ראמוס לשחקנים: "יצאנו ממצבים גרועים יותר. אנחנו ריאל מדריד"

סרחיו ראמוס | Alex Caparros/Getty Images

בעיצומו של המשבר, סגל הבלאנקוס התכנס, הביע את תמיכתם בזידאן והקפטן דרבן. הדו"חות הכספיים פורסמו: התקציב העונתי של המועדון קוצץ ב-300 מיליון יורו. יוביץ' שלילי לקורונה וישוב לאימונים

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד נמצאת בעיצומו של משבר חריף, עד כדי כך שמיד אחרי ההפסד 2:0 לשחטאר דונייצק דווח על כך שזינדין זידאן עלול לשלם את המחיר ולסיים את דרכו – הבלאנקוס במקום השלישי בבית ובמרחק מעידה מהדחה היסטורית מליגת האלופות כבר בשלב הבתים.

שחקני הקבוצה התכנסו היום (חמישי) במתחם האימונים לפני האימון, ועל פי ה"אס", סרחיו ראמוס אסף אותם, לקח יוזמה, ביקש מחבריו לתת "אקסטרה עד סוף השנה" ואמר: "אנחנו רחוקים ניצחון אחד מעליית שלב בליגת האלופות, אנחנו תלויים בעצמנו וצריכים לתת הכל. אנחנו ריאל מדריד, יצאנו ממצבים גרועים יותר". אגב, השחקנים גם הביעו את תמיכתם בזידאן.

ראמוס, בדומה לדני קרבחאל, חזר לאימונים על כר הדשא אך מתאמן לבדו ולא יהיה כשיר למשחק בסביליה בשבת. הוא יקווה לשחק ביום רביעי במשחק הקריטי נגד בורוסיה מנשנגלדבאך בליגת האלופות. לוקה יוביץ' אובחן כשלילי לקורונה ויחזור לאימונים.

מלבד הצרות המקצועיות של הקבוצה, מסתבר שישנן צרות נוספות לבלאנקוס. המועדון פרסם הבוקר רשמית את הדו"חות הכספיים מסיום העונה שעברה ותחילת עונת 2020/21 ובהם נחשף כי תקציב כל המועדון ירד ב-300 מיליון יורו לעומת התכנון המקורי, זאת בעקבות התפרצות נגיף קורונה וההכנסות שפחתו בצורה ניכרת.

שחקני ריאל מדריד. | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

"תקציב הקבוצה פחת ב-300 מיליון יורו מאשר אם היינו צופים הכנסות רגילות כפי שהיו בשנים שלפני פרוץ המגפה", הודיעה ריאל מדריד. עם זאת, חשוב להבהיר, שמדובר על התקציב הכולל של כל המועדון, כולל קבוצות הכדורסל, למשל. קבוצת הכדורגל בראשות זידאן נאלצת להסתדר העונה עם תקציב מופחת ב-106 מיליון יורו. כידוע, אף שחקן לא הצטרף הקיץ לקבוצה, להוציא מושאלים שחזרו לסגל, אולם כן נמכרו שחקנים בשווי של כ-100 מיליון יורו, ביניהם סרחיו רגילון ואשרף חכימי וחאמס רודריגס וגארת' בייל עזבו ללא תמורה (הוולשי בהשאלה) כדי להיפטר מחוזיהם.

כדי להזרים כספים לחשבון הבנק, לקחה ריאל מדריד הלוואה בסך 155 מיליון יורו, אולם סכום עתק של 113.7 מיליון יורו הושקע בחודשים האחרונים רק בשיפוץ הסנטיאגו ברנבאו, שהעובדה כי משחקים נערכים ללא קהל הובילה לכך שהעבודות יחלו מיידית והקבוצה משחקת באצטדיון על שם אלפרדו די סטפנו.

אחת המשמעויות של הקיצוץ המשמעותי בתקציב והעובדה שהכנסות הקבוצה נפגעו בצורה אנושה, כך לפי עיתונאים בספרד הבוקר, היא שזינדין זידאן לא יפוטר מהמועדון כל עוד לא תיקלע הקבוצה לתרחיש אימים שלא יותר ברירה, מכיוון שיהיה צורך לפצותו על חוזהו עד קיץ 2022 ובנוסף, כמובן, לשלם למאמן חדש שיגיע במקומו וישתכר גם כן במיליוני יורו בשנה. אם הבלאנקוס אכן יודחו בשבוע הבא מליגת האלופות, יהיה מאוד מעניין לראות אם פלורנטינו פרס לא יורה על פיטורי זידאן מסיבות כלכליות גרידא.

בעונת 2019/20, שהושבתה החל מחודש מרץ, אז נגיף קורונה התפשט ברחבי אירופה ותקף קשות את ספרד, ריאל מדריד הצליחה בכל זאת לדווח על רווח של 313 אלף יורו, אך כמובן שההפסדים הגדולים נותנים את אותותיהם החל מעונה זו.

זידאן. גם הדחה היסטורית מהאלופות בבתים לא תוביל לזעזוע? | Stanislav Vedmid/DeFodi Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי