זידאן ההמום מלמל: "אין הסבר", עוד מתיחות בחדר ההלבשה?

זינדין זידאן | JOSE JORDAN/AFP via Getty Images

המאמן ספג רביעייה לראשונה בליגה: "אני האחראי, לאחר שסופגים אנחנו הולכים לאיבוד, הכל קרה לנו במשחק הזה". בתקשורת קטלו: "הרכב שאנן שהביא לאסון". סוכנו של בנזמה קטל את וראן: "הצל של עצמו"

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד אמנם התקשתה מאוד במאסטייה בשנים האחרונות אך ציפתה לצאת לפגרת הנבחרות עם ניצחון, אלא שהבלאנקוס הובסו אתמול (ראשון) 4:1 במאסטייה במשחק היסטורי בו לראשונה נשרקו שלושה פנדלים נגדם במסגרת הליגה הספרדית. זו הייתה רביעייה ראשונה שספג המאמן זינדין זידאן בליגה. כנראה שהצרפתי עדיין לא הצליח לייצב את הספינה. רחוק מכך. יש לו חומר רב למחשבה בפגרה. ואם זה לא מספיק הרי שקארים בנזמה הוחלף בשל מתיחה במפשעה. כעת הוא ינוח שבועיים בפגרת הנבחרות אם כי לבלאנקוס אין את הלוקסוס לוותר עליו לקראת המשחקים הקשים המצפים לה – נגד ויאריאל ואינטר.

מופע האימים של הגנת ריאל מדריד:

לוקאס ואסקס – נגע ביד והביא לפנדל הראשון לזכות ולנסיה

רפאל וראן – כבש שער עצמי אומלל והעלה את ולנסיה ליתרון 1:2

מרסלו – ביצע את הפאול במהלך הפנדל השני

סרחיו ראמוס – נגע בכדור בטיפשות ברחבה במהלך הפנדל השלישי.

ראמוס ומרסלו. ההגנה של ריאל עשתה שטויות | Pedro Salado/Quality Sport Images/Getty Images

המאמן זינדין זידאן שנראה חסר אונים והמום על הקווים אמר לאחר המשחק: "כן, זו תבוסה כואבת, כי התחלנו את המשחק טוב. בחצי השעה הראשונה שיחקנו נהדר, ואחרי השוויון הכל קרה לנו. האחריות היא שלי משום שאני המאמן ועליי למצוא פיתרון. זה קרה לנו כמה פעמים שאחרי שאנחנו סופגים אנחנו לא מצליחים לחזור למשחק שלנו. שלושה פנדלים? השופט שם כדי לקבוע. גם ספגנו שער עצמי, זה היה יותר מדי עבורנו. אי אפשר להבין את המשחק שלנו".

הבלאנקוס שיחקנו ללא קאסמירו שאובחן כחיובי לקורונה. המאמן נשאל על כך ואמר: "אפשר לומר אלף ואחד דברים ולחפש תירוצים, כל אחד יגיד מה שהוא רוצה. כולם שחקני ריאל מדריד, יש לנו סגל ברמה גבוהה ולכן אחרים משחקים. אני לא מתחרט על ההרכב בו בחרתי".

כותרות העיתונים בספרד | צילומי מסך: "מארקה" ו"ספורט"

זה היה המשחק השביעי ברציפות בו ריאל לא מצליחה לשמור על שער נקי, כשהיא ספגה 14 שערים ברצף השלילי הזה – ממוצע של שני שערים למשחק. המאמן הודה: "אנחנו יודעים שההגנה שלנו לא טובה כמו בעונה שעברה, עלינו להיות חזקים ואז ההתקפה תוכל לעשות את ההבדל. אני מסכים איתו (עם דבריו של השוער טיבו קורטואה").

הצרפתי ספג ביקורת קשה בתקשורת. "למה זידאן, למה?", נכתב ב"מארקה" נגד הצרפתי ששיבץ ב-11 את מרסלו ואיסקו ולא דגל בהרכב דומה לזה שסיים את המשחק נגד אינטר והשיג ניצחון מאוחר. "הרוטציות האובדניות של המאמן", ביקרו ב"אס". "האזהרה הגיעה נגד קאדיס, המפלה נגד שחטאר והעונש הגדול נגד ולנסיה. הרכבים מסוכנים של המאמן הובילו לשלושה הפסדים ב-22 ימים". "מדריד הכשילה את עצמה ונותרה שוב ללא הגנה, זה בלתי נסלח", נכתב בסיקור ב"מארקה" כשהכותרת בשער העיתון הייתה "ריאל מדריד עם סבל מקסימלי". בעיתון אף הגדירו את ההפסד כגרוע ביותר בעידן זידאן. "זידאן וה-VAR הביאו לתבוסה משפילה, זה היה הרכב שאנן נגד ולנסיה שתמיד נראית נהדר נגד ריאל", כתב תומאס רונסרו ב"אס". "אסון ענק".

בסקר אוהדים, כמעט מהמחצית בחרו בו כאחראי לתבוסה, בעוד 40.64% טענו שהאשמה היא בשחקנים. גם בתקשורת בברצלונה חגגו. "מדריד נמחצה בפנדלים במאסטייה. מכה אנושה", נכתב ב"ספורט". על מרסלו נכתב שבכל יום הוא משכיח עוד יותר איזה שחקן גדול הוא היה". מילא ביקורת של התקשורת, אבל זה לא רק זה. רפאל וראן המשיך את הכושר הרע שלו העונה כשכבש שער עצמי אומלל עוזר לוולנסיה לעלות ליתרון 1:2. "וראן הוא הצל של עצמו מאז המשחק נגד סיטי, הוא נראה נורא, איבד את כל הביטחון וההערכה", ביקר קארים דג'זירו, סוכנו של בנזמה, ברשתות החברתיות. הבלם כבש שני שערים עצמיים ב-11 המשחקים האחרונים, בדיוק אותו מספר ב-324 המשחקים שלפניכן.

השוער טיבו קורטואה ניסה להסביר מה קרה: "היה לנו מזל רע, אבל לפעמים זה קורה לנו שאנחנו לא חדים מספקים. הם לא יצרו מצבים חוץ מהפנדלים. אני לא יודע למה השופט שרק לבעיטה חוזרת בפנדל. אנחנו יותר פגיעים. עלינו להיות חזקים בהגנה כמו שהיה אחרי הקורונה. ההרכב? יש לנו 25 שחקנים טובים, זו עונה ארוכה. צריך להשאיר את המשחק הזה מאחורינו, יש משחקים קשים בפתח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי