Sport1 Banner

זידאן: "אתלטיקו פייבוריטית לזכות באליפות". ראמוס יהפוך לשיאן ההופעות בדרבי

סרחיו ראמוס, ז'ואאו פליקס | TF-Images/Getty Images

הבלאנקוס והקולצ'ונרוס ייפגשו בשבת לקרב ענק וקריטי, בו ניצחון עבור חניכיו של סימאונה שווה פער סופר משמעותי משתי הגדולות. ואלוורדה וקרבחאל יחזרו להרכב ריאל מדריד. סוארס ופליקס יפתחו בחוד מנגד

(גודל טקסט)

עונת 2020/21 בליגה הספרדית היא קצת שונה ממה שהכרנו. ברצלונה וריאל מדריד ממש לא דומיננטיות, מאבדות נקודות לעתים קרובות מאוד, וייתכן כי בחודש מאי נחזה באליפות שהיא לא אחת משתי האימפריות הללו. מי שנראית הכי רצינית ושבאמת יכולה לעשות את זה, היא אתלטיקו מדריד. מחר (שבת) מצפה לנו קרב ודרבי משובח של בירת ספרד – כאשר ריאל תארח בסנטיאגו ברנבאו את אתלטיקו.

זהו משחק קריטי ביותר. אם חניכיו של דייגו סימאונה ינצחו, הם יפתחו פער של תשע נקודות מהבלאנקוס, והם אפילו יוכלו להגדיל אותו ל-12 מכיוון שיש להם משחק חסר. מברצלונה הפער עומד כרגע על 12, והקולצ'ונרוס ללא ספק יוכלו לחלום בגדול – כי שלוש נקודות מחר באמת יהוו צעד משמעותי לעבר האליפות.

ומבחינת ריאל? הפסד פשוט לא מתקבל על הדעת. הלבנים העפילו לשמינית גמר ליגת האלופות ביום רביעי האחרון עם תצוגה מצוינת מול מנשנגלדבאך, בה ניצחו 0:2, וכעת הם ינסו להמשיך במומנטום ולנצח במשחק קריטי. דני קרבחאל, שחזר לסגל מול הגרמנים ופתח על הספסל מתוך רצון לשמור אותו למפגש מול הקולצ'ונרוס, יפתח בהרכב.

דייגו סימאונה, זינדין זידאן | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

גם פדה ואלוורדה יחזור לסגל אחרי כחודש, והוא ללא ספק תוספת כוח משמעותית עבור זידאן. מי שייעדרו הם מרטין אודגור, לוקה יוביץ', מריאנו דיאס וכמובן אדן הזאר. סרחיו ראמוס ישתף פעולה עם רפאל וראן במרכז ההגנה, וטרם ברור מי יעלה לצד קארים בנזמה התקפה. מרקו אסנסיו נמצא בתמונה.

זידאן התייצב למסיבת העיתונאים ואמר לקראת הדרבי: "זה משחק קשה מאוד, אנחנו יודעים, אבל הדבר הכי טוב עבורנו הוא המשחק האחרון נגד גלדבאך, אנחנו רוצים להמשיך לשחק ככה, זה עוד גמר. אנחנו רוצים לשחק טוב ולנצח". כשנשאל האם הוא חושש מעייפות של השחקנים, אמר: "כל משחק הוא שונה, עם מאפיינים שונים".

האם אתלטיקו מדריד פייבוריטית לזכות באליפות? "בוודאי, היא מוכיחה זאת על המגרש. זו הזדמנות נוספת להראות מה אנחנו מסוגלים לעשות כקבוצה. אנחנו לא חושבים האם נזכה באליפות או לא אבל ברור שאנחנו רוצים להגן על התואר שלנו". כשנשאל האם הפסד של ריאל יסגור את הסיפור, אמר: "אנחנו מסוגלים לעשות דברים טובים, זה משחק שצריך ליהנות ממנו. עייפות? כל משחק הוא משחק חדש".

זינדין זידאן | Ricardo Nogueira/Eurasia Sport Images/Getty Images

על איסקו ומרסלו: "איסקו לא יעזוב בחורף, אתם שואלים את זה בגלל דקות המשחק שלו. אני יודע למה הוא ומרסלו מסוגלים, לא איבדתי את האמון בהם ואמשיך לבטוח בהם. מה שנכון זה שהם שיחקו פחות לאחרונה אבל אני מאמין ועליי לבחור".

על מרקוס יורנטה: "הוא שחקן ברמה גבוהה מאוד ומראה פן אחר אצלו שאולי לא היה לו בריאל מדריד. הוא משחק בצורה אחרת ואני שמח בשבילו".

ובחזרה לאתלטיקו הבלתי מנוצחת בליגה, שנמצאת ברצף נהדר של שבעה ניצחונות רצופים. דייגו קוסטה וחוסה מריה חימנס הפצועים ימשיכו להיעדר, ויאניק קראסקו, שפשוט לוהט במשחקים האחרונים ונראה בשיאו, ימשיך בהרכב כמובן. בחוד יפתחו לואיס סוארס וז'ואאו פליקס, כאשר קוקה וסאול יפתחו בקישור.

מי שאמור לפתוח לצד השניים האחרונים במרכז השדה הוא מרקוס יורנטה, שידוע גדל בריאל מדריד ועבר לאתלטיקו בתחילת עונת 2019/20. בראיון לתקשורת הספרדית הוא סיפר: "היה לי ברור שעליי לעזוב את ריאל, וכשהגיעה ההצעה מאתלטיקו לא היססתי. הדברים הולכים טוב ואני מאוד שמח על זה. כששחקן מקבל דקות הוא משתפר וגדל – וזה מה שקורה לי עכשיו".

על שינוי התפקיד שערך לו דייגו סימאונה, מהקישור ההתקפי לחלוץ לא מעט פעמים: "אם היו שואלים אותי על דבר כזה לפני שנה הייתי אומר שזה אנשים משוגעים. הייתי קשר ברוב החיים שלי, אפילו קשר הגנתי. המאמן אמר לי כבר לפני הרבה זמן שאולי מתישהו הוא ישחק איתי גבוה יותר, הוא חשב שאני יכול לתת שם יותר לקבוצה".

מרקוס יורנטה | Ruben Albarrán/Pressinphoto/Icon Sport via Getty Images

מספרים

סרחיו ראמוס ירשום את משחק הדרבי ה-43 שלו, יתנתק מפאקו חנטו ויהפוך לשיאן ההופעות של הדרבי של מדריד בכל הזמנים.

לואיס סוארס זעם באמצע השבוע לאחר שהוחלף במהלך הניצחון נגד לייפציג, אך הוא אוהב מאוד לשחק נגד הבלאנקוס. לסוארס יש 11 שערים במשחקי הקלאסיקו במדי ברצלונה – כמו כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי בדיוק מאז שהצטרף לקבוצה ב-2014. מעבר לכך, רק נגד ולנסיה ונוריץ' הוא כבש יותר במהלך הקריירה.

ריאל מדריד לא הפסידה לאתלטיקו מדריד בדרבי כבר כמעט ארבע שנים, מאז ה-0:1 של אנטואן גריזמן בברנבאו בפברואר 2016. בשנה שעברה, פרלאן מנדי בישל את שער הניצחון לקארים בנזמה במהלך כל צרפתי.

לואיס סוארס | Ruben Albarrán/Pressinphoto/Icon Sport via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי