזדמנות שלהם כשיקבלו אותה. ז'ואאו היה שמח היום והיה חופשי לשחק את כדורגל שלו".

על דייגו קוסטה והשוק: "עד סגירת החלון ביום רביעי ב-12 בלילה הכל יכול לקרות. קוסטה? אמרתי כבר אלף פעמים מה אני מרגיש ומה הוא מסוגל לתת. אני מקווה שהוא ימשיך להתחרות בצורה הטובה ביותר".

ז'ואאו פליקס, שבלט גם הוא עם שער ובישול, לראשונה בתקופתו במועדון, אמר לאחר המשחק: "אני שמח על התוצאה, היה לנו משחק נהדר. אני עובד קשה מהרגע שהגעתי, עושה דברים כמו שצריך ונהנה, לכן אני שמח. הדברים כעת הולכים לי טוב יותר. אנחנו ממשיכים הלאה. ככל שיש שחקנים טובים יותר, כך קל לכולנו, אנחנו עובדים קשה כדי להוכיח את עצמנו. הגעתו של לואיס סוארס טובה מאוד. המטרות? נלך משחק אחר משחק ונראה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי