בספרד נפרדים מ-2020 ומחמיאים: "העשור המופלא של ריאל מדריד"

זינדין זידאן, כריסטיאנו רונאלדו | Chris Brunskill Ltd/Getty Images

הבלאנקוס זכו שלוש פעמים ברציפות בליגת האלופות וארבע פעמים תוך חמש שנים וניפצו כל שיא אפשרי. ב"מארקה" נפעמו: "זה היה כמו חלום אחד גדול". המאזן המלא והמספרים המטורפים של כריסטיאנו רונאלדו

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד מאוכזבת ובגדול אחרי ה-1:1 נגד אלצ'ה אתמול (רביעי) במחזור אמצע השבוע. היא נפרדה מ-2020 בטעם מר אבל את העשור הנוכחי לא ישכחו בסנטיאגו ברנבאו זמן רב. הקבוצה שסיימה את שנות ה-2000 כלוזרית, כזו שהודחה שש פעמים ברציפות בשלב שמינית הגמר – הגיעה להישג חסר תקדים כשזכתה שלוש פעמים ברציפות בליגת האלופות בין 2016 ו-2018 ובסה"כ הניפה את הגביע עם האזניים הגדולות ארבע פעמים בחמש שנים. ריאל פתחה פער עצום של שש זכיות על פני מילאן, הקבוצה המעוטרת השנייה ביותר, לה שבעה גביעים. היא כמובן הייתה לראשונה שזכתה פעמיים ברציפות בליגת האלופות.

"העשור המופלא של ריאל מדריד", נכתב ב"מארקה" על קולאז' תמונה עם ארבע הזכיות בליגת האלופות. "ריאל חזרה לגדולתה ושלטה באירופה. היא סוגרת עשור מפואר שהיה כמו חלום אחד גדול". לא מדובר רק בגביעים. ריאל הגיעה שמונה פעמים ברציפות לחצי הגמר, למעשה בכל העונות של כריסטיאנו רונאלדו למעט השנה הראשונה שלו (2009-10).

המספרים של ריאל מדריד:

התוצאות: 78 ניצחונות, 20 תוצאות תיקו ו-18 הפסדים| יחס שערים: 109:279 לטובתה

הכובש המצטיין: כריסטיאנו רונאלדו עם 97 שערים

המאזן: ארבע זכיות, שמונה חצאי גמר, שתי הדחות בשמינית הגמר

ז'וזה מוריניו היה הראשון שחילץ את ריאל מקללת שמינית הגמר כאשר בעונת 2010-11 הקבוצה עברה את ליון אך הודחה על ידי ברצלונה. מנגד, הפורטוגלי לא הצליח לזכות ב"לה דסימה" – גביע אירופה העשירי, והודח שלוש פעמים ברציפות בחצי הגמר.

מי שהביא למדרידיסטאס את הגביע החשוב מכל היה קרלו אנצ'לוטי, בעונת 2013-14, בזכות השער הדרמטי של סרחיו ראמוס בתוספת הזמן. הוא כפה הארכה בה ניצחה ריאל 1:4. רונאלדו היה היהלום שבכתר כשכבש 17 שערים באותה עונה – שיא מפעל עד היום. באותה עונה רשמה ריאל 11 ניצחונות, תיקו והפסד בודד וכבשה 41 שערים. בדרך היא הדיחה את באיירן מינכן הטרבליסטית הגאה עם 0:5 בסיכום על חשבונו של פפ גווארדיולה.

ריאל הודחה בשלב חצי הגמר בעונת 2014-15 כאשר האקס אלברו מוראטה כבש נגדה בצמד המשחקים לזכות יובנטוס. ב-2015-16 החל הפרק הנפלא של זינדין זידאן במועדון כאשר החליף את רפא בניטס בינואר. זידאן זכה בגביע שלוש פעמים בשנתיים וחצי הראשונות שלו בתפקיד. תחילה הוא גבר על אתלטיקו מדריד בפנדלים (2016), בהמשך הבלאנקוס הביסו 1:4 את יובנטוס ובגמר האחרון בזכות צמד של גארת' בייל, כולל שער במספרת – גברו 1:3 על ליברפול בקייב. הספרדים הפסידו ארבעה משחקים בלבד באותם 39 משחקים. רונאלדו כבש 43 שערים בשלוש הזכיות האלה. בשנתיים האחרונות הודחה ריאל בשלב שמינית הגמר, נגד אייאקס ומנצ'סטר סיטי בהתאמה.

איקר קסיאס ושחקני ריאל מדריד
לה דסימה | Shaun Botterill/Getty Images

העונה, אחרי שסבלה כהוגן בשלב הבתים והפסידה פעמיים לשחטאר של מנור סולומון, אך הצליחה להעפיל מהמקום הראשון כשניצחה 0:2 את בורוסיה מנשנגלדבאך – היא תקווה לגבור על אטאלנטה האיטלקית.

באיירן מינכן, אלופת אירופה הנוכחית, זכתה פעמיים בגביע ופעמיים עשתה זאת עם טרבל מרשים. אשתקד גברה 0:1 על פריז סן ז'רמן וב-2013 ניצחה 1:2 את בורוסיה דורטמונד בגמר כל גרמני משער דרמטי של אריאן רובן. גם לברצלונה שתי זכיות בליגת האלופות – ב-2010/11 לאחר ניצחון על מנצ'סטר יונייטד וכן ב-2014/15 אחרי שגברה על יובנטוס. הבווארים הגיעו לשלושה גמרים, יובה נכנעה פעמיים. הזוכה הנוספת היא צ'לסי, ב-2011/12.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי