יום שבת השחור: ריאל הפסידה 2:1 לאלאבס, הזאר נפצע

אדן הזאר | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

האלופה במשבר: משחק ליגה שלישי ברציפות ללא ניצחון. נאצ'ו נגע ביד וגרם לפנדל בדקה החמישית, קורטואה רשם טעות ענקית בדקה ה-49. בין לבין, הבלגי ספג פגיעת שריר. 0:1 לאתלטיקו מדריד על ולנסיה משער עצמי

(גודל טקסט)

ארבעה משחקים נערכים היום (שבת) במסגרת המחזור ה-11 בליגה הספרדית, שניים מתוכם מסקרנים במיוחד: ריאל מדריד המשיכה עם המשבר המקומי שלה כשרשמה משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון ונכנעה 2:1 בביתה לאלאבס. אתלטיקו מדריד השיגה 0:1 קשה על ולנסיה בחוץ והשתוותה למוליכה ריאל סוסיאדד, כשיש לה משחק פחות. סביליה גברה 0:1 על הואסקה אחרי משחק מתסכל במיוחד.

ריאל מדריד – אלאבס 2:1

אחרי הניצחון בסן סירו באמצע השבוע שקירב אותה משמעותית לשמינית הגמר, הקבוצה של זינדין זידאן רצתה לחזור לעניינים בליגה אך רשמה משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון כשנכנעה 2:0 לאלאבס בביתה, לראשונה מזה 20 שנה.

כבר בדקה הרביעית האורחת זכתה לפנדל אחרי נגיעת יד של נאצ'ו ברחבה. לוקאס פרס בעט חזק ולטיבו קורטואה לא נותר סיכוי, 0:1 לאלאבס. האלופה איימה לראשונה רק בדקה ה-15 כשמריאנו דיאס נגח חזק אחרי קרן של טוני קרוס אך הכדור הלך למרכז השעקר ופרננדו פאצ'קו קלט. כעבור חמש דקות מהלך יפה של אדן הזאר הסתיים בבעיטה לא מספיק טובה. כעבור ארבע דקות אלאבס כמעט הכפילה את היתרון. פרס מצא את עצתמו באחד על אחד מול קורטואה וניסה להקפיץ מעליו אך השוער שלח יד ארוכה והדף לקרן.

שחקני ריאל מדריד | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

בדקה ה-28 הצרות של הבלאנקוס העמיקו כאשר הזאר הוחלף בשל פציעה ובמקומו נכנס רודריגו. בדקה ה-39 טוני קרוס רשם החמצה כפולה מול השוער כאשר הפגין אנוכיות ולא פרגן למריאנו.

בדקה ה-49 טעות ענקית של קורטואה הסתיימה במסירה חסרת אחריות, חוסלו השתלט על הכדור וגלגל לשער החשוף, 0:2. בדקה ה-63 קורטואה מנע תבוסה כשההגנה הפקירה אותו והדף באחד על אחד מול פרס.

כשנותרו עשרים דקות לסיום היה נראה שזינדין זידאן ויתר לחלוטין על המשחק עם חילוף משולש כשהוציא את טוני קרוס, לוקה מודריץ' ומרסלו והעלה את איסקו, מרטין אודגור ופרלאן מנדי. בדקה ה-83 מריאנו נגח והיה קרוב לצמק את התוצאה, שחקן הגנה של אלאבס הציל מהקו, שלוש דקות לסיום קאסמירו דחק לרשת את ה-2:1 וגרם לדרמה מסוימת בדקות הסיום. איסקו מצא את המשקוף בתוספת הזמן אך לא מעבר. באמצע השבוע ריאל תפגוש את שחטאר דונייצק של מנור סולומון באוקראינה ויקוו להבטיח את מקומם בשמינית גמר ליגת האלופות.

טיבו קורטואה מתוסכל | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

ולנסיה – אתלטיקו מדריד 1:0

גם במשחק לא גדול שלה, ללא דייגו קוסטה (פצוע), לואיס סוארס (עדיין חיובי לקורונה) וכשז'ואאו פליקס עלה מהספסל רק במחצית השנייה – הקבוצה של דייגו סימאונה הצליחה לנצח. היא השיגה ניצחון ליגה שישי ברציפות והראתה שנכון לעכשיו היא הקבוצה הטובה בספרד.

המאמן החליט לספסל את הכוכב הפורטוגלי רגע לפני המשחק החשוב נגד באיירן מינכן בליגת האלופות והפתיע במערך של שלושה בלמים שלא ממש עבד על אף שהקבוצה החזיקה 68% מהזמן בכדור. אנחל קוראה ותומא למאר שקיבלו הזדמנות, היו קרובים לכבוש אך השוער ז'אומה דומנש רשם שלוש הצלות גדולות במחצית הראשונה.

שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים | JOSE JORDAN/AFP via Getty Images
ז'אומה דומנש | Quality Sport Images/Getty Images

פליקס עלה מהספסל בדקה ה-46 במקומו של רנאן לודי. המארחת נראתה כזו שמסתפקת בתיקו, ושילמה על כך מחיר בדקה ה-79. יאניק קראסקו, עוד מחליף של סימאונה, העביר כדור רוחב, הכדור פגע במגן טינו לאטו וחדר לרשת, 0:1 לאתלטיקו, תוצאה שנשמרה עד לסיום. ולנסיה במקום העשירי בלבד עם שלושה ניצחונות וחמישה הפסדים עד עתה.

אלצ'ה – קאדיס 1:1

שתי הקבוצות שעלו מליגת המשנה רשמו פתיחת עונה טובה מאוד ביחס לגודלן, כשהתברגו בשמינייה הראשונה בטבלה, אולם במחזורים האחרונים השיגו תוצאות פחות טובות ובתום המשחק היום, כל אחת מהן סופרת לפחות שלושה מחזורים ללא ניצחון. לוקאס בוז'ה עמד במרכז ההתמודדות: החלוץ הארגנטינאי העלה את המארחת ליתרון בדקה ה-39, אך הורחק בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, לאחר ששלח מרפק לפניו של בלם יריב. אלברו חימנס איזן את התוצאה בדקה ה-55 והשוויון נשמר עד לשריקת הסיום.

לוקאס בוזה, ינס יונסון | Francisco Macia/Quality Sport Images/Getty Images

הואסקה – סביליה 1:0

לאחר ניצחון חשוב נגד קרסנודאר בליגת האלופות, האנדלוסים קיוו להמשיך עם ניצחון קליל נגד הואסקה. הקבוצה של ז'ולן לופטגי פשוט שכבה על שער המארחת במשך מרבית דקות המשחק, אך רק אחרי 83 דקות השיגה את שער הניצחון.

יוסף אן נסירי המרוקאי הפך לגיבור המשחק, זאת לאחר שכבש בנגיחה מבישול של לוקאס אוקמפוס הארגנטינאי. בעקבות המשחק הערב, סביליה רשמה ניצחון שלישי ברצף בליגה ועלתה זמנית למקום השלישי בטבלה. מנגד, הואסקה שעוד לא ניצחה העונה בליגה, רשמה את הפסדה הרביעי מתחילת השנה, ונותרה במקום הלפני אחרון עם שבע נקודות בלבד.

שחקני סביליה חוגגים. הפער מסוסיאדד המוליכה קוזז | Eric Alonso/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי