דייגו קוסטה שוחרר רשמית, סימאונה: "נתן לנו הרבה וגם אנחנו לו"

דייגו קוסטה
דייגו קוסטה | Denis Doyle/Getty Images

אתלטיקו מדריד נענתה לבקשתו של החלוץ לעזוב מסיבות אישיות כשהתיר את חוזהו חצי שנה לפני סיומו. המאמן: "הזיכרונות נפלאים, הוא תמיד שיחק עם כל הלב והנשמה". בדרכו לארסנל? צ'ולו ירשום משחק 500 נגד חטאפה

(גודל טקסט)

אחרי הפרסומים אתמול בספרד, לפיהם דייגו קוסטה ביקש לעזוב את אתלטיקו מדריד, היום (שלישי) מוליכת הליגה הספרדית הודיעה רשמית על פרידה מהחלוץ הוותיק שהביע חוסר שביעות רצון ממעמדו בקבוצה ושוחרר. כידוע, הספרדי ממוצא ברזילאי חזר לאחרונה מפציעה והפך לשחקן ספסל אצל דייגו סימאונה, שנהנה עד כה מיכולת מצוינת של לואיס סוארס וז'ואאו פליקס שמובילים בגאון את החלק הקדמי של הקבוצה.

בהודעה הרשמית מטעם אתלטיקו מדריד נכתב: "אתלטיקו מדריד ודייגו קוסטה הגיעו להסכמה על סיום חוזהו במועדון. החלוץ ביקש לעזוב את המועדון מסיבות אישיות וחתם על התרת חוזהו, שאמור היה להסתיים ביוני 2021. אנו מודים לו על מסירותו בשנים אלו ומאחלים לו בהצלחה בשלב הבא בקריירה המקצועית שלו".

מאז שהגיע למועדון בשנת 2006 בגיל 17 בלבד, החלוץ שיחק 215 משחקים רשמיים בשתי קדנציות, במהלכן הבקיע 83 שערים וסיפק 36 בישולים. במהלך שהותו באתלטיקו דה מדריד הוא זכה באליפוות (2013/14), בגביע המלך (2013), בליגה האירופית (2018) ופעמיים בסופר-קאפ האירופי (2010 ו-2018).

דייגו קוסטה
דייגו קוסטה | JOHANNES EISELE/AFP/Getty Images)

באשר ליעד הבא, החלוץ הוזכר כמועמד לעבור לליגה הסינית או לליגה הברזילאית, אך בספרד טענו היום כי ארסנל עשויה להיות זו שתקלוט אותו. במקביל, באיטליה כבר דווח כי ארקדיוש מיליק עשוי להחליפו באתלטיקו, כשתג המחיר שהיא תצטרך לשלם לנאפולי עבור החלוץ הפולני עומד על כ-15 מיליון יורו.

סימאונה התייחס לעזיבתו של החלוץ במסיבת העיתונאים לקראת חטאפה: "המועדון פרסם הצהרה כדי לספר לכולם מעט על מצבו של דייגו. אנחנו שמחים לעזור לו מבלי לפגוע בקבוצה – כך יש לנו שקט נפשי. אנחנו אוהבים אותו מאוד, בילינו הרבה זמן בצורה הטובה ביותר, הוא נתן לנו הרבה וגם אנחנו לו. הוא צריך אתגר חדש, הוא חזק, אין לי ספק שהוא יצליח כי הוא לוחם. הוא נתן לנו את הלב, נשארו לנו זיכורות נפלאים".

על מחליף לקוסטה: "ההנהלה עובדת על הנושא הזה, המועדון יגיד לי מה הוא חושב שצריך לעשות ואז נראה האם יגיע מישהו שייכנס לנעליו". ז'ואאו פליקס (שמונה שערים) ולואיס סוארס (שבעה שערים) הם המבקיעים הבולטים בקבוצה השנה.

בינתיים, הקבוצה של סימאונה רוצה לסיים את 2020 כאלופת החורף ומחר היא תארח את חטאפה. עבור צ'ולו מדובר במשחק מיוחד – ה-500 שלו כמאמן הקולצ'ונרוס (300 ניצחונות, 81 הפסדים ו-118 תוצאות תיקו), כשמול היריבה הוא מעולם לא הפסיד ב-19 משחקים: 17 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו. במשחקי הבית העונה רשמה אתלטיקו שישה ניצחונות ותיקו בודד וספגה רק פעמיים.

דייגו קוסטה, דייגו סימאונה | BENJAMIN CREMEL/AFP via Getty Images

המאמן התייחס לאפשרות שיאריך את חוזהו: "אני שמח מאוד איפה שאני נמצא, מסתכל לאחור וגאה כמה עברנו יחד – עם השחקנים, העובדים, הקהל. זה נפלא שיש לי אתגר כזה כל יום. נראה בהמשך עם ההנהלה ונחפש את הטוב ביותר עבור אתלטיקו, כמו תמיד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי