לא תיתן לה לברוח: 0:2 לריאל על אתלטיקו בדרבי של מדריד

שחקני ריאל מדריד חוגגים | OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images

הבלאנקוס היו חייבים לנצח, בדיוק כפי שהיו חייבים לנצח את גלדבאך בליגת האלופות - ושוב עשו זאת. הקולצ'ונרוס פספסו הזדמנות ענקית לברוח בפסגה, אך כעת הפער עומד על 3 נק' בלבד. קאסמירו ואובלק (עצמי) כבשו

(גודל טקסט)

ריאל מדריד היא אימפריה, והיא מוכיחה את זה במשחקים גדולים. הערב (שבת) הבלאנקוס רשמו ניצחון סופר חשוב, כאשר גברו 0:2 על אתלטיקו מדריד בדרבי הלוהט, דרבי אליו הם הגיעו בידיעה שהם חייבים לנצח. והם ניצחו, בדיוק כפי שידעו להתעלות ולנצח את מנשנגלדבאך בליגת האלופות באמצע השבוע במשחק שאם לא היו עושים זאת היו עלולים להיות מודחים כבר בשלב הבתים.

אבל כאן רואים גדולה של מועדון, ואלופת ספרד הוכיחה שהיא כנראה עדיין הקבוצה הטובה במדינה. אתלטיקו זכתה בהזדמנות פז והיא ידעה שאם הייתה מנצחת הייתה עושה צעד גדול לעבר האליפות, שכן הייתה פותחת פער בפסגה של תשע נקודות על ריאל ועוד עם משחק חסר. כעת הפער עומד על שלוש נקודות בלבד, והוא עשוי לעלות לשש בהמשך לאחר שהקולצ'ונרוס ישלימו את ההתמודדות החסרה. זה היה הפסדם הראשון העונה והראשון אחרי 26 מחזורים רצופים, מאז.. המפגש מול ריאל מדריד.

הבלאנקוס, שעלו למקום השלישי, היו יותר טובים מההתחלה וללא ספק ניצחו בצדק, למרות שחניכיו של זינדין זידאן לא הבריקו. מנגד, אתלטיקו של דייגו סימאונה הייתה חלשה, כלל לא מאיימת מבחינה התקפית ואחרי שספגה שני שערים בלבד בעשרה מחזורים עד כה – ספגה היום שניים נוספים ב-90 דקות מול ריאל. לואיס סוארס וז'ואאו פליקס היו חלשים והוחלפו, כאשר הפורטוגלי אף התעצבן מאוד ובעט בכיסא ביציע.

שחקני ריאל מדריד חוגגים | OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images

אתלטיקו היא בדרך כלל קבוצה עקשנית וקשוחה, אבל ריאל פתחה טוב מאוד והלך לה קל יחסית בצורה שהיא לא ציפתה לה. הבלאנקוס שלטו, קארים בנזמה פגש את הקורה בדקה ה-10, וחמש דקות לאחר מכן הגיע ה-0:1 כאשר קאסמירו נגח לרשת בצורה מצוינת אחרי קרן שהגביה טוני קרוס.

לאחר השער הקצב נרגע ושתי הקבוצות כמעט לא הגיעו למחצית. עם פתיחת החצי השני, דייגו סימאונה הביע את חוסר שביעות רצונו מהיכולת של חניכיו וביצע חילוף משולש, כאשר תומא למאר, רנאן לודי ואנחל קוראה נכנסו על חשבונם של פיליפה, הקטור הררה ויאניק קראסקו. החילופים שיפרו את אתלטיקו, אבל לא יותר מדי והיא עדיין לא איימה על ריאל, שגם היא לא הבריקה.

בדקה ה-60 סימאונה החליף גם את ז'ואאו פליקס, שהגיב בעצבים ובעט בכיסא ביציע. שלוש דקות, והמשחק בעצם הוכרע, כאשר ריאל עלתה ל-0:2. כדור שהרחיקה הגנתית אתלטיקו הגיע לדני קרבחאל, ששלח טיל אדיר מ-26 מטרים לקורת השער של יאן אובלק. לצערו של השוער הסלובני, הכדור ניתז מהעמוד אל גבו וגבו אל הרשת – והוא כבש שער עצמי.

זינדין זידאן | OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images
דייגו סימאונה | OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images

הרכבים:

ריאל מדריד: טיבו קורטואה, דני קרבחאל (רודריגו, 78), רפאל וארן, סרחיו ראמוס, פרלאן מנדי, קאסמירו, לוקה מודריץ' (פדה ואלוורדה, 88), טוני קרוס, לוקאס ואסקס, ויניסיוס (מרקו אסנסיו, 78), קארים בנזמה.

אתלטיקו מדריד: יאן אובלק, קיירן טריפייר, סטפן סאביץ', פיליפה (תומא למאר, 46), מריו הרמוסו, הקטור הררה (רנאן לודי, 46), מרקוס יורנטה, קוקה, יאניק קראסקו (אנחל קוראה, 46), ז'ואאו פליקס (סאול, 60), לואיס סוארס (ג'ופרי קונדוגביה, 73).

מהלך המשחק

דקה 10: ריאל פתחה בשליטה, וקארים בנזמה הניף את הרגל ושיגר כדור אדיר מ-16 מטרים ברגל שמאל לעבר השער של יאן אובלק, שהצליח לגעת בכדור ולהדוף אותו אל הקורה.

קיירן טריפייר, קאסמירו | OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images

דקה 15, ריאל מדריד עלתה ל-0:1: טוני קרוס הגביה כדור קרן לרחבה, הקטור הררה החליק ולא הצליח לעלות אליו יחד עם קאסמירו, שהתרומם מצוין, נגח לרשת והעניק יתרון חשוב לבלאנקוס.

קאסמירו חוגג עם סרחיו ראמוס | Angel Martinez/Getty Images
שחקני ריאל מדריד חוגגים | Angel Martinez/Getty Images
שחקני ריאל מדריד חוגגים | Angel Martinez/Getty Images

דקה 46: עד לסיום המחצית הראשונה כלל לא נרשמו מצבים משמעותיים אצל שתי הקבוצות, ואתלטיקו ירדה להפסקה ללא איום רציני על השער של ריאל. עם פתיחת החצי שני, דייגו סימאונה הביע את חוסר שביעות רצונו מהיכולת של חניכיו וביצע חילוף משולש, כאשר תומא למאר, רנאן לודי ואנחל קוראה נכנסו על חשבונם של פיליפה, הקטור הררה ויאניק קראסקו.

פיליפה, קארים בנזמה | Ruben Albarran/Pressinphoto/Icon Sport via Getty Images

דקה 55: אחרי כמעט שעה של כדורגל, אתלטיקו הגיעה למצב הראשון שלה, כאשר תומא למאר הגיע למצב טוב ברחבה והיה צריך להבקיע, אך הכדור שלו הלך אל מחוץ למסגרת.

לואיס סוארס, לוקאס ואסקס | OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images

דקה 63, ריאל מדריד עלתה ל-0:2: איזה גול! כדור שהרחיקה הגנתית אתלטיקו הגיע לדני קרבחאל, ששלח טיל אדיר מ-26 מטרים לקורת השער של יאן אובלק. לצערו של השוער הסלובני, הכדור ניתז מהעמוד אל גבו וגבו אל הרשת – והוא כבש שער עצמי.

דני קרבחאל חוגג | OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images
שחקני ריאל מדריד חוגגים | OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images

דקה 80: אתלטיקו הגיע למצב טוב, אחד מהבודדים במשחק מבחינתה, כאשר רנאן לודי הגביה מצוין מהאגף השמאלי וסאול נגח לעבר השער, אך טיבו קורטואה הדף היטב.

ויניסיוס ג'וניור, סטפן סאביץ' | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי