זידאן: "לא יודע כמה זמן הזאר בחוץ. יוביץ'? כרגע הוא כאן"

זינדין זידאן | Burak Akbulut/Anadolu Agency via Getty Images

הבלגי הפצוע שוחח עם הנשיא ביציע, המאמן הגן עליו: "זה יכול לקרות, הוא נפגע באימון". החלוץ שפתח בהרכב לא כבש בכל עשר הפעמים בהן עלה ב-11. בתקשורת שיבחו את ויניסיוס ותקפו את זידאן על היחס כלפיו

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד שוב לא הרשימה אך הצליחה לנצח אתמול (רביעי) 0:1 את ויאדוליד, ניצחונה השני ברציפות (שבע נקודות מתוך שלושה מחזורים). בזכות שער ניצחון של המחליף ויניסיוס ג'וניור. הקבוצה של זינדין זידאן העלתה את רצף ניצחונות הבית הרצופים שלה בליגה לשבעה ולמעשה שמרה על מאזן מושלם באצטדיון אלפרדו די סטפנו. מתוך 26 ניצחונות הליגה האחרונים שלה, רק שבעה הושגו בהפרש של יותר משער אחד, מה שמראה על המצוקה שלה בהתקפה.

הסיפור הגדול אצל הבלאנקוס היה דווקא האיש שלא שיחק – אדן הזאר. הקשר הבלגי כבר נכלל בסגל למשחק אך במועדון ביצעו בדיקה רפואית וגילו שהוא סובל מפציעת שריר וייעדר כחודש, אולי יחמיץ את הקלאסיקו ב-26 באוקטובר. זידאן התייחס לבלגי: "אני לא יודע כמה זמן הוא ייעדר. זה יכול לקרות. נגרם לו נזק מסוים באימון לפני המשחק. זה לא קשור לפציעה שהייתה לו. הוא נסער ועצוב משום שהוא הרגיש בסדר".

הקשר שוחח אתמול לפרק זמן קצר עם נשיא המועדון פלורנטינו פרס. פדג'ה מיאטוביץ', שחקן העבר של ריאל, מתח ביקורת על הבלגי: "זו הולכת להיות עונה מאוד חשובה עבורו והוא צריך להיות מודע לכך. ריאל קבוצה ענקית ואין לה זמן לחכות לאף אחד, אפילו לא להזאר. הוא צריך להתאושש במהירות ולהרים את הראש".

אדן הזאר ופלורנטינו פרס | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

לוקה יוביץ' פתח אתמול בהרכב בפעם השנייה ברציפות, מה שלא קרה מאז ינואר, אז קארים בנזמה נעדר. הוא רשם שתי החמצות גדולות וסיים את המשחק מאוכזב. למעשה, בכל עשר הפעמים בהן פתח ב-11 הוא לא הצליח לכבוש (14 בעיטות, שלוש מהן למסגרת). זידאן לא הבטיח שהחלוץ ימשיך: "אני לא יכול להגיד שאף אחד לא יעזוב, הכל יכול לקרות עד החמישה באוקטובר. יוביץ' שחקן ריאל ואני מחליט את ההרכב. כרגע הוא כאן".

על ויניסיוס: "אני שמח על השער שכבש ועל המשחק שהפגין. גם מרקו אסנסיו ודני קרבחאל (נכנסו כחלק מחילוף משולש) עשו את העבודה. בסופו של דבר, השינויים היו נחוצים".

על המשחק: "פגשנו יריבה לא פשוטה וידענו שזה מה שיהיה, אבל אלה שלוש נקודות חשובות כי רק התחלנו את העונה. לא היינו מבריקים אבל אנחנו סבלניים ורגועים. היינו צריכים לבצע שינויים במחצית הראשונה וזה מה שעשינו".

בכלי התקשורת מתחו לא מעט ביקורת על המאמן. "לא פלא שאף אחד במועדון לא מבין את זידאן בנוגע לוויניסיוס", נכתב ב"מארקה". "ויניסיוס הכריע. השער של הברזילאי ששוב היה מחליף, ושתי הצלות מרהיבות של קורטואה, מצלים את ריאל החלשה", נכתב ב"אס", כשכותרת העיתון הייתה "ויניסיוס להצלה". ב"אס" נכתב שעל אף הבשורות הלא נעימות בנוגע להזאר, המאמן ממשיך להפנות עורף לברזילאי. יוביץ' דווקא זכה למחמאות על אף שלא הבקיע. נטען כי היה זה משחקו הטוב ביותר. עוד נטען שאם ימשיך כך ובעיקר אם יישאר – השער החשוב יגיע.

ויניסיוס, שהיה לשחקן השני בליגה הספרדית שנולד בשנת 2000 או מאוחר יותר והגיע לעשרה שערי ליגה (ב-71 משחקים), אמר לאחר המשחק: "אנחנו מרוצים כי זה היה ניצחון קשה. במחצית השנייה הכניסה שלי ושל מרקו אסנסיו עזרה לנו לנצח. סבלנו מקצב איטי כי קדם העונה היה לא רגיל, היה לנו משחק אימון בודד ומעט אימונים. המשחקים האלה הכי קשים בתחילת הדרך. אנחנו יודעים שאם נשמור על רשת נקייה – ננצח כמעט בוודאות. נשתפר לאורך העונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי