חזרה לפסגה: 1:4 נפלא לסוסיאדד על סלטה ויגו

שחקני ריאל סוסיאדד חוגגים | Octavio Passos/Getty Images

הבאסקים הלוהטים רשמו ניצחון רביעי ברציפות בליגה הספרדית ושבו למקום הראשון, לפחות זמנית. צמד לוויליאן ז'וזה, גם דויד סילבה כבש. בטיס גברה 1:3 על אלצ'ה, 2:2 דרמטי בין ולנסיה לחטאפה במסטאייה

(גודל טקסט)

המחזור השמיני בליגה הספרדית יצא לדרך אתמול (שבת) עם משחקי הקבוצות הגדולות ונמשך גם הערב (ראשון). במוקד, ריאל סוסיאדד חזרה למקום הראשון עם 1:4 נהדר על סלטה ויגו. במשחק המוקדםשל היום, בטיס גברה 1:3 על אלצ'ה ללא כל בעיות. את הערב יינעל מפגש בין ולנסיה לחטאפה.

סלטה ויגו – ריאל סוסיאדד 4:1

הבאסקים רשמו ניצחון גדול וחזרו לפסגה, כשדויד סילבה, מיקל אויארסבאל ו-וויליאן ז'וזה (צמד) חגגו. יאגו אספס רק צימק, וקבוצתו של אימנול אלגואפיל נמצאת כעת כאמור במקום בטבלה עם 17 נקודות, נקודה יותר מריאל מדריד לה משחק חסר. זהו ניצחונה הרביעי ברציפות של סוסיאדד בליגה, ובמחזור הבא היא תארח את גראנדה. עוד לפני כן, הבאסקים הלוהטים יארחו את אלקמאר במסגרת הליגה האירופית (חמישי, 19:45, חגיגה אירופית, ישיר בספורט4). סלטה ויגו, מן העבר השני, הקבוצה של אוסקר גרסיה, סופרת משחק שישי ללא ניצחון ומתמקמת זמנית במקום ה-17 עם שש נקודות בלבד.

שחקני ריאל סוסיאדד חוגגים | Jose Manuel Alvarez/Quality Sport Images/Getty Images

ולנסיה – חטאפה 2:2

לאחר שהפסידה במחזור הקודם לגרנאדה, חטאפה הצליחה כבר הצליחה לבצע הערב מהפך דרמטי במסטאייה, אך המשחק שנגרר לדקה ה-100 הסתיים בשוויון דרמטי. ולנסיה מצידה ספרה כבר שלושה הפסדים רצופים לפני שעלתה לכר הדשא הביתי ורצתה לקטוע את הרצף השלילי, אבל כמעט הלך נגדה היום במהלך המחצית השנייה, שהסתיימה בצורה הדרמטית ביותר.

העטלפים עלו ליתרון במשחק בדקה ה-22, כשאז יונוס מוסא סיים התקפה מתפרצת ברשת וקבע יתרון מינימלי במחצית. בדקה ה-56 נרשם האירוע שכנראה השפיע על המשחק כולו. תיירי קוראה הפורטוגלי ספג כרטיס צהוב שני והורחק, והקבוצה של חאבי גארסיה ירדה למגננה על מנת לשמור את היתרון שלה. בדקה ה-87 האורחת ממדריד מצאה את השוויון המיוחל, כאשר קוצ'ו היה במקום הנכון כדי לנצל הדיפה לא טובה של ז'אומה דומנק.

למרות שער השוווין הדרמטי, הדרמה של הדקות האחרונות רק החלה. שופט המשחק, שניהל אותו בצורה רעה מאוד, הוסיף שש דקות להתמודדות, ובדקה ה-95 אנחל קבע מהפך במשחק. נגמר? עדיין לא. בדקה ה-98 כדור ארוך שנשלח לעבר מקסי לופס הוביל לכדור עונשין מ-11 מטרים לטובת ולנסיה, קרלוס סולר הראה הרבה קור רוח וקבע חלוקת נקודות במשחק.

מארק קוקורייה | Pedro Salado/Quality Sport Images/Getty Images

בטיס – אלצ'ה 1:3

הקבוצה של מנואל פלגריני פתחה את העונה עם שני נצחונות וכיוונה גבוה אך לאחר מכן נקלעה לסחרור והפסידה בארבעה מחמשת משחקיה, שניים ברציפות. היום היא הייתה חייבת נקודות ולא הותירה סיכוי ליריבה וסגרה עניין כבר אחרי מחצית אחת. אם תשחק ככה גם נגד ברצלונה בשבת, אולי תוכל להוציא נקודות בקאמפ נואו.

הפתיחה הייתה מוחצת. כריסטיאן טאיו בישל בכדור רוחב נהדר ואנטוניו סנבריה כבש בקלילות. בדקה ה-29 טאיו כבש בעצמו אחרי הקפצה נהדרת של סרחיו קנאלס. האנדלוסים יכלו לכבוש שער שלישי אבל נביל פקיר שהוכשל ברחבה, בעט את הפנדל בכבודו בעצמו בתוספת הזמן של המחצית ואפשר לאדגר בדיה לקלוט את הכדור שכמעט התגלגל פנימה. בכל מקרה זו הייתה המחצית הטובה של בטיס העונה עם 0:14 באיומים לשער (שמונה מהם למסגרת) ו-64% החזקת כדור.

השער השלישי רק התעכב. טאיו עשה את זה לבד בדקה ה-56 והשלים צמד. אלצ'ה השיגה שער מצמק די מהר (60) בזכות סיומת טובה של ג'וסן, אבל לא מעבר לכך.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1014575

תוצאות נוספות

גראנדה – לבאנטה 1:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי