סוארס עקף גם את רונאלדו, קוקה כעס: "חייבים להפסיק לספוג"

לואיס סוארס | Denis Doyle/Getty Images

אחרי ה-2:2 של אתלטיקו, בספרד הכריזו: "יש ליגה". החלוץ שכבש 16 שערים ב-17 משחקי ליגה היה שווה לקבוצתו 12 נק' ושבר שיא של הפורטוגלי, אך דווקא ההגנה מדאיגה. קוקה: "ההיעדרויות אינן תירוץ". סימאונה מרוצה

(גודל טקסט)

אחרי שמונה ניצחונות ליגה ברציפות – אתלטיקו מדריד נעצרה אתמול (שני) עם 2:2 ביתי נגד סלטה ויגו. הפער שלה מהמקום השני עדיין גדול – שמונה נקודות יתרון כשיש לה עוד משחק חסר, אך דייגו סימאונה יכול להיות מודאג מההגנה שלו שספגה שישה שערי ליגה, מחצית מכל שערי החובה שלה העונה – בארבעת המשחקים האחרונים. כמו כן, אתלטיקו שמרה על שער נקי פעם אחת בלבד ב-2021, לא דבר שאופייני להגנת הברזל.

הקפטן קוקה לא מרוצה: "עלינו לנצח במשחקי הבית. אם אנחנו רוצים להילחם על זכייה באליפות עלינו לספוג פחות שערים וללמוד מהטעויות כי זה לא יכול להימשך. אנחנו סופגים הרבה שערים בדקות הראשונות". ואכן, הקולצ'ונרוס ספגו שישה שערים בארבעת המשחקים האחרונים ושמרו פעם אחת בלבד על שער נקי ב-2021.

על הסגל החסר: "אנחנו חושבים מיום ליום, לא נשנה את דרך הפעולה שלנו. הפנים ליום שבת. כל שחקן שיוצא מהמנהרה לכר הדשא ייתן את הכל, זה לא תירוץ ששחקנים חסרים משום שיש לנו סגל גדול מאוד. עלינו להמשיך וללחוץ ולחשוב על המשחק בגרנאדה, אנחנו רוצים לנצח".

יאן אובלק, סטפן סאביץ', קוקה | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

ועדיין, אתלטיקו פייבוריטית ברורה לזכות באליפות. בעיקר בזכות לואיס סוארס שכבש אתמול את הצמד החמישי שלו העונה. ל"אל פיסטולרו" יש כבר 16 שערי ליגה ב-17 הופעות, יותר מכל אחד אחר – שחקן העונה. בארבעת המשחקים האחרונים כבש שבע פעמים. האורוגוואי הפך לשחקן שהגיע הכי מהר ל-16 שערי ליגה בספרד במדי קבוצה מסוימת במאה ה-21. כריסטיאנו רונאלדו, לדוגמא, כבש 15 שערים במדי ריאל מדריד בעונת 09/10 לאחר 17 משחקים. 16 השערים שלו היו שווים לאתלטיקו לא פחות מ-12 נקודות – יותר מכל שחקן אחר.

"סוארס מאפשר לאתלטיקו לברוח. היא אמנם סיימה בתיקו אבל הוא תמיד מופיע, גם בערב רע שלה. בכל רגע הוא מסוגל להבקיע. בבתי ספר באורוגוואי או בכלל, כשרוצים ללמד מה זה חלוץ – צריך לשים את קלטת המשחק שלו. ואלה לא רק השערים שלו אלא הערך שלהם. הוא כובש בדרך כלל את השער הראשון", נכתב ב"מארקה". מנגד נכתב כי החלוץ "לא יכול לבד" ואתלטיקו חילקה מתנות בצורה לא אופיינית". "פקונדו פריירה (שחקן סלטה שכבש את שער השוויון) מכריז שיש ליגה", נכתב ב"אס". "כולם חשבו שהם יודעים מה יקרה – כשאתלטיקו מובילה, בטח בבית – היא שומרת על זה היטב ואף אחד לא עושה טעות, היא הייתה אגרסיבית, אינטנסיבית ונחושה אך לא הצליחה לנצח".

סימאונה היה אופטימי, שכן הקבוצה הגיעה בסגל חסר מאוד כשהיא "מוכת קורונה" – ז'ואאו פליקס, תומא למאר, מריו הרמוסו, מוסא דמבלה, הקטור הררה – כל אלה לא יכלו לשחק. סימאונה אמר: "אני יוצא עם הרבה דברים טובים מהמשחק מצד שחקנים שלא רגילים לשחק. לוקאס טוריירה, ג'פרי קונדוגביה, רנאן לודי – זה חשוב לעתיד. הם קיבלו מעט הזדמנויות לאחרונה ושיחקו טוב. במחצית השנייה השתפרנו עם שינוי המערך. אני חושב שהתיקו הוגן".

עוד אמר: "אנחנו נמצאים ברגע קשה, ההידבקויות הן לא רק באתלטיקו מדריד אלא כחלק מהחבר'ה. אני מצפה שכולם יתאוששו בקרוב. אני חושב שעלינו להשתפר ולהיות קשוחים יותר. לדבר על סוארס זה לדבר עם שערים. הוא שחקן חשוב מאוד, אנחנו מקווים להמשיך לצמוח כקבוצה".

דייגו סימאונה | Burak Akbulut/Anadolu Agency via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי