זינדין זידאן יישאר בריאל מדריד לפחות עד תום העונה

לאחר ההדחה מהגביע על ידי אלקויאנו מהליגה השלישית והשמועות בנוגע לעתידו, בספרד טוענים שהבלאנקוס יאפשרו לצרפתי להמשיך ויחליטו בקיץ. "ההפסד הכי גרוע בקדנציה שלו", נכתב הבוקר ב"מארקה"

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

אחרי ההדחה הסנסציונית בגביע המלך ולמרות האכזבה הגדולה, בספרד מדווחים היום (חמישי) שריאל מדריד לא מתכוונת לבצע שינויים דרמטיים והמשמעות היא שזינדין זידאן יישאר מאמן הקבוצה לפחות עד תום העונה, כשבסיומה ובהתאם לתוצאות תתקבל החלטה לגבי המשך דרכו.

כאמור, ספרד הוכתה בתדהמה כאשר ריאל מדריד הודחה אתמול משלב 32 האחרונות בגביע המלך על ידי אלקויאנו מהליגה השלישית, כאשר המארחת כבשה את שער הניצחון בהארכה וניצחה 1:2 את הבלאנקוס על אף שהייתה בעשרה שחקנים. הקבוצה של זינדין זידאן במשבר ענק כשאיבדה תואר שני בתוך שישה ימים ובספרד תהו הבוקר בקול רם האם המאמן ישלם את המחיר. הצרפתי נכשל שנה אחר שנה בגביע המלך וגם הפסיד במעמד הגמר פעמיים כשחקן, אך הפעם זו הייתה בושה אחרת. כבר 11 שנה שריאל לא הודחה נגד יריבה מליגה נחותה, אז, ב-2009/10, הובסה 4:0 על ידי אלקורקון הקטנה. השוער אנדרי לונין שערך הופעת בכורה בקבוצה שנתיים וחצי אחרי שנרכש בזמן שטיבו קורטואה נח – הפגין חוסר ביטחון בין הקורות אך כמובן שהוא אינו האשם. שער הבכורה של הבלם אדר מילטיאו במועדון "נמחק" כלא היה. קשה לזכור שריאל הוליכה 0:1.

זידאן, כמובן, ספג את הביקורת. המאמן הגיב בחיוך מריר לאחר ספיגת השער בדקה ה-115. "אם זידאן שורד גם את זה – זה לא פחות מנס, ולמזלו אין קהל בסנטיאגו ברנבאו בימים אלה", נכתב ב"מארקה". לפי הדיווחים המאמן לא דיבר עם שחקניו כלל בזמן הארכה וכעס על הרשלנות שהפגינו. העיתונאי חוסה פליקס דיאס טוען כי המאמן לא דיבר עם חלק מהשחקנים כבר מספר חודשים. "הוא צריך ללכת מיוזמתו אם יש בו יושרה", הטיחו בו.

לאחר המשחק התעקש זידאן שזו לא בושה: "זו המילה שלכם בתקשורת, לא המילה שלי. זה כדורגל, היינו צריכים לנצח את המשחק, אלה דברים שקורים. היינו צריכים לכבוש את השער השני ולנצח. אנחנו נמשיך לעבוד, זה יום כואב כי אנחנו לא אוהבים להפסיד – לא אני ולא השחקנים. זה לא ההפסד הכואב בקריירה שלי. לא נשתגע עכשיו. השחקנים ניסו והיו לנו הזדמנויות אך השוער שלהם רשם ערב גדול. זה כואב כי אנחנו מחוץ לגביע".

מהי האחריות שלו והאם השחקנים איתו: "אני המאמן, האחריות היא שלי, תמיד אני האחראי למה שקורה. האם השחקנים ממשיכים להאמין בי? אני חושב שכן, עליך לשאול אותם, כולנו באותה הסירה. עשינו דברים טובים, גם העונה, אם כי לאחרונה קצת פחות. עכשיו נתרכז בליגה ובליגת האלופות".

האם הוא חושש ממעמדו: "ובכן, כשמפסידים, תמיד מדברים ואנחנו יודעים שזה יקרה ומוכנים לזה. אני לוקח אחריות ומה שיקרה – יקרה. אני רגוע. עלינו להניח לזה ולהתאושש ממה שקרה. נראה מה יקרה לגבי העבודה שלי". צריך לזכור כי בעונת 2017/18, לאחר ההדחה מהגביע על ידי לגאנס – המאמן חשב להחזיר את המפתחות באמצע העונה אך הנשיא פלורנטינו פרס עצר בעדו. נציין כי בזמן ההארכה היו על המגרש כבר אדן הזאר, קארים בנזמה, טוני קרוס ומרקו אסנסיו בין היתר וגם זה לא עזר לבלאנקוס לכבוש שער שני.

אדן הזאר | Quality Sport Images/Getty Images

"אף אחד לא יכול לברוח מהמבוכה הזו", נכתב בשער "מארקה" על רקע תמונה של המאמן שפוף. "אלקויאנו מהליגה השלישית ביצעה מהפך עם שחקן אחד פחות. זה ההפסד הכי גרוע בעידן זידאן והשחקנים היו אימפוטנטים", נכתב. עוד נכתב כי מדובר בהפסד עלוב יותר מאשר התבוסה 4:0 לאלקורקרון ב-2009. "כישלון מוחלט שלא יהיה אפשר לתקן אף פעם, אלקויאנו המפוארת זרקה את ריאל מהגביע בלי רחמים", נכתב ב"אס". "המחליפים של זידאן יצאו מהמגרש גרועים מכפי שנכנסו וריאל נפרדה מהגביע באחת הדרכים הכי מגוחכות במאה השנים של המפעל. איסקו, ויניסיוס, פדה ואלוורדה, מריאנו דיאס – שחקנים שקיבלו הזדמנות די נדירה, וכך גם אלברו אודריוסולה – סיימו את המשחק עם הציון 0. "מה נותר לריאל חוץ מליגת האלופות?", נכתב. גם בקטלוניה חגגו: "קבוצה מהסגונדה ב' השפילה את זידאן ושחקניו מבלי שנדרשה אפילו להגיע לפנדלים".

בכתבה אחרת הציגו את הנתונים של זידאן בשתי תקופותיו במועדון. ב-149 המשחקים הראשונים הוא רשם 16 הפסדים בלבד וזכה בתשעה תארים. ב-88 המשחקים מאז שחזר למועדון, בעידן שאחרי כריסטיאנו רונאלדו – רשם כבר 18 הפסדים. נכתב כי במועדון יש בטן מלאה על המאמן לאור השימוש בסגל השחקנים כאשר לוקה יוביץ' כבר כזב, מרטין אודגור בדרך וגם אדר מיליטאו בקושי משחק. "זה מצב חדש עבור זידאן שאמנם קם ממשברים, גם העונה, אך לא הודח מהגביע בצורה כזו". בכתבה אחרת הציגו את כל הביזיונות של ריאל מדריד מהגביע ומתי הודחה על ידי קבוצות מליגות נמוכות ב-25 השנים האחרונות. נכתב כי הפסד ביום שבת באלאבס תגביר את הלחץ שמרקיע שחקים גם ככה בשנת 2021 האומללה מצד ריאל.

כותרות העיתונים בספרד | צילומי מסך: "מארקה", "ספורט"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי